Trekt Kawasaki zich terug uit de MotoGP?

Toen het WCM team en later Ilmor de MotoGP niet meer aankonden vanwege de hoge budgetten, had dat eigenlijk al een seintje moeten zijn aan Dorna om te weten dat er langzaam een richting ingeslagen werd die niet goed zou zijn voor de MotoGP.

Maargoed, dat is allemaal achteraf praten natuurlijk. De MotoGP is heel veel leger gelopen, en ik vraag me af hoelang het nu toch nog wil gaan duren voor we weer 20 mannen (of vrouwen) aan de start zullen zien. Dat kan nog wel is heel lang gaan duren ben ik bang....
 
Laatst bewerkt:
De soap gaat nog even verder :+


Komt Kawasaki terug onder een andere naam?

Het lot van Kawasaki in de MotoGP blijft ‘hot news' en de geruchten stapelen zich op maar vooralsnog is er nog steeds geen duidelijkheid over team, machines op rijders. Het nieuwste gerucht is dat de machines wel op de grid zullen verschijnen maar dat er geen Kawasaki op zal staan.

Ondanks de ‘beloftes' die zo her en der verschenen over snel meer duidelijkheid betreffende de deelname van Kawasaki aan de MotoGP, in welke vorm dan ook, bleef het de laatste tijd angstvallig stil rondom de Japanse fabrikant.

Voormalig teammanager Michael Bartholemy probeerde Kawasaki over te halen om de machines in de vorm van een privé team in te zetten maar dat plan lijkt inmiddels van de baan te zijn en nu schijnt Dorna baas Carmelo Ezpeleta, volgens de geruchten, de handschoen opgepakt te hebben. Details over hoe het team dan gaat heten en of Melandri en Hopkins en de rest van het personeel aanblijven zijn niet bekend.
 
Dorna laat ze niet zo maar gaan dus...


Sources in the mainstream sports media in Italy are reporting that the on-again-off-again saga that is Kawasaki is sort of on again. According to both Tuttosport and Sportmediaset, Marco Melandri will be riding a privately run Kawasaki, in a team led by Michael Bartholemy. The deal is said to have been put together by Dorna, in the person of CEO Carmelo Ezpeleta, who has been in constant negotiation with Kawasaki since the news broke.

Details of the deal are somewhere between sketchy and nonexistent, but the deal seems to be that Kawasaki will make all of the 2009-spec bikes available to Michael Bartholemy, and the Belgian team manager will field a single rider in the person of Marco Melandri. Shortly after the news broke that Kawasaki would be withdrawing from MotoGP, the factory said that it had enough bikes and parts to last approximately a quarter of a season, and so presumably, this would be enough to run a single rider for at least have a season, perhaps a little longer if the practice restrictions are pushed through as expected.

Finance for the project will most likely come from Dorna - presumably in fear of breaching their own contract with the FIM to field at least 18 riders for a world championship - possibly with some seed money from Kawasaki, to buy out their remaining contract, which committed them to race in MotoGP until 2011. Melandri would presumably be riding the 2009-spec bikes tested by Olivier Jacque in Australia during January, despite reports of poor reliability. And maintenance and - speculatively - engine development could be done by the French company Solution F,
 
Positief dat er sowieso dus één Kawasaki aan de start zal staan in 2009! *D Negatieve aan het nieuws is dat dit in de vorm van Marco Melandri gaat zijn. Ik zie persoonlijk véél liever John Hopkins, dan Melandri.
 
Terug
Bovenaan Onderaan