Trial

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een afspraak voor morgen om te gaan kijken bij die witte sherco 250 bij PMtrials
En Geslaagd bij Peter? PM trials?
Fijn bedrijf snelle levertijden van onderdelen en top service!
Ik rij zelf 5 jaar trial, heb nu een Sherco 300 en is een erg fijne motor.
Maar inderdaad is een 250cc al meer dan voldoende om mee te beginnen.
Die dingen die je op moet letten bij aanschaf trialmotor zullen niet veel verschillen met een aanschaf enduro.
Let wel op de smering, de nieuwere modellen worden veelal 1:100 gesmeerd.
Echter als je gaat rijden in BV Bilstain zul je wat meer afstanden maken en dan smeren wij iets vetter 1:80
Mijn zoon en dochter rijdt Beta 125cc en ook dat zijn echt betrouwbare motoren. Mijn zoon is er afgelopen weekend zelfs Nederlands Kampioen 2016 in de c klasse mee geworden tijdens de NK jeugdfinale in Apeldoorn. Hij heeft alle 10 NKj wedsdtrijden deelgenomen zonder enig probleem met de Beta. Ik zelf heb van kleins af aan cross gedaan en vanaf mijn 18e jaar 20 jaar lang deelgenomen aan offroad ritten. de laatste jaren otr's heb ik gecombineerd met trial en kan iedere offroad en enduro rijder aanbevelen dit te gaan doen die meer vooraan in het klassement wil eindigen. Super verslavende sport dat trial en tijdens de extreme proeven bij enduro's haal je daar echt veel voordeel uit.
Voor alle motorsportdoeleinden is trial de perfecte ondergrond.
En het is ook nog eens de goedkoopste motorsport 8-)
Als je vragen hebt of een keer wilt rijden dan stuur mij maar een Pb'tje en gaan het regelen.
Gezien je otr's en Enduro rijd heb je een licentie, en die dient tevens als district licentie waar je dus ook op de trialbanen in Nederland mee terecht kunt.
Als je me bij otr's tegen komt tijdens fotografie dan spreek me gerust aan.
Succes met je keuze die je gaat maken en allen veel plezier met deze mooie sport.
Groet www.fowi.oypo.nl

P.S Zijn er volgende week zaterdag 5-11 nog leden vanuit dit topic in Nunspeet aan het trialen?
 
Laatst bewerkt:
Wat is er die 5de dan? Wedstrijden of gewoon vrij rijden?
Ben vaker lid van Nunspeet geweest maar helaas tegenwoordig te weinig tijd voor trialen. De 5de zou op zich een prima dag zijn om het stof eens van de Beta af te rijden :)
 
Laatst bewerkt:
Wat is er die 5de dan? Wedstrijden of gewoon vrij rijden?
Ben vaker lid van Nunspeet geweest maar helaas tegenwoordig te weinig tijd voor trialen. De 5de zou op zich een prima dag zijn om het stof eens van de Beta af te rijden :)

Gewoon vrij trainen. De bedoeling is daar de 5e te gaan rijden.
Wij zijn lid bij www.zamc.nl en Trialclub Apeldoorn maar trainen landelijk.
Mocht je gaan laat even weten hoe je herkenbaar bent. altijd leuk om te zien wie er achter de forumnamen zit.
 
Mocht ik er zijn: blauwr beta rev3 met long ride seat. Kan niet missen ;)
 
Laatst bewerkt:
En Geslaagd bij Peter? PM trials?
Fijn bedrijf snelle levertijden van onderdelen en top service!
Ik rij zelf 5 jaar trial, heb nu een Sherco 300 en is een erg fijne motor.
Maar inderdaad is een 250cc al meer dan voldoende om mee te beginnen.
Die dingen die je op moet letten bij aanschaf trialmotor zullen niet veel verschillen met een aanschaf enduro.
Let wel op de smering, de nieuwere modellen worden veelal 1:100 gesmeerd.
Echter als je gaat rijden in BV Bilstain zul je wat meer afstanden maken en dan smeren wij iets vetter 1:80
Mijn zoon en dochter rijdt Beta 125cc en ook dat zijn echt betrouwbare motoren. Mijn zoon is er afgelopen weekend zelfs Nederlands Kampioen 2016 in de c klasse mee geworden tijdens de NK jeugdfinale in Apeldoorn. Hij heeft alle 10 NKj wedsdtrijden deelgenomen zonder enig probleem met de Beta. Ik zelf heb van kleins af aan cross gedaan en vanaf mijn 18e jaar 20 jaar lang deelgenomen aan offroad ritten. de laatste jaren otr's heb ik gecombineerd met trial en kan iedere offroad en enduro rijder aanbevelen dit te gaan doen die meer vooraan in het klassement wil eindigen. Super verslavende sport dat trial en tijdens de extreme proeven bij enduro's haal je daar echt veel voordeel uit.
Voor alle motorsportdoeleinden is trial de perfecte ondergrond.
En het is ook nog eens de goedkoopste motorsport 8-)
Als je vragen hebt of een keer wilt rijden dan stuur mij maar een Pb'tje en gaan het regelen.
Gezien je otr's en Enduro rijd heb je een licentie, en die dient tevens als district licentie waar je dus ook op de trialbanen in Nederland mee terecht kunt.
Als je me bij otr's tegen komt tijdens fotografie dan spreek me gerust aan.
Succes met je keuze die je gaat maken en allen veel plezier met deze mooie sport.
Groet www.fowi.oypo.nl

P.S Zijn er volgende week zaterdag 5-11 nog leden vanuit dit topic in Nunspeet aan het trialen?

Door omstandigheden vandaag niet kunnen gaan, dit ook voorgelegd aan Peter. Ik heb nu een afspraak met hem staan voor dinsdag begin van de avond.
 
Hey Nick, ga je trialen joh...
Good busy!! *D :t

Edit: Ik zat ff verder terug te lezen en als je eens mijn Sherco wil proberen op een echte trialbaan, neem gerust contact op. Je hebt m'n nr. nog??
 
Laatst bewerkt:
Hey bart,
Dankje voor het aanbod, je hebt pb.
Ik ben afgelopen zaterdag middag naar de trialbaan in schijndel geweest. Even staan kijken, en staan kletsen met wat mensen. Over dat ik ook wil beginnen ed. Daar te horen gekregen dat de Beta's en de GasGas het makkelijkste te kopen/verkopen zijn in de toekomst. Ook waardevaster.

Als ik vergelijk op internet kan ik me daar wel in vinden. Voor het geld van een 2008 a 2009 beta of gasgas, koop je een 2011 sherco. En ik kwam zelfs voor 2800 een 2014 ossa tegen.

Kan iemand mij iets vertellen over de Ossa motoren? En in hoeverre de mensen op de baan gelijk hadden.

Groet nick
 
Hey bart,
Dankje voor het aanbod, je hebt pb.
Ik ben afgelopen zaterdag middag naar de trialbaan in schijndel geweest. Even staan kijken, en staan kletsen met wat mensen. Over dat ik ook wil beginnen ed. Daar te horen gekregen dat de Beta's en de GasGas het makkelijkste te kopen/verkopen zijn in de toekomst. Ook waardevaster.

Als ik vergelijk op internet kan ik me daar wel in vinden. Voor het geld van een 2008 a 2009 beta of gasgas, koop je een 2011 sherco. En ik kwam zelfs voor 2800 een 2014 ossa tegen.

Kan iemand mij iets vertellen over de Ossa motoren? En in hoeverre de mensen op de baan gelijk hadden.

Groet nick
Haha... leuk om te zien dat zuiderlingen de zuiderlingen helpen en midderlingen blijkbaar andersom. Verheijen en Beta zit in Breda en GasGas komt vaak bij Nonstop motoren vandaan. (Geffen dacht ik)
Waardevastheid is een relatief begrip. Het is geen enduro of wegmotor. Als tie nieuw is, schrijf je natuurlijk snel af, een paar jaar oud wordt dat zo'n 200 euro per jaar. Daar lig jij niet wakker van...
Sherco is relatief nieuw (van 2000), maar heeft z'n betrouwbaarheid echt al wel bewezen. GasGas heb je mijns inziens echt meer werk aan om die in goeie conditie te houden, plus de oudere Pro modellen (03 tot 05) hebben nog wel eens wat problemen.

Ossa is een leuke fiets. Ik was er eerst lyrisch over, maar dat is wat afgezwakt na een proefritje en na wat jaren de kat uit de boom kijken. Geven nog wel eens problemen enzo. Bij de zwaarste trial, de schotse zesdaagse, gaan ook het meeste Ossa's kapot, zegt genoeg i.m.o.!
 
Mijn Beta Rev3 met long ride seat mag voor de juiste prijs eventueel weg. Hoeft niet want vreet geen brood maar staat nu eigenlijk al te lang nauwelijks bereden mij boos aan te kijken in de schuur... :X

Is volledig gereviseerd omdat ik dacht er nog lang lol op te hebben maar ik heb er simpelweg de tijd niet meer voor. Te veel hobby's als ondernemer met gezin is geen goeie combi.

Is dacht ik van 2001.
 
Tosie, je mag me altijd wat info, fotos en prijs sturen via pb. Het is niet zo dat ik perse vanaf een bepaald bj moet hebben.

Bart, dus volgen jou is het of Beta of sherco. Ossa niet te vertrouwen en gasgas duur in draaiende houden als ik het goed begrijp? En afschrijving snap ik inderdaad, maar heb er weinig zin in dat ik hem over tijd aan de straat stenen niet kwijt kan.
 
Je kan ook Classic gaan rijden, die stijgen alsmaar in waarde, omdat ze steeds zeldzamer worden ;)
Onderdelen voor BSA, Fantic, Ossa, Honda nog heel goed te krijgen, voor de andere merken is het een uitdaging, alsook het rijden, maar dan moet je niet willen stunten natuurlijk :p

Hoewel over stenen gaan hier ook goed mee kan, alleen vereist het iets meer powertraining !

Hij rijdt op de Honda TLR 200 op inter niveau en loopt meestal met een beker naar huis. Ook dit jaar weer eerste op de Europese ranglijst van de Classic Trial:

full
 
Laatst bewerkt:
Tosie, je mag me altijd wat info, fotos en prijs sturen via pb. Het is niet zo dat ik perse vanaf een bepaald bj moet hebben.

Bart, dus volgen jou is het of Beta of sherco. Ossa niet te vertrouwen en gasgas duur in draaiende houden als ik het goed begrijp? En afschrijving snap ik inderdaad, maar heb er weinig zin in dat ik hem over tijd aan de straat stenen niet kwijt kan.
GasGas is niet persé duurder. Als je um maar voldoende en de goede aandacht geeft.
Dit is mijn ervaring, anderen zullen er waarschijnlijk weer anders over denken. :P

Kwijtraken kan soms een kriem zijn, tis een klein wereldje, maar heb al twee keer over een trialmotor binnen twee a drie weken verkocht.
 
Mijn Beta Rev3 met long ride seat mag voor de juiste prijs eventueel weg. Hoeft niet want vreet geen brood maar staat nu eigenlijk al te lang nauwelijks bereden mij boos aan te kijken in de schuur... :X

Is volledig gereviseerd omdat ik dacht er nog lang lol op te hebben maar ik heb er simpelweg de tijd niet meer voor. Te veel hobby's als ondernemer met gezin is geen goeie combi.

Is dacht ik van 2001.
Heb je niet gezien in Nunspeet :/ :P
 
ik vind die ossa motoren er anders wel verrekes gaaf en vernuftigd uitzien.

Zelf sowieso geen enkele ervaring met trial motoren, Maar zoals bij elk ding praat de een heel lovend over een merk en de ander vermijd het met een enorm grote boog door 'horror' verhalen.

Monteur waar ik met mijn spul altijd naartoe ga [Die aan werkelijk alles sleuteld] zegt altijd. Mooi van die gasgas spul afblijven. Dat je enorm lang moet wachten op onderdelen. [Hij had er toen een gasgas enduro staan. langer dan 3 maanden op 1 lullig onderdeeltje moeten wachten.]

Wellicht dat er inmiddels een Gasgas importeur/dealer hier ergens zit....?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan