Trekt Kawasaki zich terug uit de MotoGP?

Slim hoor je geeft te kennen de koningsklasse te verlaten vanwege de hoge kosten, maar je geeft enkele dagen later aan volop te investeren in het WSS en het WSB.
Vervolgens komen er verklaringen naar buiten dat een deal met Aspar er niet in zit, maar je betaalt wel de salarissen gedurende de contractperiode van je 2 vaste GP rijders door en daarnaast ga je toch even naar Austrälië toe voor ontwikkelingswerk aan een machine die volgens eigen zeggen niet eens op de grid komt te staan.
Let maar op de kawa's staan gewoon aan de start dit is niks anders geweest dan een dikke leugen om media aandacht te krijgen en geld los te peuteren van meegaande sponsoren.
 
Kawasaki test Ninja ZX-RR 2009 op Eastern Creek

Kawasaki is op het circuit van Eastern Creek in Australië begonnen met het testen van de nieuwe Ninja ZX-RR 2009. Ondanks dat de Japanse fabrikant zich voor het komend seizoen heeft terug getrokken uit de MotoGP kwamen Olivier Jacque en Tamaki Serizawa toch in actie met de nieuwe voor 2009 ontwikkelde MotoGP machine.

De tweedaagse privétest op het circuit nabij Sydney, die met Europese monteurs en Japanse technici werd afgewerkt, was erop gericht om het ontwikkelingswerk te beoordelen welke de afgelopen maanden is doorgevoerd aan de Ninja ZX-RR.

Jacque begon aan de test met de 2008 versie van de Kawasaki om vertrouwd te raken met het circuit waar hij in 1996 nog op het podium stond in de 250cc categorie. Zowel Jacque als Serizawa reden later met de 2009 versie van de ZX-RR, die op diverse punten is verandert ten opzichte van het 2008 model, op zoek naar mogelijke kinderziektes in het nieuwe ontwerp.

Na enkele ronden was Jacque echter al positief over de nieuwste versie van de ZX-RR,

"Ik heb natuurlijk nog maar enkele ronden kunnen rijden met de nieuwe motor maar mijn eerste indruk is redelijk positief, het voelt allemaal wat lichter aan en daardoor ook beter handelbaar. Het werk wat de afgelopen maanden is gedaan heeft zeker positief uitgepakt. Nu moeten we kilometers maken om een betere indruk te krijgen van het potentieel van de nieuwe ZX-RR Kawasaki."

De opgewaardeerde ZX-RR is in vergelijking met de vorige versie smaller geworden en het rijwielgedeelte is aangepast. Daarnaast heeft de motor een vernieuwde swingarm en een nieuw motorblok. Dit was de shakedown test voor de nieuwe motor omdat het tot nu toe te koud was om te testen op het testcircuit van Kawasaki op Autopolis.

Ondanks het feit dat Kawasaki zich als fabrieksteam heeft teruggetrokken uit het MotoGP wereldkampioenschap zal de 2009 Ninja ZX-RR eventueel beschikbaar komen voor privé teams. Onderhandelingen om dit te realiseren zijn nog steeds gaande maar Kawasaki gaf echter aan dat deze test niets te maken had met het beschikbaar stellen van de machines aan een andere partij maar dat de test in Australië al gepland stond ver voordat de fabriek de beslissing had genomen zich terug te trekken uit het kampioenschap en deze niet meer afgelast kon worden.

BRON:Racesport.nl

*O* *O* *O*
 
Wat ik net op wegrace forum lees, hoe zit dat met dat test verbod voor de teams,
En dat Kawa nu in eens wel test? of is kawa nu officieel geen motogp team meer
 
~
Dan is dit wel grappig om te lezen:

Onderhandelingen om dit te realiseren zijn nog steeds gaande maar Kawasaki gaf echter aan dat deze test niets te maken had met het beschikbaar stellen van de machines aan een andere partij maar dat de test in Australië al gepland stond ver voordat de fabriek de beslissing had genomen zich terug te trekken uit het kampioenschap en deze niet meer afgelast kon worden

Dus een test plannen wanneer dat niet mag :?
 
Laatst bewerkt:
\
Dan is dit wel grappig om te lezen:

Onderhandelingen om dit te realiseren zijn nog steeds gaande maar Kawasaki gaf echter aan dat deze test niets te maken had met het beschikbaar stellen van de machines aan een andere partij maar dat de test in Australië al gepland stond ver voordat de fabriek de beslissing had genomen zich terug te trekken uit het kampioenschap en deze niet meer afgelast kon worden

Dus een test plannen wanneer dat niet mag :?

Kawa lult een mooi eind weg zo.
Er geld een testverbod, maar ze hadden al wel een test gepland dit terwijl ze wisten dat het niet mag.
Nu zijn er 2 scenario's denkbaar:

Verhaal 1: ze wisten op voorhand al dat ze zich terug zouden trekken als officieel deelnemer toen ze de test planden

Verhaal 2: Kawasaki weet wel hoe ze deelname gedurende een heel seizoen moeten ontlopen, maar een test annuleren lukt ze niet.

Aan dit hele verhaal hangt een vreemd luchtje en ik geloof geen snars van wat Kawasaki zegt, maar volgens mij zei ik dit al eens eerder ;)
 
Tja er zit een kern van waarheid in je verhaal.Ik vindt het ook allemaal erg raar waar ze mee bezig zijn.Ik denk dat we ze dit jaar niet aan de start zien staan..Wel vindt ik het erg jammer voor melandri die zo echt in de put wordt mee gesleurd :(.Eerst een klote jaar bij ducati en nu dit weer.Vinden jullie het ook niet een beetje vreemd dat er nergens een intervieuw met melandri of hopkins te lezen is ??
 
Laatst bewerkt:
Tja er zit een kern van waarheid in je verhaal.Ik vindt het ook allemaal erg raar waar ze mee bezig zijn.Ik denk dat we ze dit jaar niet aan de start zien staan..Wel vindt ik het erg jammer voor melandri die zo echt in de put wordt mee gesleurd :(.Eerst een klote jaar bij ducati en nu dit weer.Vinden jullie het ook niet een beetje vreemd dat er nergens een intervieuw met melandri of hopkins te lezen is ??

Ik denk dat de rijders op het moment ok niet echt weten waar ze aan toe zijn. Maar als ik het goed begrijp worden ze wel gewoon doorbetaald? dan staan ze dus onder contract en kunnen ze ook niet voor een ander team gaan rijden.
 
Ach, de kawa's had je meestal toch alleen maar in beeld tijdens de start :P

Begin er een beetje flauw van te worden...........
 
Tja er zit een kern van waarheid in je verhaal.Ik vindt het ook allemaal erg raar waar ze mee bezig zijn.Ik denk dat we ze dit jaar niet aan de start zien staan..Wel vindt ik het erg jammer voor melandri die zo echt in de put wordt mee gesleurd :(.Eerst een klote jaar bij ducati en nu dit weer.Vinden jullie het ook niet een beetje vreemd dat er nergens een intervieuw met melandri of hopkins te lezen is ??

Wat is er vreemd aan?
Wellicht heeft Kawa in hun contract wel iets staan dat ze hun mond moeten houden.
Het is gewoon een grote grap en bij de eerste race staan de groenen er gewoon weer bij.
Ze willen gewoon meer tijd om de machine te ontwikkelen.
Het enige waar ik nog benieuwd naar ben is op wat voor banden ze rijden, immers de nieuwe Bridgestone's worden niet zo maar meegegeven.
Als er ergens een foto opduikt met iemand van Bridgestone bij de motor dan kun je er vergif opnemen dat Kawa de boel aan het verneuken is op dit moment.
Uiteraard kunnen ze de Bridgestone medewerker ook in Kawa teamkleding heisen ;)
 
Mij lijkt het meest logische dat Kawasaki wel doorgaat maar dus niet als fabrieksteam maar als semi fabrieksteam.

Zoals al op autosport.com te lezen was heeft ezpelata gezegt dat als Kawasaki in 2009 deelneemt (als semi-fabrieksteam) ze in 2010 en 2011 niet mee hoeven te doen en dan geen boete krijgen. Maar ze moeten dus wel in 2009 aan de start verschijnen. Dus zal Kawasaki gewoon de motors overdoen maar niet deelnemen als echt fabrieksteam.

Anders ga je echt geen test uitvoeren met het nieuwe model als je al weet dat je niet meedoet in 2009, dat is pas geldverspilling.
 
Wat is er vreemd aan?
Wellicht heeft Kawa in hun contract wel iets staan dat ze hun mond moeten houden.
Het is gewoon een grote grap en bij de eerste race staan de groenen er gewoon weer bij.
Ze willen gewoon meer tijd om de machine te ontwikkelen.
Het enige waar ik nog benieuwd naar ben is op wat voor banden ze rijden, immers de nieuwe Bridgestone's worden niet zo maar meegegeven.
Als er ergens een foto opduikt met iemand van Bridgestone bij de motor dan kun je er vergif opnemen dat Kawa de boel aan het verneuken is op dit moment.
Uiteraard kunnen ze de Bridgestone medewerker ook in Kawa teamkleding heisen ;)


aangezien het een prive test was, zullen er wel niet zoveel officiële foto's van opduiken....

I just went out and had a look at the Kawasaki test at the creek. They wouldnt let us in to the circuit though. Could watch it from the fence and from what I saw they really were not pushing very hard. Our local superbike guys seemed to be going alot faster. Im guessing they were trying out lots of stuff cause they only did a couple laps at a time then back to the garage for a while. Would love to know what times they could get down to.
 
Mij lijkt het meest logische dat Kawasaki wel doorgaat maar dus niet als fabrieksteam maar als semi fabrieksteam.

Zoals al op autosport.com te lezen was heeft ezpelata gezegt dat als Kawasaki in 2009 deelneemt (als semi-fabrieksteam) ze in 2010 en 2011 niet mee hoeven te doen en dan geen boete krijgen. Maar ze moeten dus wel in 2009 aan de start verschijnen. Dus zal Kawasaki gewoon de motors overdoen maar niet deelnemen als echt fabrieksteam.

Anders ga je echt geen test uitvoeren met het nieuwe model als je al weet dat je niet meedoet in 2009, dat is pas geldverspilling.

Dat zei ik eerder dus al.
Maar ook als niet officieel team/merk maar wel als deelnemer mag men ook niet testen.
Immers het testen op de MotoGP machines kent een ban tussen december januari.

aangezien het een prive test was, zullen er wel niet zoveel officiële foto's van opduiken....

I just went out and had a look at the Kawasaki test at the creek. They wouldnt let us in to the circuit though. Could watch it from the fence and from what I saw they really were not pushing very hard. Our local superbike guys seemed to be going alot faster. Im guessing they were trying out lots of stuff cause they only did a couple laps at a time then back to the garage for a while. Would love to know what times they could get down to.

Het hoeven ook geen officiële foto's te zijn.
Eastern Creek is al een redelijk oud circuit en kent niet de faciliteiten m.b.t beveiliging als de reguliere circits op de Motogp kalender.
En een foto/filmpje met je mobiel is zo gemaakt youtube barst er zowat van dus verwacht nog wel het een en ander ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat neuzelen jullie nu over foto's :?

Staat gewoon een (gratis) film van 4 min op de MotoGP site van de test................... _O-

Kijk maar.

Zijn ook gewoon foto's van of zijn dit geen foto's :+

Efffe wat beter in verdiepen :P

236564_The+2009+Ninja+ZX+RR+Kawasaki+unveiled+at+Eastern+Creek-1280x960-jan16-2.jpg._original.jpg


236565_Olivier+Jacque+debuts+the+new+800cc+ZX+RR+Kawasaki-1280x960-jan16.jpg._original.jpg


236563_The+2009+Ninja+ZX+RR+Kawasaki+unveiled+at+Eastern+Creek-1280x960-jan16.jpg._original.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ilmor houdt Kawasaki mogelijk in MotoGP
21 januari 2009


Ilmor Engineering heeft wel oren naar een samenwerking met Kawasaki, waardoor de Japanse motorenfabrikant toch actief kan blijven in de MotoGP. Zo weet het Britse tijdschrift Motor Cycle News woensdag te melden.

Kawasaki maakte begin januari bekend uit de MotoGP te stappen vanwege de verslechterde economische situatie. Aspar, dat reeds actief is in de 125cc en de 250cc, liet vervolgens weten de Kawasaki-motoren wel over te willen nemen om in de MotoGP te kunnen stappen, maar naar verluidt is Aspar niet meer in de running voor een overname. Ilmor, dat eind 2006 nog aan een MotoGP-avontuur begon maar wegens geldproblemen na de eerste race in 2007 alweer verdwenen was, lijkt nu ineens een serieuze partij om Kawasaki als privéteam op de grid te houden.

"We hebben inderdaad kenbaar gemaakt dat we interesse hebben, maar verder zijn we nog niet gekomen", vertelde Ilmor-directeur Steve Miller tegen MCN. "We hebben met de mensen van het team gesproken, maar we wachten nu op een beslissing van het Kawasaki-management in Japan. We verwachten elk moment een besluit. We zouden graag weer terugkeren in de MotoGP en kijken wat daar verder van komt."

In Japan wordt besproken of Kawasaki mee kan blijven doen als satellietteam, dat dus mogelijk technisch ondersteund zal worden door Ilmor Engineering. Michael Bartholemy zou teambaas blijven, en Hopkins en Melandri de rijders.
 
Neeeeeeh, geeeen Ilmor.
Ik denk dat Hopper en Melandri er zelf al ill van worden.
Ze blazen een blok op en halen uit de paddock een ZX10RR blok uit een fiets LOL
 
Ach hij wil liever 17 man op de grid zien staan (wat een armoede) ipv 19 met die mooie groene racers erbij.
Ilmor zou voor de techniek een prima partij zijn zij kunnen nog wel doorontwikkelen aan de motoren.
Maar het zal wel goed komen die groenen komen er gewoon bij te staan.
 
Ach hij wil liever 17 man op de grid zien staan (wat een armoede) ipv 19 met die mooie groene racers erbij.
Ilmor zou voor de techniek een prima partij zijn zij kunnen nog wel doorontwikkelen aan de motoren.
Maar het zal wel goed komen die groenen komen er gewoon bij te staan.


Jij hebt liever kwantiteit dan kwaliteit.
Aangezien ik Melandri ook wel aardig hoog heb zitten zie ik hem het liefst racen, maar als dat voor Ilmor moet dan heb ik liever dat hij een seizoen thuis zit.
Je weet zelf ook wel wat Ilmor in huis had en hoe ze afgingen en dat gun ik Macio niet ;)
Ilmor heeft al bewezen amper techniek in huis te hebben die pakken gewoon een R1 blok die aangepast is.
Nuff said
 
Beetje off topic maar het hoort toch ook wel een beetje bij het onderwerp:

Beste deelnemer van de Red Bull Knock Out 2008


Hierbij willen we je bedanken voor je deelname en inzet voor de Red Bull Knock Out 2008 en wellicht ook de eerdere edities. Samen met jou hebben we de heftigste strandrace ter wereld neergezet en daar zijn we ontzettend trots op. Het doet dan ook echt pijn je te moeten vertellen dat de Red Bull Knock Out na drie succesvolle jaren geen onderdeel meer is van de evenementenkalender 2009.



Afgelopen jaar hebben we twee grote nationale evenementen georganiseerd, de Red Bull Air Race en de Red Bull Knock Out. Nadat wij het jaar 2008 hebben geëvalueerd, hebben wij de beslissing moeten nemen in 2009 maar één nationaal evenement te kunnen organiseren, en helaas is dat niet de Red Bull Knock Out. We zullen in 2009 een nieuw spectaculair evenement organiseren waarover je later in het jaar meer zal horen.

Wij koesteren de mooie herinneringen aan een fantastisch evenement wat zonder jou niet mogelijk was geweest en hopen dat jij dat ook doet.



We hopen op je begrip en nogmaals bedankt voor al je inzet. Hou over twee a drie weken je post in de gaten, het zou zomaar kunnen dat we je nog een mooie herinnering aan dit onvergetelijke evenement opsturen!



Met gevleugelde groet,



Het Red Bull Knock Out team


;( -O- ;(
 
Jij hebt liever kwantiteit dan kwaliteit.
Aangezien ik Melandri ook wel aardig hoog heb zitten zie ik hem het liefst racen, maar als dat voor Ilmor moet dan heb ik liever dat hij een seizoen thuis zit.
Je weet zelf ook wel wat Ilmor in huis had en hoe ze afgingen en dat gun ik Macio niet ;)
Ilmor heeft al bewezen amper techniek in huis te hebben die pakken gewoon een R1 blok die aangepast is.
Nuff said


Volgens mij was het het WCM-team dat R1 onderdelen gebruikte in het 990-tijdperk.
Ilmor heeft zelf een blok gebouwd. Zij hoopten hun kennis op het gebied van winnende motoren tbv Nascar om te kunnen zetten in een blok voor MGP, toen die over gingen naar de 800 cc. Echter er kwam wat meer kijken dan alleen een motorblok bouwen en toen het geld op was, kwam ook het einde van het Ilmor-team. Omdat de combinatie motor - frame niet optimaal was en daardoor geen goede resultaten werden gehaald konden ze ook geen extra sponsoren binnenhalen

EgbertO
 
Terug
Bovenaan Onderaan