trekkende motor val weg tijdens cruisen

Ultrabanaan

Rookie
13 jul 2020
4
0
sorry dat ik dit topic zo vreemd beschrijf, maar ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden.

Sinds kort rijd ik een SR500 uit 78' en het is tevens ook mijn allereerste motor. enkele jaren geleden is hij volledig gereviseerd en omgebouwd tot tracker/brat style motor.
Ik heb nog maar weinig ervaring en is dus misschien dood normaal.

Als ik door de bebouwde kom 50 rijd, houd ik de gashendel natuurlijk stabiel op in een bepaalde houding om dezelfde snelheid te blijven rijden. Als ik de snelheid bereikt heb, voelt het af en toe alsof de motor even niet meer trekt omdat hij te snel dreigt te gaan. hij remt dan niet op de motor, maar het voelt alsof hij 1 seconden in de vrij zit en vervolgens weer pakt.

Is dit normaal bij zon oude 1 cilinder? zit ik te hoog of te laag in de toeren?
Ik probeer hem rondom de 3000 toeren te houden omdat het dan het minst snel gebeurd.
 
Een aan/uit gevoel? Dat zou goed kunnen als de motor niet hoeft te trekken. Het is niet een van de soepelste motoren zo,n SR/XT.
Ik heb zelf een XT500 gehad maar heb wat jij beschrijft nooit opgemerkt. Wat is je referentie qua motorervaring?
 
gelest heb ik op een Honda twee cilinder. Ik denk een cb500 maar dat weet ik helemaal niet zeker. Dus mijn referentie is er niet echt.
 
Die is een stuk soepeler dan een SR, je zegt dat die motor gereviseerd is en omgebouwd tot brad. Mijn ervaring is dat dan alleen optisch wat dingetjes versleuteld zijn en dat de binnenkant echt niet vervangen is. Mogelijk is het toch gewoon iets wat bij een oude (en ouderwetse) motor hoort.
 
Heb je van die open luchtfilters? Van gaas? Daar lopen ze vaak niet zo best mee.
 
Ja er zit inderdaad een open luchtfilter op. Kan het hieraan liggen dan? en zo ja wat is hier de reden van dan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan