Trial

En dan heb je ook nog electrische trialmotoren, deze hebben volgens mij geen kickstart maar ik kan het mis hebben
 
Dat doe ik als het moet met de hand :X datukte bij mijn e


Volgens mij zijn het over het algemeen niet heel erg hoogtoerige blokken met veel vermogen en veel compressie ? Waarschijnlijk krijg ik die met de hand ook wel "gekickstart". Bij mijn enduro ging dat ook.
Dat kan je bij mijn Beta vergeten ;)
Zit compressie zat op!

Edit: schiet me ineens te binnen dat ik er ooit eens een zool van een paar gympies op stuk getrapt heb. Zool volledig in tweeën opengescheurd 😂
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk... ik heb eens zo'n elektrisch ding mogen proberen. Dat viel niet tegen.

Maar de batterijen zijn snel plat.
 
Accu’s blijft een dingetje ja. Wel mooie oplossing dat Yamaha er een koppeling op gefröbeld heeft. Die zou ik gelijk missen op een elektrische...
 
Iemand nog in baarlo geweest afgelopen weekend?

Voor ons was het de allereerste nkj. Komend jaar moeten we ze allemaal maar eens gaan rijden. Veel volk en goed sfeertje 👍
 
Hoi.

Iemand hier ervaring met moderne 125cc trial fietsjes? Had voorheen een 250 rev3, maar die was zo op dat ik m naar de slachtbank gevoerd heb. Is een 125 voor een beginner rijdbaar, of mis je dan het koppel onderin? Ik rijd zelden, dus het gaat me meer om het plezier en gemak dan om bv perfecte koppelingsbeheersing.
 
Hoe kijg je een rev 3 "zo" op? Mijn Montesa 314 heb ik nieuw gekocht in '98, Nationaal en regio en club mee gereden. Mijn zoon heeft hem nu. Rijdt nog als een speer.
De 125 heeft ander karakter en je moet meer gas geven. Bij ons in de club had was eentje, eigenaar 40+ en heel licht. Maar toch heeft ie hem naar 200 cc gebracht.
Als je geen goed koppelingbeheersing hebt, zou ik voor een 250 gaan. Veel vergevingsgezinder. Een Montesa 314 is dat helemaal. Maar ja, die vind je niet makkelijk.
 
Ok, 250 it is dan. De rev3... Modderweek met hele dagen rijden en vallen in la bresse: in 1 week coating van de vork doorgesleten, sub'frame' gebarsten, remhendels redelijk krom, speling op de rotules van de achterdemper, speling op de wiellagers, ketting en tandwielen versleten, banden op, handvatten gescheurd, uitlaatpijp gedeukt, remblokken op, kickstarter gebroken, koppeling na te kijken... Allemaal kleine slijtagedingen die zo samen kwamen dat ik het niet de moeite vond in 1 klap nog zo veel geld in die motor te stoppen. Carburatie, koppeling en remmen waren sowieso toch echt een generatie minder fijngevoelig dan de nieuwere modellen, en ik heb echt geen tijd om dat allemaal zelf aan te passen. Dus moest er iets nieuws komen.
 


Waar is dit dan ?

Vind het persoonlijk wel gaaf om de echte balans oefeningen te doen.. Denkende aan over spoorbielzen rijden.. Dat was eerst bij baarlo heel gaaf. Maar dat is nu veranderd.. Die hoek hebben ze echt goed aangepakt. Maar daar zit alsnog een leuk stuk in met spoorbielzen.. Wat dat betreft kom je bij baarlo niets te kort :D
 
Vandaag in Europoort clubtraining met de kleine zoon (7 jaar oud) . Sinds hij wat groter word krijgt hij zijn trialmotor veel beter waar hij het hebben wil, en dus ook meer plezier. Ikzelf doe het even zeer rustig aan ivm herstel ve zwaar ongeluk. Vorige week was het Nunspeet, wat een fantastisch bos hebben ze daar.
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1610916518524.jpg
    FB_IMG_1610916518524.jpg
    114,6 KB · Weergaven: 7
Hey Bas, vandaag was ik er niet bij anders had ik je wel weer ontmoet. (tijdje terug samen in Breda gereden weet je nog)
Zwaar ongeluk gehad? PB me anders even.
Nunspeet is idd een mooi bos.
Wij rijden de laatste paar keren ook in Schijndel.
 
Heren & dames
Ik had eventjes een vraagje.

Weet iemand hoe het zit met de voetstepjes. Die van mij zijn namelijk nogal afgesleten. [Ossa TR280i 2011] En ik kan er daar zo niet de orginele van vinden.
Passen daar zo ook al die andere stepjes op.. bijv. Die S3 stepjes. Of zijn die grip pinnetjes ook ergens los te koop. Dan zou ik die evt. kunnen proberen te monteren.

iemand die dit zo weet ?
En evt. een adresje weet waar ik ze via webshop kan kopen.. Had al gekeken op nonstop motoren. Maar zoals ik het zie op zijn site heeft hij ze ook niet meer.

En zonetrial.com die site werkt om de een of andere reden ineens maar half
 
Mbt nieuwe stepjes weet ik zo niet wat gaat passen. Met een slijptol kun je de stepjes weer wat opruwen voor tijdelijk meer grip(totdat je nieuwe hebt).
 
Mbt nieuwe stepjes weet ik zo niet wat gaat passen. Met een slijptol kun je de stepjes weer wat opruwen voor tijdelijk meer grip(totdat je nieuwe hebt).
Ja ik was dus al aan het kijken of je die pinnetjes niet ergens los kon kopen. Die orginele stepjes hebben al van zo'n vlakke stepjes. Moet gek gaan lijkt me dat het niet lukt om daar een gaatje in te boren en dan draad in te tappen. Dan kan je daar zo die pinnetjes in inschroeven.
Maar ook die krijg ik niet echt ergens gevonden.. Gezien die afneembaar zijn zou ik zeggen dat je die toch wel los zou moeten kunnen krijgen.

iemand die daar wat voor weet.?
Ook geen flauw idee onder welke term dat valt.
Heb nu op meerdere sites dan gezocht op peg/step pins bolts grip pins Maar tot op heden weinig resultaat. helaas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan