Transalp wil niet starten

drcoffee

MF'er
30 dec 2013
45
0
Ik heb bij een Transalp XL600v van een vriendin wat klein onderhoud uitgevoerd:

- olie/filter vervangen
- 4 nieuwe bougies geplaatst
- remvloeistof vervangen

Alleen, gek genoeg, wil die nu niet meer starten. Na het onderhoud heeft die even gelopen, mooi stationair (niet op gereden). Dus ik ga er vanuit dat het niet aan de bougies kan liggen.

Als ik 'm nu wil starten dan slaat de startmotor gewoon aan, maar de motor wil niet lopen.
Ik heb het gevoel dat er geen brandstof bijkomt (voor het onderhoud heb ik uiteraard de tank moeten demonteren), maar ik heb geen idee waar het aan kan liggen, iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken?
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf bij een vacuüm probleem O-)

Zou goed kunnen! Ik kan me ook niet voorstellen dat zo'n kraantje zomaar kapot gaat. Maar hoe test ik dat het een vacuüm probleem is?

Aan de vacuüm zijde van het kraantje zitten 2 aansluitingen, maar ik heb maar 1 vacuüm slang kunnen lokaliseren? Klopt dit? Ik begin nu alles in twijfel te trekken.

16953me5015-cover-setcock_big16953ME5005-01_0150.jpg
 
Zou goed kunnen! Ik kan me ook niet voorstellen dat zo'n kraantje zomaar kapot gaat. Maar hoe test ik dat het een vacuüm probleem is?

Aan de vacuüm zijde van het kraantje zitten 2 aansluitingen, maar ik heb maar 1 vacuüm slang kunnen lokaliseren? Klopt dit? Ik begin nu alles in twijfel te trekken.

[afbeelding]

dat kan
heb je toch gedaan met die aparte tank ?
als voorbeeld, mijn blackbird heeft ook een vacuumslang en maar 1 aansluiting terwijl er 2 palletjes zitten, de ene doet niks, is zelfs dicht zo uit mijn hoofd.

voor die 15 euro voor een reparatiesetje zou ik het niet laten.
maar dan heb je wel kans dat je sommige delen toch moet hergebruiken omdat het niet helemaal hetzelfde is (slechts 1 keer meegemaakt)

Ik zal overigens niet gaan vragen om foto's van de vriendin in kwestie maar slechts jou prijzen om je nobele gebaar om te helpen ;)
 
Laatst bewerkt:
Zou goed kunnen! Ik kan me ook niet voorstellen dat zo'n kraantje zomaar kapot gaat. Maar hoe test ik dat het een vacuüm probleem is?

Aan de vacuüm zijde van het kraantje zitten 2 aansluitingen, maar ik heb maar 1 vacuüm slang kunnen lokaliseren? Klopt dit? Ik begin nu alles in twijfel te trekken.

[afbeelding]

Ja, er zit maar één vacuümslang.
Zoals eerder gezegd, zuig eens aan de vacuüm slang. Er moet dan brandstof uit de kraan komen. Is het membraam lek, dan is de kans groot dat je ook brandstof in je vacuümslang krijgt. Kijk dus uit als je daarna een sigaret op steekt _O-

Op de benzinekraan zitten 3 tutjes/slangaansluitingen.
Nummer 1 is erg duidelijk: Benzineslang
De tweede is voor de vacuümaanvoer (dat van de cilinder af komt)
De derde, het kleine pijpje wat ervoor zit is de atmosferische aansluiting, daar mag geen slangetje aanzitten en ook niet dicht zitten.
 
Kraantje zelf misschien nog dicht staan?

Je zult niet de eerste zijn.

|( ja.....ik demonteer zeker de gehele brandstof toevoer en heb mn kraantje niet gecheckd....toch bedankt voor het meedenken.

Opgelost!!
Het was tóch een vacuum probleem zoals enkele van jullie al deed vermoeden.
Waar het probleem nu in heeft gezeten?? Ik heb werkelijk geen idee...

Ik heb het vacuüm slangetje en aansluiting op de kleppendeksel doorgeblazen en weer gemonteerd. Misschien zat het daarin, ik durf het niet meer te zeggen.

Bedankt voor alle tips!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan