Klopt Martel, ik bedoel ook eigenlijk het/de gehele trek-construktie, zonder kruiskoppeling zou het een linke onderneming worden.
Benno bedankt voor het mee denken, daar zat ik ook al een beetje aan te denken, iets stevigs want dat de boel gaat slingeren of afscheuren door gestuiter/eventueel grotere krachten van belading of remmen met het hele circus achter me aan daar moet ik niks van hebben....de 200 km p/u zal ik er zeker niet mee gaan halen, bij 175 houd het helemaal op...gelukkig maar.
De BMW is een hartstikke leuk en simpel tourfietsie waar ik zelf een hoop aan kan sleutelen, ik heb voorheen supersports gereden van kawasaki, de laatste was een ZX9R hartstikke leuk hoor kon er alle trucjes mee maar daar hangt wel een prijskaartje aan, bandjes voor dikke prijzen ff klepjes stellen á 450 euro....niet leuk, konstand opletten of er geen politie achter je zat.....pffff, dat was niet ontspannen rijden, en voor op vakantie gaan leende hij zich ook niet met 2 man erop en dan nog je tent en bepakking.
Maar moet nog wel steeds lachen al ik met mijn broertje en zijn cornuiten ga rijden, dan kijken ze nog wel eens om, want plat gaan met zo'n ouwe BMW tussen die supersports en nog volgen in de bochten ook, daar kijken ze wel vreemd van op.....ja een vos verlies wel zijn haren...maar niet zijn streken zullen we maar zeggen en ik moet zeggen dat ik op zo'n moment wel de grootste lol heb.
Maar laat mij maar een beetje ploffen op dat fietsje, lekker rechtop zitten, overzicht...en straks dat karretje erachter dan kan ik weer lachen, alle spulletjes voor de camping erin en zelfs stoeltjes... geen spullen meer op de tank of die helemaal uitpuilen tot boven op de topkoffer....helemaal geweldig! het is de bedoeling dat ik er flinke stukken mee gaat rijden er staat inmiddels nog maar 70.000 km op dus ik heb nog ff te gaan voordat hij op is meestal pas bij 250.000 km als je hem goed verzorgd.