Trekken doet ie niet

Cetrac

Die hard MF'er
27 jul 2006
250
0
Helmond
Beste mensen,

Na een mooi beurtje van mezelf en de installatie van 2 K&N filters loopt de motor voor geen tiet. Eerst kwam hij niet boven de 3500 toeren uit, maar dat kwam blijkbaar door de luchtuitlaat vanuit de carburateur.

Nu doet hij het echt nog steeds niet lekker, wat hogere toeren en hij begint te stotteren.

komt dit door:

a. Koud weer.
b. Slecht afgestelde carbs
c. Nog een te kort lucht uitlaat slangetje van de carb
d. iets anders

Bvd!


Ps. Kawasaki EN500 - 1991
 
Je hebt open luchtfilters op je motor gezet. Dan is het ook zaak om het geheel even goed af te stellen.
Je lucht/brandstof mengsel is met de nieuwe filters totaal anders dan voorheen en zal zeker problemen kunnen geven in de vorm van niet goed lopen etc.

Even goed afstellen op een bank en dan lijkt het me dat ie heel wat beter zal lopen.
 
Ok duidelijk, maar waarom mag ik dat in godsnaam niet zelf doen! Er zitten van kapjes overheen..
Niemand die zegt dat je het niet zelf mag doen, alleen kan iedereen wel snappen dat er wel iets verandert aan het gebeuren als je er een open luchtfilter op zet en verders niets aanpast naar het nieuwe matriaal.

Plug & play bestaat alleen bij Windows ;)
 
Extra PK's...? Welke wereld leef jij.. Die filters levert 0,0 aan pk op. Plus andere sproeiers? Tuurlijk, en koop er een dodge viper supercharger ook maar bij. Nee maatje, gewoon af laten stellen en klaar is piet paulusma.
 
Extra PK's...? Welke wereld leef jij.. Die filters levert 0,0 aan pk op. Plus andere sproeiers? Tuurlijk, en koop er een dodge viper supercharger ook maar bij. Nee maatje, gewoon af laten stellen en klaar is piet paulusma.

zouden ze bij dat afstellen heel misschien andere sproeiers gebruiken, zodat >3500tpm ineens wel haalbaar wordt?
 
Laatst bewerkt:
Dat is waar K&N nogal wat reclame voor maakt. Tevens kan je zo'n filtertje uitwassen en geven ze de garantie dat ze een miljoen km meegaan.
Dus knulletje, als je al wist dat je de zooi af moest laten stellen, waarom stel je de vraag dan.
 
Omdat men sproeiers wel eens kan gebruiken om jouw bike af te stellen.. By the way, ik neem aan dat je weet wat sproeiers zijn en waar ze zitten? en wat ze doen?

"'sproeiers zitten in de uitlaat""

Checkje..
gr..
 
Beste mensen,

Na een mooi beurtje van mezelf en de installatie van 2 K&N filters loopt de motor voor geen tiet. Eerst kwam hij niet boven de 3500 toeren uit, maar dat kwam blijkbaar door de luchtuitlaat vanuit de carburateur.

Nu doet hij het echt nog steeds niet lekker, wat hogere toeren en hij begint te stotteren.

komt dit door:

a. Koud weer.
b. Slecht afgestelde carbs
c. Nog een te kort lucht uitlaat slangetje van de carb
d. iets anders

Bvd!


Ps. Kawasaki EN500 - 1991


Na installaties van een K&N filter moet je de motor opnieuw af laten stellen middels testbank.
Je motor loopt nu veels te arm. Geen wonder dat die geen trekkracht heeft.
Dat is het enigste wat eraan mankeert.

AF LATEN STELLEN DOOR TESTBANK!
 
yep, en een open luchtfilter in combinatie met goede afstelling ( het totaalpaketje ja.. ) levert 0.0pk winst op... _O-

Niet goed afstellen levert iig verlies op zoals je al gemerkt had :+


Doe maar lekker je oude meuk erop zetten en snel je K&N filtertje verkopen, kan je mischien snellere bougies kopen ...


:W
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Na een mooi beurtje van mezelf en de installatie van 2 K&N filters loopt de motor voor geen tiet. Eerst kwam hij niet boven de 3500 toeren uit, maar dat kwam blijkbaar door de luchtuitlaat vanuit de carburateur.

Nu doet hij het echt nog steeds niet lekker, wat hogere toeren en hij begint te stotteren.

komt dit door:

a. Koud weer.
b. Slecht afgestelde carbs
c. Nog een te kort lucht uitlaat slangetje van de carb
d. iets anders

Bvd!


Ps. Kawasaki EN500 - 1991

bij de dikgedrukte zin zet ik even mijn vraagtekens :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan