Trekt Kawasaki zich terug uit de MotoGP?

Revz

MF veteraan
23 mei 2003
6.180
34
Een officiële bevestiging is er nog niet maar er gaan sterke geruchten rond dat Kawasaki zich vanwege de economische crisis per direct terugtrekt uit het MotoGP wereldkampioenschap.
Klik hier voor vorige pagina. (Foto(24754, Trekt Kawasaki zich terug uit de MotoGP?)
Geen Kawasaki race debuut voor Melandri?
De economische crisis houdt de wereld van de motorsport al een aardige tijd bezig sinds Honda zich terugtrok uit de Formule 1 klasse. Niet veel later werd bekend dat Honda niet zou deelnemen aan het 2009 AMA Superbike seizoen en dat Suzuki en Subaru zich terugtrokken ui het World Rally kampioenschap.

De MotoGP leek buiten schot te blijven maar er werd even gevreesd dat Honda zich ook hier zou terugtrekken met hun fabrieksteam, gelukkig bleek dat vooralsnog niet zo te zijn.

Nu verschijnen er berichten dat er in de MotoGP klasse toch nog een slachtoffer van de kredietcrisis zal vallen en dat zou dan het afgelopen seizoen al flink geplaagde fabrieksteam van Kawasaki zijn. De slechte resultaten in combinatie met de kredietcrisis zouden de reden zijn dat de Japanse fabrikant zich in ieder geval voor het seizoen 2009 zal terugtrekken en dat Marco Melandri en John Hopkins het komende seizoen op de reservebank zullen zitten.

Dit zal tevens betekenen dat we komend seizoen nog maar 17 rijders aan de start zullen zien.

Er wordt verwacht dat er begin januari een officiële verklaring van Kawasaki zal volgen.

bron: Racesport.nl
 
nog 2 goede coureurs naar de SBK's })

Zou wel jammer zijn, maar denk niet dat ze anders echt voorin mee kunnen draaien..
 
Dat zou echt een ramp zijn voor de toch al dalende populariteit van de MotoGP, en de spanning in de wedstrijden. Nu was Kawasaki geen belangrijke factor in 2008, integendeel, maar was toch een mooie aanvulling in het veld. Als deze underdogs het toneel verlaten wordt allemaal nog eentoniger.

Kredietcrisis. B|
 
Zou wel jammer zijn een team minder aan de start in 2009. Al presteerden ze niet echt goed de laatste jaren, toch is het zonde...
 
Zolang Kawasaki geen persbericht uitbrengt blijven het geruchten :)
:^

En noem me paranoia maar ik krijg toch een beetje het idee dat de slecht presterende teams (Honda in F1 en Kawa in MotoGP) op deze manier zonder gezichtsverlies ermee kunnen kappen. En gezichtsverlies is voor een Japanner geen optie...dus dit kon ook wel eens een easy-way-out zijn :)
 
sja ik denk dat het weer een verhaal is die bij de fabeltjes gestopt kan worden..Als kawasaki niet ging starten in 2009 zouden ze na mijn inziens geen contract aanbieden aan marco en john hopkins..Ook zouden ze niet aan de wintertesten hebben mee gedaan..
Dus in mijn ogen een en al onwaarheid
 
sja ik denk dat het weer een verhaal is die bij de fabeltjes gestopt kan worden..Als kawasaki niet ging starten in 2009 zouden ze na mijn inziens geen contract aanbieden aan marco en john hopkins..Ook zouden ze niet aan de wintertesten hebben mee gedaan..
Dus in mijn ogen een en al onwaarheid

Jensen Button had al een contract voor 2009 op zak en Honda deed tot eind november mee aan alle testen en we weten ook hoe dat afgelopen is...
 
“Geen commentaar”
Competition Manager Michael Bartholemy wilde geen commentaar geven op de berichten dat de teamleden gisteren te horen hadden gekregen dat zij op zoek moeten naar een andere job. “Het is beter dat ik dit moment geen commentaar geef”, aldus Bartholemy. Wel bevestigde de Belgische Competition Manager dat er op korte termijn een mededeling van Kawasaki komt.


van rtlgp.nl.. Ziet er niet goed uit
 
Update:
In de Spaanse pers verschijnen berichten dat Dorna en de andere fabrikanten in het MotoGP kampioenschap inmiddels een schrijven van Kawasaki hebben ontvangen met betrekking tot het terugtrekken van het team.

Hiermee is de bevestiging van het terugtrekken van de Japanse fabrikant een feit, een officiële verklaring zal echter pas op maandag 5 januari volgen.
BRON: Racesport.nl

:N :N :N '( '( '(
 
Update:
In de Spaanse pers verschijnen berichten dat Dorna en de andere fabrikanten in het MotoGP kampioenschap inmiddels een schrijven van Kawasaki hebben ontvangen met betrekking tot het terugtrekken van het team.

Hiermee is de bevestiging van het terugtrekken van de Japanse fabrikant een feit, een officiële verklaring zal echter pas op maandag 5 januari volgen.
BRON: Racesport.nl

:N :N :N '( '( '(
-O- -O-

Erg jammer, voor zowel Hopkins en Melandri en natuurlijk Kawasaki, de sport, de MotoGP etc.

Hopelijk volgen er geen meer fabrikanten, en komt Kawasaki in 2010 terug.
 
Laatst bewerkt:
Update:
In de Spaanse pers verschijnen berichten dat Dorna en de andere fabrikanten in het MotoGP kampioenschap inmiddels een schrijven van Kawasaki hebben ontvangen met betrekking tot het terugtrekken van het team.

Hiermee is de bevestiging van het terugtrekken van de Japanse fabrikant een feit, een officiële verklaring zal echter pas op maandag 5 januari volgen.
BRON: Racesport.nl

:N :N :N '( '( '(

NEEEEEEEEE!!!!!!!!! ;( ;( ;( ;(

Het waren de mooiste motoren van de GP! '( Dammm maakt de GP meteen een stuk minder leuk voor me.
 
Nou dat is niet te hopen voor het merk en voor de coureurs '( en voor ons als toeschouwers. Want zoals al eerder is gezegd blijft er dan wel erg weinig over en wordt het minder interessant om naar te kijken. Voor de coureurs ook minder leuk naarmate het veld kleiner wordt denk ik.

Afwachten maar en maar hopen dat het bij een gerucht blijft. Want als één schaap over de dam is .............. haken er straks nog meer af :o '(
 
Laatst bewerkt:
Hopkins gaat w.s. een 3e Soes rijden via Martinez

IK hoop dat Marco Melandri niet buiten de boot gaat vallen-.....
 
Hopkins gaat w.s. een 3e Soes rijden via Martinez

IK hoop dat Marco Melandri niet buiten de boot gaat vallen-.....

Ik denk dat Hopkins vorig jaar Soes al miste. Melandri mogen ze van mij weer een Honda aanbieden naast Toni Elias want die twee deden het destijds ook leuk op Honda.
 
Laatst bewerkt:
Deze tekst komt van Crash.net


According the several sources, Kawasaki are plotting an exit from the premier motorcycle class after just six seasons in the top flight, although it isn't immediately certain whether the global economic downturn or their poor results are the primary factor in the decision.
 
Mocht Kawasaki zich echt definitief terugtrekken uit de MotoGP hoop ik dat er mogelijkheid is om de TT kaarten te cancelen. Dan ga ik liever niet meer naar de TT, maar dan wel naar de SBK's. We zouden wss. naar beiden gaan, maar dan zie ik liever af van de TT. Is toch wel heel veel geld voor een steeds minder wordende klasse.
 
Oeps....dit is geen goed nieuws. Slecht voor de sport aangezien het nu wel een kettingreaktie zal worden; minder deelnemers (was altijd al erg mager!), minder media-aandacht, minder sponsoren, minder bezoekers, ........ zonde zonde zonde!
Voor het SBK denk ik wel heel goed, maar voor de motorsport op zich, die ook een echte koningsklasse nodig heeft, heel jammer.
Nu maar hopen dat het hierbij blijft.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan