Alex Criville naar Antena 3 Yamaha?
9/11/2001
Nadat het bekend is geworden dat Criville volgend jaar niet meer voor HRC rijdt, gaan er geruchten dat Luis D\' Antin interesse heeft in de voormalig wereldkampioen. Cardoso zal waarschijnlijk door mindere prestaties aan de kant gezet worden.
Ook een andere teambaas, Sito Pons zou interesse in hem hebben.
Als Alex Barros voor het aanbod van Aprillia kiest, komt er in ieder geval een plaats in het team van Pons vrij. Capirossi heeft al voor Pons getekend.
Als Criville voor Antena 3 Yamaha kiest betekend dat een terugkeer naar dat merk sinds 1990 toen hij voor het team van multiwereldkampioen Giacomo Agostini reed. Dat was in de 250cc klasse waar Alex nooit potten heeft kunnen breken en tamelijk anoniem zijn rondjes, toen als regerend wereldkampioen 125cc, meereed.
In 1992 t/m 1994 reed Criville voor het team van Sito Pons dat toen ook al met de fabriekshonda\'s reed.
In 1992 won Alex zijn allereerste 500cc GP in Assen nadat alle grote namen letterlijk en figuurlijk uit de race gevallen waren.
Verder zijn er uiteraard ook nog de geruchten of Kenny Roberts bij Suzuki blijft of voor een ander team kiest. Het punt is de machine die weer competatief genoeg moet worden om ermee te kunnen winnen.
Jurgen vd Goorbergh krijgt, als hij bij team Roberts blijft, in ieder geval een teamgenoot. Het is bekend geworden dat Kenny Roberts een tweede rijder in het team wil. Dit zal erg welkom zijn voor vd Goorbergh!
Verder werd ook bekend dat team Roberts volgend seizoen in ieder geval met de tweetakt van start zal gaan. Later in het seizoen zal mogelijk een driecilinder viertakt ingezet worden. Het blok zou dan van Sauber moeten komen terwijl het rijwielgedeelte door Harris ontwikkeld. Harris maakt in begin jaren \'90, net als Rosset, de frames voor de 500cc produktie-yamaha\'s waarmee de Nederlandse troef Kees Doorakkers in de Grand-Prix uitkwam.
Yamaha had in die tijd zelf twee framebouwers voor hun blokken uitgezocht.
9/11/2001
Nadat het bekend is geworden dat Criville volgend jaar niet meer voor HRC rijdt, gaan er geruchten dat Luis D\' Antin interesse heeft in de voormalig wereldkampioen. Cardoso zal waarschijnlijk door mindere prestaties aan de kant gezet worden.
Ook een andere teambaas, Sito Pons zou interesse in hem hebben.
Als Alex Barros voor het aanbod van Aprillia kiest, komt er in ieder geval een plaats in het team van Pons vrij. Capirossi heeft al voor Pons getekend.
Als Criville voor Antena 3 Yamaha kiest betekend dat een terugkeer naar dat merk sinds 1990 toen hij voor het team van multiwereldkampioen Giacomo Agostini reed. Dat was in de 250cc klasse waar Alex nooit potten heeft kunnen breken en tamelijk anoniem zijn rondjes, toen als regerend wereldkampioen 125cc, meereed.
In 1992 t/m 1994 reed Criville voor het team van Sito Pons dat toen ook al met de fabriekshonda\'s reed.
In 1992 won Alex zijn allereerste 500cc GP in Assen nadat alle grote namen letterlijk en figuurlijk uit de race gevallen waren.
Verder zijn er uiteraard ook nog de geruchten of Kenny Roberts bij Suzuki blijft of voor een ander team kiest. Het punt is de machine die weer competatief genoeg moet worden om ermee te kunnen winnen.
Jurgen vd Goorbergh krijgt, als hij bij team Roberts blijft, in ieder geval een teamgenoot. Het is bekend geworden dat Kenny Roberts een tweede rijder in het team wil. Dit zal erg welkom zijn voor vd Goorbergh!
Verder werd ook bekend dat team Roberts volgend seizoen in ieder geval met de tweetakt van start zal gaan. Later in het seizoen zal mogelijk een driecilinder viertakt ingezet worden. Het blok zou dan van Sauber moeten komen terwijl het rijwielgedeelte door Harris ontwikkeld. Harris maakt in begin jaren \'90, net als Rosset, de frames voor de 500cc produktie-yamaha\'s waarmee de Nederlandse troef Kees Doorakkers in de Grand-Prix uitkwam.
Yamaha had in die tijd zelf twee framebouwers voor hun blokken uitgezocht.
Laatst bewerkt: