trekkracht 25 kw suzuki GS 500

knarf

Rookie
7 feb 2002
19
0
Ik heb een 25 kw GS 500 en bij lage toeren heeft hij erg weinig trekkracht. Bij file rijden gaat hij al snel stoten en slaat bijna af. Is dit een bekend probleem, komt dit door het terugtunen en is er iets aan te doen
 
Het lijkt me niet dat het stoten door het terugtunen kan komen. Te hoge versnelling misschien?
Hoe weinig is weinig trekkracht, rijdt een brommer je er nog uit ;( ? Dat kan natuurlijk door het terugtunen komen maar het zou (lijkt mij) toch ongeveer gelijk moeten zijn aan je lesmotor.
 
filerijden in z\'n 2 hooguit z\'n 3 is voldoende, en gewoon het gas erop houden als je ín z\'n 3 zit, moet je wat afremmen, dan is terug naar z\'n 2 wel aan te raden. Ik heb er zelf geen problemen mee gehad met mijn 25kw gs500e tijdens het filerijden.. maargoed, misschien is er wel wat mis met je motor.. dan zou ik er op moeten rijden om er zeker van te zijn dat ie te snel gaat lopen hokken en stoten. Maar je hebt echt niet de enige motor waarbij je vaak moet schakelen hoor in stadsverkeer/file
 
filerijden in z\'n 2 hooguit z\'n 3 is voldoende, en gewoon het gas erop houden als je ín z\'n 3 zit, moet je wat afremmen, dan is terug naar z\'n 2 wel aan te raden. Ik heb er zelf geen problemen mee gehad met mijn 25kw gs500e tijdens het filerijden.. maargoed, misschien is er wel wat mis met je motor.. dan zou ik er op moeten rijden om er zeker van te zijn dat ie te snel gaat lopen hokken en stoten. Maar je hebt echt niet de enige motor waarbij je vaak moet schakelen hoor in stadsverkeer/file
In de file gewoon rij ik op mijn begrenste GS 500 gewoon in zijn 1, ja kan dat ding doortrekken tot 80. En als het niezzosnel gaat gewoon met je koppeling rijden.
 
Laatst bewerkt:
In de file gewoon rij ik op mijn begrenste GS 500 gewoon in zijn 1, ja kan dat ding doortrekken tot 80. En als het niezzosnel gaat gewoon met je koppeling rijden.
is weer \'ns wat anders dan dat je je koppeling thuis laat.

zou jouw motor dus nooit over willen nemen, nu met deze wetenschap...
 
je moet tocht gewoon zonder gas te geven kunnen rijden zonder dat je motor gaat stoten, in iedergeval met mijn xj 900 wel

Ligt eraan hoe ;) Met je koppeling spelen kan je een aardig eindje komen, zorg gewoon dat je dan met je koppeling speelt en laag in de versnelling zit.
Maar wat moet je met een 25kw GS500e als je een XJ900 hebt, als ik vragen mag?
 
zou jouw motor dus nooit over willen nemen, nu met deze wetenschap...

Juist. Ik heb m\'n geknepen GS nooit tot de 80 getrokken, wist niet eens dat het kon, volgens mij gaat ie namelijk maar 40 in z\'n 1 ofzo. Ik zat met stevig doortrekken 100 of 110 in z\'n 3 ofzo. Dus als je in z\'n 1e versn. 80 wilt met een geknepen GS, dan moet ie echt wel gejankt hebben als een gek :)

edit ; Ennuh beert, is het niet beter om in z\'n 2 te rijden in de file ? In z\'n 1 is niet echt fijn, dan schiet ie elke keer naar voren als je een beetje gas geeft... ik gebruik 1 alleen om weg te rijden en verder zit ik er niet aan.
 
Laatst bewerkt:
Juist. Ik heb m\'n geknepen GS nooit tot de 80 getrokken, wist niet eens dat het kon, volgens mij gaat ie namelijk maar 40 in z\'n 1 ofzo. Ik zat met stevig doortrekken 100 of 110 in z\'n 3 ofzo. Dus als je in z\'n 1e versn. 80 wilt met een geknepen GS, dan moet ie echt wel gejankt hebben als een gek :)
Als je motor goed warm is mag je hem gerust een keertje lekker doortrekken. Als het maar niet lang en vaak is.
edit ; Ennuh beert, is het niet beter om in z\'n 2 te rijden in de file ? In z\'n 1 is niet echt fijn, dan schiet ie elke keer naar voren als je een beetje gas geeft... ik gebruik 1 alleen om weg te rijden en verder zit ik er niet aan.
Tja, mij is geleerd bij de lesses om stapvoets ( ja ja is geen 80 ) op de koppeling te rijden. Vind dat het best wel meevalt met dat naar voren schieten, extra vermogen is altijd prettig
 
Mijn 25 kw xj600 heeft geen last van hotten en stoten! En ik denk ook niet dat dat bij jouw aan de begrenzer ligt...
En in zun 1 tot 80 met 25 kw!? Ik ga het in ieder geval niet proberen en het lijkt me niet verstandig
 
Mijn 25 kw xj600 heeft geen last van hotten en stoten! En ik denk ook niet dat dat bij jouw aan de begrenzer ligt...
En in zun 1 tot 80 met 25 kw!? Ik ga het in ieder geval niet proberen en het lijkt me niet verstandig

Ik denk dat ie de XJ900 is gewend. Elke fiets rijd anders en bij een kleine cilinderinhoud moet je vaak schakelen... al kan ik in z'n 2 of 3 prima door de file heen zonder veel te schakelen :) En als ie gaat hokken en stoten zit je gewoon in een te hoge versnelling of je geeft geen gas.... altijd een ietsie pietsie gas erop, ook als je langzaam tussen de auto's door 'rolt'...
 
Tussen de file rijden doe ik het liefst in z'n 1 of 2. Zelden door naar 3. Zoals gezegd kunnen veel motoren 80 in z'n 1. Hard zat zou je zeggen.

Mijn ZZR rijdt wel rustig stationair. M'n SV zelden, misschien als hij heel netjes loopt en rustig, anders begint ie te horten en stoten en wil uiteindelijk afslaan. Loopt minder vloeiend...

Op koppeling rijden kan trouwens geen kwaad hoor, daar is ie voor. Je gaat je motor toch ook niet dragen omdat je dan minder banden slijt? |( Je moet het alleen niet te gek maken, moet je zo snel de platen vervangen... Zelfde met doortrekken, gas geef je op een motor! :r1:
 
Tussen de file rijden doe ik het liefst in z'n 1 of 2. Zelden door naar 3. Zoals gezegd kunnen veel motoren 80 in z'n 1. Hard zat zou je zeggen.

Mijn ZZR rijdt wel rustig stationair. M'n SV zelden, misschien als hij heel netjes loopt en rustig, anders begint ie te horten en stoten en wil uiteindelijk afslaan. Loopt minder vloeiend...

Op koppeling rijden kan trouwens geen kwaad hoor, daar is ie voor. Je gaat je motor toch ook niet dragen omdat je dan minder banden slijt? |( Je moet het alleen niet te gek maken, moet je zo snel de platen vervangen... Zelfde met doortrekken, gas geef je op een motor! :r1:

Op de koppeling rijden kan heel goed, doe ik altijd met auto en motor, maar ik bedoel als je tussen de auto's door rijd, kan je beter een beetje het gas erop laten, dan alleen op de koppeling rijden, dan ga je toch veelste zacht ;)

En wat betreft de versnellingen, elke motor anders he. 80 doe ik in z'n 4 en 5. 100-120 in z'n 6. Dus dat zegt weer genoeg over 250cc :) (hoezo vaak schakelen?) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan