TravelLock

-=MV=-

MF veteraan
20 mrt 2003
4.993
1
40
Somewhere on earth
Ah toch wat anders:




Uw originele stuurbalansen worden gedemonteerd en vervangen door TravelLock.
De rechter TravelLock is te verdraaien. U draait de TravelLock naar u toe (tegen de klok in) en vanuit de TravelLock komt een slijtvaste bus naar buiten welke tegen de nylon binnenbus van uw gashandvat drukt. Hierdoor ontstaat wrijving en het gas zal blijven staan in de stand waarin u hem loslaat. Het gas blijft ten alle tijde normaal bedienbaar. Een halve slag terug en het gas werkt weer normaal. Het is even wennen, maar eenmaal gewend zult u niet anders meer willen. Het gas is beter doseerbaar en valt al rijdende niet meer dicht. Het gewicht van de TravelLock elimineert de stuurtrillingen grotendeels en voorkomt slapende handen.
Eigenschappen :

Lengte : 44mm; dikte 36 mm; gewicht : ca 600 gram per set.
Maximale slag : 0 tot 12 mm; per slag 1 mm.
Bus diameter 19 tot 26 mm.
Bevestiging 6 of 8 mm rvs bout.
Corrosiebestendig en onderhoudsvrij.
Geschikt voor de meeste motoren
Prijs

standaard : € 129,00
polish : € 134,00
 

Relax

MF veteraan
13 jul 2003
6.010
0
Yep, hiero.
Is makkelijk voor lange en vervelende ritten op de autosnelweg.
Makkelijk te monteren, voor iemand die handiger is dan ik.

Het is toch niet zo makkelijk om exact te doseren: je moet hem echt op het gepaste moment kunnen dichtdraaien, anders blijf je ofwel versnellen, ofwel vertragen. In groep kan je't ding ook niet gebruiken, behalve als je als eerste rijdt: daar het niet electronisch geregeld wordt, vertraag je op bergop en ga je sneller rijden op bergaf.
Nog nadeeltje: als je hem niet gebruikt, draai je hem best volledig "open", anders kan hij, door de beweging van het gas geven en door het feit dat hij tegen het rubber van je gashendel zit, zichzelf dichtdraaien, maar dat merk je wel als je gas iets stroever wordt.

Kijk beter eerst ff rond voor goedkopere oplossingen. Hier en op andere fora en testen...