Trial

Status
Niet open voor verdere reacties.
hier op MF staat momenteel nog een trialfiets te koop zag ik nog.
Ik heb die kerel van die xispa nog gemailt die motor mag wel voor een zeer scherpe prijs weg.
2012 motor met +- een kleine 5a6uur op de klok ik kon m komen halen voor 1750,-

Opzich niets van te zeggen dus.
Maar ik heb me toch besloten dat ik eerst m'n gezondheid afwacht alvorens ik er een aanschaf.
m'n rug zal t dan toch fatsoenlijk moeten volhouden.

Guus miss iets voor jou ?
Dat ding staat in heerlen, Mooie zwarte fiets.

die fiets hier op mf is een scorpa
Te koop: Scorpa SY 250 Trialmotor
vp 1250,- ook mooi, Dat zijn mooie prijzen voor nog wat speelgoed erbij :D
voor 2000a2500 ga ik er wel vanuit dat je compleet klaar moet kunnen zijn.
en dat is ook wel reyeel denk ik zo als ik deze motoren zo zie.

vind zelf op MP erg weinig aanbod staan,Als je dit vergelijkt met enduro motoren daar gooien ze je dood mee hahahaha
 
Kersttrial zondag 28 december 2014 afgelast!

Helaas heeft de trialcommissie moeten besluiten om het evenement af te gelasten. Nadat moedig werd begonnen met het opzetten van de grote tent, bleek door gestage sneeuwval het geen doen zou zijn om door te gaan, noch dat morgen gereden zou kunnen worden. De tent is daarna weer afgebroken en opgeborgen.

Het circuit blijft wél gesloten voor alle trainingsdoeleinden.

(http://www.mijnmotorclub.nl/)
 
Laatst bewerkt:
Kersttrial zondag 28 december 2014 afgelast!

Helaas heeft de trialcommissie moeten besluiten om het evenement af te gelasten. Nadat moedig werd begonnen met het opzetten van de grote tent, bleek door gestage sneeuwval het geen doen zou zijn om door te gaan, noch dat morgen gereden zou kunnen worden. De tent is daarna weer afgebroken en opgeborgen.

Het circuit blijft wél gesloten voor alle trainingsdoeleinden.

(http://www.mijnmotorclub.nl/)
zag hem smiddags voorbij komen :X

beetje sneeuw en ze lassen alles af |(
gister met een heel stel in apeldoorn gereden, was erg goed te doen :Y
 
Vandaag maar even gaan rijden om een kaartje te maken *:)

trial_kaartje.JPG
 
Volgens mij zijn er na 2000 geen slechte modellen meer maar correct me if I'm wrong...

Is iig genoeg reserve spul voor te vangen lijkt me.

Huidige staat en onderhouds verleden lijkt me interessanter ;)
 
Die is wat boven m'n budget, maar mooie motor zo te zien. Als ik er weer een koop wil ik er een op kenteken maar die zijn schaars.

Geen probleem, hou er wel rekening mee dat je met zo eentje weg kilometers gaat maken je de smering er ook op aanpast als je er lang plezier van wilt hebben.
Bij trial gebruik ( nieuwere motoren) smeren de meesten 1.100, en vind ik erg schraal.
Ik smeer 1.80 maar gezien je een kenteken erbij wil worden er denk ik met enige regelmaat langere afstanden in hogere toerentallen gereden. Advies: Pas je smering hier op aan anders zal die te warm worden en er niet lang plezier van hebben.
Ik heb trouwens wel alle onderdelen erbij lamp kabelboom knipperlichten( alles wat er nodig is voor de rdw om hem op kenteken te krijgen.
Succes met je aankoop
P.S Zie dat je uit Amersfoort komt, kan het zijn dat ik je vandaag gesproken heb op de trialbaan in Apeldoorn? Sprak daar iemand die op zoek was en dacht dat hij ook uit Amersfoort kwam
 
Laatst bewerkt:
Te warm worden door te weinig smering, kan zijn.
Mijn ervaring met de straat-MZ is dat te weinig smering vooral je big-end naar de bliksem helpt...
Dat heeft me indertijd een krukas gekost op een MZ.
Ik had, denk ik, vergeten olie bij te mengen bij de benzine.
Warm worden komt misschien eerder door te arm mengesel, verkeerd afgestelde ontsteking.
Evengoed zou ik, als ik een 2-takt op straat gebruik, de smering op 1:50 zetten, met een goede olie.
Voor de MZ durf ik de 2-takt olie van de Action wel aan, de machine wordt relatief licht belast.
Voor een trial-moto zou ik dan voor een duurdere olie gaan, Castrol, Putoline, noem maar op.
Mijn 2 centen, als iemand hier ervaring heeft met het gebruik van een 2-takt trial op straat, ben ik benieuwd naar de mengverhouding, en de gebruikte olie.
Groeten,
Doudou
 
Ik was niet in Apeldoorn vandaag, ben wezen wandellen te voet:) Wat betreft de smeering zal ik rekening mee houden. Het is niet de bedoeling lange afstanden te rijden gewoon wat in de omgeving, de afstanden gewoon op een karretje.
 
Niks mis mee ik rij zelf met een Sherco 320 4t een super ding om mee te rijden. Enige nadeel is dat stuuruitslag beperkt is ten opzichte van b.v. een beta.

Ik rij ook Sherco (2T) maar vind de stuuruitslag juist prettig.
De Beta stuurt, voor mijn gevoel, net iets té ver.
 
Harry,

Ik heb de site gemaakt ... dus ja heb er wel iets mee te maken :) en ja meld het hier. Heb ook alle trial clubs aangeschreven om het te melden bij hun leden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan