Trial

basman180

MF veteraan
Donateur
11 jul 2003
5.375
1.388
En dan heb je ook nog electrische trialmotoren, deze hebben volgens mij geen kickstart maar ik kan het mis hebben
 

prop-er

4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
2 aug 2010
1.182
1.304
Moordrecht
Ik heb mijn Beta destijds aan een man verkocht die last van zijn rechterknie had.

Je hebt ook trialmotoren met elektrische start.

Volledige elektrisch:
 

ToSiE

MF veteraan
7 aug 2008
13.733
366
Dat doe ik als het moet met de hand :X datukte bij mijn e


Volgens mij zijn het over het algemeen niet heel erg hoogtoerige blokken met veel vermogen en veel compressie ? Waarschijnlijk krijg ik die met de hand ook wel "gekickstart". Bij mijn enduro ging dat ook.
Dat kan je bij mijn Beta vergeten ;)
Zit compressie zat op!

Edit: schiet me ineens te binnen dat ik er ooit eens een zool van een paar gympies op stuk getrapt heb. Zool volledig in tweeën opengescheurd 😂
 
Laatst bewerkt:

ToSiE

MF veteraan
7 aug 2008
13.733
366
Ik heb mijn Beta destijds aan een man verkocht die last van zijn rechterknie had.

Je hebt ook trialmotoren met elektrische start.

Volledige elektrisch:
Die Yammie is wel nice! :Y
 

Hubertje

MF veteraan
14 dec 2011
5.126
606
Eerlijk... ik heb eens zo'n elektrisch ding mogen proberen. Dat viel niet tegen.

Maar de batterijen zijn snel plat.
 

ToSiE

MF veteraan
7 aug 2008
13.733
366
Accu’s blijft een dingetje ja. Wel mooie oplossing dat Yamaha er een koppeling op gefröbeld heeft. Die zou ik gelijk missen op een elektrische...
 

basman180

MF veteraan
Donateur
11 jul 2003
5.375
1.388
Iemand nog in baarlo geweest afgelopen weekend?

Voor ons was het de allereerste nkj. Komend jaar moeten we ze allemaal maar eens gaan rijden. Veel volk en goed sfeertje 👍
 

Hubertje

MF veteraan
14 dec 2011
5.126
606
Hoi.

Iemand hier ervaring met moderne 125cc trial fietsjes? Had voorheen een 250 rev3, maar die was zo op dat ik m naar de slachtbank gevoerd heb. Is een 125 voor een beginner rijdbaar, of mis je dan het koppel onderin? Ik rijd zelden, dus het gaat me meer om het plezier en gemak dan om bv perfecte koppelingsbeheersing.
 

Mr. M

MF veteraan
17 feb 2014
1.671
83
Wageningen
Facebook
link
Twitter
link
Hoe kijg je een rev 3 "zo" op? Mijn Montesa 314 heb ik nieuw gekocht in '98, Nationaal en regio en club mee gereden. Mijn zoon heeft hem nu. Rijdt nog als een speer.
De 125 heeft ander karakter en je moet meer gas geven. Bij ons in de club had was eentje, eigenaar 40+ en heel licht. Maar toch heeft ie hem naar 200 cc gebracht.
Als je geen goed koppelingbeheersing hebt, zou ik voor een 250 gaan. Veel vergevingsgezinder. Een Montesa 314 is dat helemaal. Maar ja, die vind je niet makkelijk.
 

Hubertje

MF veteraan
14 dec 2011
5.126
606
Ok, 250 it is dan. De rev3... Modderweek met hele dagen rijden en vallen in la bresse: in 1 week coating van de vork doorgesleten, sub'frame' gebarsten, remhendels redelijk krom, speling op de rotules van de achterdemper, speling op de wiellagers, ketting en tandwielen versleten, banden op, handvatten gescheurd, uitlaatpijp gedeukt, remblokken op, kickstarter gebroken, koppeling na te kijken... Allemaal kleine slijtagedingen die zo samen kwamen dat ik het niet de moeite vond in 1 klap nog zo veel geld in die motor te stoppen. Carburatie, koppeling en remmen waren sowieso toch echt een generatie minder fijngevoelig dan de nieuwere modellen, en ik heb echt geen tijd om dat allemaal zelf aan te passen. Dus moest er iets nieuws komen.
 

chillozz

MF veteraan
Dit jaar voor het eerst echt fanatiek aan het oefenen. En het gaat steeds beter!

Mijn vrouw op de Scorpa TY125:



Waar is dit dan ?

Vind het persoonlijk wel gaaf om de echte balans oefeningen te doen.. Denkende aan over spoorbielzen rijden.. Dat was eerst bij baarlo heel gaaf. Maar dat is nu veranderd.. Die hoek hebben ze echt goed aangepakt. Maar daar zit alsnog een leuk stuk in met spoorbielzen.. Wat dat betreft kom je bij baarlo niets te kort :D
 
Bovenaan