Transalp bij Stan van Noort; Doen?

-FreaK-

Die hard MF'er
29 apr 2006
368
1
Arnhem
Sinds de 19e mag ik me ook officeel tot de motorrijders scharen daar ik mijn rijbewijs gehaald heb! *D

Tijd dus om ook de daarbij behorende 2wieler aan te gaan schaffen. Aangezien ik serieuse reisplannen heb is mijn oog gevallen op de Honda Transalp. Ik heb al de nodige research gedaan; ik wil geen zware 1000 en de veelzijdigheid en betrouwbaarheid van de Honda spreken me erg aan. Het wat mindere vermogen neem ik daarbij graag voor lief.

Nu was ik al een beetje in de buurt rond gaan kijken en trof en '94er Transalp aan bij Stan van Noort voor 2250E met 31638 KM op de teller. Vandaag even verder gekeken op internet voor vergelijkings materiaal en naar mijns inziens is het een hele redelijke prijs, zeker voor een fiets die bij een motorzaak staat. Toen ik er naar vroeg was ie net binnen en was hij nog niet echt schoon maar zag er wel redelijk netjes uit. Ook zit er al een Laser demper op die ook wel op mijn verlanglijstje staat als ik er een aanschaf. Kreeg er wel meteen het standaard verkooppraatje bij dat er in combinatie met andere producten een mooi prijsje gemaakt kon worden.. B|

MAAAR ik ben naar dat soort dingen toch altijd sceptisch dus daarom dit topic.
Heb op internet en hier wel even naar ervaring met Stan van Noort gezocht en die waren nogal verdeelt. Dus bij deze; hebben er mensen ervaring met Stan van Noort en klinkt het als een redelijke deal?

De motor is hier te vinden: http://www.stanvannoort.nl/
ff doorklikken naar de occasions en dan Honda; allroad. Ik kan geen direct linkje maken.

Ik wil er morgen weer even langs gaan en misschien een proefrit regelen dus ik hoor graag wat jullie adviezen/meningen zijn! Ik wil me er geen buil aan vallen!
 
Laatst bewerkt:
Mijn Buell kwam bij Stan Van Noord vandaan. :X

Niets dan ellende mee gehad.
Ook op het Buell-forum staat deze dealer als een prutser te boek.
Doe er je voordeel mee.
 
Je hebt toch niets met een dealer te maken?
Als de motor jou goed lijkt ,en hij rijdt prettig zal je de garantie termijn toch wel doorhobbelen.
Als er zich toch iets voordoet ,zal snel genoeg blijken hoe de service naar JOU toe is van deze dealer en anders is het de laatste keer geweest daar.
Je hoort over het algemeen toch alleen de slechte dingen van een dealer ,de goede dingen worden vaak vergeten en zijn niet smeuig om te vertellen of om over te roddellen
 
Je hebt toch niets met een dealer te maken?
Als de motor jou goed lijkt ,en hij rijdt prettig zal je de garantie termijn toch wel doorhobbelen.
Als er zich toch iets voordoet ,zal snel genoeg blijken hoe de service naar JOU toe is van deze dealer en anders is het de laatste keer geweest daar.
Je hoort over het algemeen toch alleen de slechte dingen van een dealer ,de goede dingen worden vaak vergeten en zijn niet smeuig om te vertellen of om over te roddellen


Inderdaad niet nee maar hetgeen wat daar aangeschaft is geeft toch wel een indruk van hun afgeleverde kwaliteit. Ben het voor de rest wel met je eens. Daarom probeer ik ook een beetje de positieve meningen te peilen.

Het Buell verhaal had ik al gevonden inmiddels.. :X
Maargoed wat hierboven ook al genoemd word; een slechte Buell maakt geen slechte zaak denk ik. Dat betekent niet dat ik je advies niet in mijn achterhoofd houd want ik heb zat slechte ervaringen met "goede" dealers. De rede ook waarom ik skeptisch ben.

Het enigste wat ik er voor de rest van weet is dat hij naar hun zeggen altijd daar onderhouden is. Kunnen ze dat aantonen dan vind ik het wel een positief punt.
Ga er zo in ieder geval even kijken.

Voor de rest nog Transalp-specialisten die een mening hebben?
 
Maak eerst maar eens een proefrit. De Transalp heeft een betrouwbaar blokje. Er zijn geen typische gebreken bij een Transalp. De prijs ziet er gunstig uit. Is er op enige manier na te gaan of de kilometerstand betrouwbaar is? (Boekjes, nota's etc...)

De motor maakt zo op het eerste gezicht een gunstige indruk.

Succes met de beslissing!
 
Mooi ding en niet duur.
Buell is natuurlijk ook wel een wat "exotischer" merk dan Honda en transalps staan bekend om hun duurzaamheid.
Pechbak kan je altijd en overal kopen dus als jij er een goed gevoel bij hebt gewoon doen.
 
Mijn Buell kwam bij stan van noord vandaan. Ik heb hem er niet laten onderhouden maar de vorige eigenaar wel.

Ik kocht hem op de dag dat hij een beurt kreeg bij bovenstaande dealer.
Deze heeft speciaal voor de verkoop de motor na gelopen. Ik wilde zeker weten een goede motor kopen en dacht dat Stan van Noord, een Buell dealer hier wel duidelijkheid in kon geven.

Ik ben er vervolgens meteen mee naar Bike Hospital gegaan, een goede Buell monteur.

Deze constateerde een lekker voordemper, een lekke voetpakking, een lekke uitlaat, een scheve achterpoulie en tevens waren de andere lekkages dicht gekit.

Iets wat mij als leek niet op viel.

Kortom, met Buells blijkt het echt een prutser te zijn. En ik ben maar 1 van de legio verhalen.

Nu moet ik wel toegeven dat een honda geen Buell is.

Doe er je voordeel mee.
Mocht je hem toch kopen dan wens ik je er veel plezier mee en vooral geluk.
;)
 
Ben er even wezen kijken net en dat goede gevoel moet toch nog een beetje komen denk ik.. Dat ik binnenkwam was er een andere man die er een quad op wilde inruilen. Geen ramp maar daarna was het toch het verhaaltje "tjsa wie het eerst maalt.." en "dat voor deze prijs" niet erg want daar heeft ie gelijk in maar hij hoeft me niet opgedrongen te worden, dan kijk ik graag nog even verder.

Hij stond nu schoon in de showroom dus heb ik hem ff wat beter kunnen bekijken en wil graag ook wel de kilometers bewezen hebben want hij zag er toch redelijk gebruikt uit. Aardig wat pitten op de voorpoten en velgen. Achter velg is een keer (zilver)bijgespoten omdat de coating daar ooit los heeft gelaten. Ook best wat vliegroest op het frame; veel op het onderste deel van het T-stuk van de voorvork.Voorschijf was al aardig ingesletenen en de coating van het blok liet los links. Het aandachtspuntje waar ik hier op gewezen ben en me het meest zorgen baart is de achterdemper. Die was echt vies, geroest en versleten.

Mooie foto's maken dus nog geen mooie motor. Morgen dus eerst maar even het aangeraden proefritje maken. Ik heb geduld en met "te snel iets wil kopen omdat je het zo graag wil hebben" heb ik slechte ervaringen die ik graag wil voorkomen.

Toch ook een beetje kwestie van "Prijs naar kwaliteit" denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Mijn Buell kwam bij stan van noord vandaan. Ik heb hem er niet laten onderhouden maar de vorige eigenaar wel.

Ik kocht hem op de dag dat hij een beurt kreeg bij bovenstaande dealer.
Deze heeft speciaal voor de verkoop de motor na gelopen. Ik wilde zeker weten een goede motor kopen en dacht dat Stan van Noord, een Buell dealer hier wel duidelijkheid in kon geven.

Ik ben er vervolgens meteen mee naar Bike Hospital gegaan, een goede Buell monteur.

Deze constateerde een lekker voordemper, een lekke voetpakking, een lekke uitlaat, een scheve achterpoulie en tevens waren de andere lekkages dicht gekit.

Iets wat mij als leek niet op viel.

Kortom, met Buells blijkt het echt een prutser te zijn. En ik ben maar 1 van de legio verhalen.

Nu moet ik wel toegeven dat een honda geen Buell is.

Doe er je voordeel mee.
Mocht je hem toch kopen dan wens ik je er veel plezier mee en vooral geluk.
;)


Ahh dat verklaart het verhaal een beetje(Ander verhaal op het Buell forum gelezen). En dat maakt het het ook wel een beetje kwalijker want deze fiets is de laatste 5 jaar bij hun onderhouden.. :X

Toch maar even een proefritje maken voor de goede indruk. Uitraard zal ik m'n bevindingen hier even delen en vertellen wat het geworden is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een 94 TA
Is het spitse model vanaf 1994 of nog de oudere ??

Het blok van een TA is behoorlijk bom proef ,, maar roest is toch wel een ding
€ 2250 bij een dealer is redelijk ,, op marktplaats ben je dit ook wel kwijt.
een dealer met een slechte naam , kan een kruiwagen nog verzieken
 
Okee ik heb er vanmiddag even een proefritje meegemaakt!

En het is me eigenlijk alles meegevallen. Schakelt soepel, remt lekker en ik kan er verder geen rare dingen aan ondekken. Ik moet zeggen dat de bevindingen die ik eerder gedaan heb me eigenlijk wel meevielen, ik ben dan ook wel een pietje precies. Het frame is echt vliegroest wat ik er zo wel af kan poetsen. Enigste echt noemswaardige dingen zijn de vliegroest op het T-stuk van de voorvork. de demper en de velg die (niet zo mooi)bijgespoten is. Bovendien ruil ik niet in dus kan ik hem zo al voor 2100e mee krijgen. Misschien nog 100 eraf voor de achterdemper..

Dus dat zou dan betekenen dat ik een Transalp van '94 met iets meer als 31000 op de teller kan kopen met 3 maanden garantie op het blok.

Er werd wel verteld dat er meer geintreseerden waren(uitraard..) en dat ik het eigenlijk vanavond(koopavond) moet laten weten. Bekend verhaaltje natuurlijk maar het klinkt wel aanemelijk want het is best aantrekkelijk, en ze blijven verkopers natuurlijk.

Het is er trouwens een uit januari '94 dus zonder het spitse neusje.

Dus een laatste keer: DOEN?

Het enigste wat me tegenstaat is dat wel erg snel is om aan te schaffen(maandag m'n rijbewijs gehaald) en dat ik nog geen andere bekeken heb..
 
Laat je niet opjagen. Zo goed gaat het op de motormarkt nou ook weer niet. Dus keuze genoeg. Ga vooral op verschillende Transalpjes proefrijden. En laat vooral de beslissing niet teveel over aan je emotie, maar overweeg ook rationele zaken.
 
Okee ik heb er vanmiddag even een proefritje meegemaakt!

En het is me eigenlijk alles meegevallen. Schakelt soepel, remt lekker en ik kan er verder geen rare dingen aan ondekken. Ik moet zeggen dat de bevindingen die ik eerder gedaan heb me eigenlijk wel meevielen, ik ben dan ook wel een pietje precies. Het frame is echt vliegroest wat ik er zo wel af kan poetsen. Enigste echt noemswaardige dingen zijn de vliegroest op het T-stuk van de voorvork. de demper en de velg die (niet zo mooi)bijgespoten is. Bovendien ruil ik niet in dus kan ik hem zo al voor 2100e mee krijgen. Misschien nog 100 eraf voor de achterdemper..

Dus dat zou dan betekenen dat ik een Transalp van '94 met iets meer als 31000 op de teller kan kopen met 3 maanden garantie op het blok.

Er werd wel verteld dat er meer geintreseerden waren(uitraard..) en dat ik het eigenlijk vanavond(koopavond) moet laten weten. Bekend verhaaltje natuurlijk maar het klinkt wel aanemelijk want het is best aantrekkelijk, en ze blijven verkopers natuurlijk.

Het is er trouwens een uit januari '94 dus zonder het spitse neusje.

Dus een laatste keer: DOEN?

Het enigste wat me tegenstaat is dat wel erg snel is om aan te schaffen(maandag m'n rijbewijs gehaald) en dat ik nog geen andere bekeken heb..

laat je niet gek maken

ga anders eens met iemand die veel kennis van zaken heeft kijken....

heb je al op http://www.transalpclub.nl ... gekeken ??
 
Er zijn er nog zoveel....

En daar heb jullie allemaal helemaal gelijk in! :Y
Daarom heb ik het ook niet gedaan. Maar ik moet toegeven dat het wel verleidelijk is. Je wil zo graag he.. :9 Eerst maar even rustig de markt verkennen. Er zijn er inderdaad genoeg te vinden. Zinloos was het niet want ik ben wel overtuigd van de rijkwaliteiten van de Transalp, ik vond het erg lekker rijden :}

De transalp club had ik al gevonden maar ik zal er nog is goed gaan rond kijken, bedankt voor de tip!


En allemaal heel erg bedankt voor de adviezen want het heeft me absoluut geholpen! :}
 
En oja de volgende(welke dat ook mogen zijn) word met mijn oom bekeken, welke mede-Honda rijder is. Dus dan is het verstand ook aanwezig :P
 
Stan is handig voor bougies, olie, filtertje en lampjes. En dan natuurlijk thuis zelf monteren.

Er staat nog een aangepaste alp in Lisse te koop, van een particulier.
Marklplaatslink

Ach ja, en anders ga ik wel naar Motoport(ik woon in Hillegom)
Niet in alles goedkoop maar wel echte motorliefhebbers en erg klantvriendelijk. Ik heb al m'n kleding daar vandaan.

Die in Lisse had ik ook al gevonden, net als alle andere transalp andvertentie's die er te vinden zijn denk ik :9 Maar ik ga liever voor origineel wat Transalp betreft, dan pas ik zelf wel datgene aan wat ik nodig vind.
 
Motorport Hillegom klantvriendelijk?? Ja, als je een dikke buidel geld mee heb ja. Ik heb daar altijd het gevoel dat ze eerst naar buiten kijken of je echt wel met een BMW bent gekomen voordat ze iets aan je kwijt willen......
 
dat is niet alleen in hillegom zo dat is volgens mij bij elke motorport zo ze zijn nou eenmaal met veel dingen aan de zeer dure kant persoonlijk koop ik er alleen als het echt nodig is een bougie en voor motoren ga ik liever naar mulders motoren ookal is dat 20 kilometer ofso verder. O-) :X
 
Motorport Hillegom klantvriendelijk?? Ja, als je een dikke buidel geld mee heb ja. Ik heb daar altijd het gevoel dat ze eerst naar buiten kijken of je echt wel met een BMW bent gekomen voordat ze iets aan je kwijt willen......

:Y hehe ja dat geloof ik dan wel weer ja. Ze hebben voornamelijk klanten die het hele jaar door rijden. En ook het niet goedkoop zijn kan ik niet tegenspreken. Maar ik heb echt geen slechte ervaringen met ze. Laatst mijn motorkleding daar gekocht en ze proberen je echt geen Dure DANE kleding aan te smeren als er een rek verder een stuk goedkopere maar net zulke goede kleding van een minder bekend merk hangt. Dat wordt net zo goed aangeboden.

Misschien komt het ook omdat ik er al lang kom (al toen ze nog weijers heten) en mijn oom er vaste klant is maar ik kan er niks negatiefs over zeggen. Moet wel zeggen dat ik er nog geen motor heb laten onderhouden (zie het begin van dit topic)

De kwaliteit per Motoport locatie wil wel nogal verschillen. Die in Den Haag zou ik bijvoorbeeld nooit naar toe gaan.. Maargoed dit ging over een Transalp bij Stan van Noort die ik niet gekocht heb dus wat mij betreft mag dit topic dicht!
 
Terug
Bovenaan Onderaan