Trial

Ik heb net wat probeersels besteld voor onze Scorpa.
Zullen die hetzelfde zijn ?
 
Heren & dames
Ik had eventjes een vraagje.

Weet iemand hoe het zit met de voetstepjes. Die van mij zijn namelijk nogal afgesleten. [Ossa TR280i 2011] En ik kan er daar zo niet de orginele van vinden.
Passen daar zo ook al die andere stepjes op.. bijv. Die S3 stepjes. Of zijn die grip pinnetjes ook ergens los te koop. Dan zou ik die evt. kunnen proberen te monteren.

iemand die dit zo weet ?
En evt. een adresje weet waar ik ze via webshop kan kopen.. Had al gekeken op nonstop motoren. Maar zoals ik het zie op zijn site heeft hij ze ook niet meer.

En zonetrial.com die site werkt om de een of andere reden ineens maar half
Volgens mij hebben alle stepjes een standaard maat. Bel even met nonstop. Niet alles staat in de webshop. Hij kan het weten, is/was immers Ossa dealer.
 
Volgens mij hebben alle stepjes een standaard maat. Bel even met nonstop. Niet alles staat in de webshop. Hij kan het weten, is/was immers Ossa dealer.
Ik heb contact gehad met andre [nonstopmotoren] Hij zegt dat dat niet zomaar kan. Maar waarom weet ik dus niet.. Of daar dan andere montageplaatjes ofzo op moeten. Vergeleken met de motorcross/enduro is het op trial gebied wel allemaal lastig vind ik. Kan natuurlijk ook door het merk zelf komen;)

Maar voor de cross/enduro motoren heb je een nogal breed aanbod aan onderdelen en veel die gewoon zo passen dus zonder nog andere dingen te moeten veranderen. Voetsteuntjes.... Ik zou zeggen dat je daar toch een vrij universele passing voor hebt. Ga zo eens even meten, Heb zojuist een adresje gevonden waar ik dus die pinnetjes los kan kopen. Wellicht dat ik dat eerst eens ga proberen. Gaatjes boren schroefdraad tappen en dan die pins erin. Ik heb echter toch niets te verliezen. Werkt het dan is het easy/cheap fix werkt het niet kan ik natuurlijk alsnog andere stepjes kopen.

Kwa webshops ben ik op trial gebied ook vrij onbekend. Laat ik het zo zeggen. Ik heb nergens site's gezien waar je gewoon je merk/model/bouwjaar in kunt geven en dan alles voor die motor eruit rolt. Dat heb je dus bij de cross/enduro wel. bijv. 24mx. Dat werkt echt super.

Heb zelf nu wel al paar keer wat via trialzone besteld. Dat is dan ook eigenlijk de enigste site die ik kan vinden die een beetje aanbod heeft. En het allemaal makkelijk te fixen is.

in ieder geval bedankt voor het meedenken. Ik ga zo de stepjes opmeten kijken of het mogelijk is. Als ik denk dat dat kan zal ik tegen de tijd dat die dingen binnen zijn wel wat update foto's maken/posten. mocht iemand anders dit ook ooit zelf willen proberen
 
Ik heb contact gehad met andre [nonstopmotoren] Hij zegt dat dat niet zomaar kan.
Ga je me nu vertellen dat Andre de originele stepjes niet meer leveren? OK, Ossa is nu 2-3 jaar dood, maar dat is wel heel triest. Of wilde je toch speciale?
Vroeger haalde ik om de zoveel tijd de vijl langs de punten, omze scherp te houden. Dat was wel allemaal staal.
 
Ga je me nu vertellen dat Andre de originele stepjes niet meer leveren? OK, Ossa is nu 2-3 jaar dood, maar dat is wel heel triest. Of wilde je toch speciale?
Vroeger haalde ik om de zoveel tijd de vijl langs de punten, omze scherp te houden. Dat was wel allemaal staal.
ik heb hem via de mail gecontact. En die had hij dus niet meer.. Nu zei andre zelf dat je daar zo niet andere [aftermarket] stepjes op zou kunnen zetten. althans hij zegt dat je die dan moet vermaken.

Wat ik dus wel wat appart vind.

Ik heb net zelf even de orginele stepje eruit gehaald om eens goed te meten. Maar die losse pinnetjes erin maken dat is dus helaas niet mogelijk. Je hebt dan en elke kant amper 1 mm over. Dat is dus gedoemd te mislukken. Dan zou je nog beter de stepjes met de slijptol kunnen bewerken om te aan te spitsen. Dat deden wij vroeger toen we nog MX deden ook wel vaker. Denk dat t toch nieuwe stepjes moeten gaan worden.
Vond de bevesteging ervan ook wel appart te noemen als je jaren MX gewend bent.
 
En daar kan hij ook niet aankomen? Daar geloof ik niks van. Idd John maar es bellen.
heb andre nog gemaild met de vraag wat eraan gedaan kan worden en wat dat moet kosten. Hoop dat hij snel reageerd. Ik heb er zelf vandaag eens een ktm enduro voetsteuntje naast gehouden. En wonderbaarlijk maar waar... Je kunt dat vrij makkelijk pas maken. Dus mocht dat bij andre niets worden zou ik dat nog kunnen doen. Enige nadeel is dat de hoek ietsjes anders is. Hierdoor komt steunte dan ietsjes voorover gekanteld te staan. Helaas heb ik destijds de oude steuntjes van mijn ktm weg gegooid omdat ik dus nieuwe had [Toen had ik ook nog geen trial motor] Anders had ik daar eens wat mee kunnen spelen.

Maar het moet toch gek gaan als er voor deze motor niets te verkrijgen is wat gewoon zo plug and play moet passen. Heb dit dus nog eens goed nagevraagd bij andre. en dus ook vermeld dat het mij verder niet uitmaakt welk merk het is. en wat er dan dus aan gedaan moet worden gezien hij zegt dat hij ze wel pas kon maken... Vijlen en slijpen dat lukt mezelf natuurlijk ook wel. Het is dat nonstop voor mij ook niet echtt langs de deur ligt natuurlijk. Vooral niet als je met een aanhangertje die kant op moet gaan. Dus voorkeur gaat uit naar digiitaal bestellen en dan gewoon zelf monteren.

jammer dat er geen sites zijn die dit echt GOED uitgewerkt hebben. in de zin van duidelijk beeld wat ze hebben met prijzen erbij. of zoals de andere motorsporten dat je gewoon motor ingeeft en dan alles er vanzelf uit komt rollen.

Heel dat punt kwa onderdelen was dus ook mede de reden waarom ik de ossa evt. zou willen verkopen/ruilen en dan beta daarvoor in plaats. Gezien ik een beta dealer dichter bij huis heb. Maar goed aldoende leert men zullen we maar zeggen. Wacht nog eventjes andre's antwoord af. mocht ik naar t weekend niets hebben vernomen kan ik altijd nog verder kijken natuurlijk.

of dat ik hem vrijdag eventjes bel ofzo. [ al ben ik zelf meer een mail dan bel persoon]
 
Gisteren m'n pakketje binnen gekregen van T-supporting. Lekker vlotjes dus.
Uiteraard meteen gekeken.

Als er nog mede Ossa rijders/sters zijn en ook aan vervangende voetstepjes toe zijn:
Ik heb er nu dus de jitsie hard rock op. Deze passen wel als je het volgende doet:
Bevesteging die erbij meegeleverd worden kun je NIET gebruiken. En dan moet je het busje wat in het stepje zit er tussenuit halen en dan vervolgens kun je de originele montage spullen gebruiken om de stepjes te monteren.

Zit 1 kleine kantekening bij. De stepjes kun je niet volledig onklappen. Dan zal je ze een beetje moeten bijwerken als dit een pre is voor je. [Weet niet hoe dat bij trial zit kwa wedstrijden of dat een keuringsverplichting is, Dan zal je dus een beetje moeten vijlen/schuren.

Het montage punt/breedte van de stepjes is wat smaller dan origineel. Maar dit geeft je dan wel de mogelijkheid dat je zelf kunt bepalen of je de stepjes iets hoger of juist lager wilt hebben. doormiddel van ringen kun je daar dan uiteraard wat mee spelen.


Maar er zijn dus weldegelijk stepjes die er zo op passen. Top service van T-supporting dus.
 
Vandaag op Nunspeet wezen crossen en zat wel erg veel jaloers naar de trialisten te kijken.
Meteen maar lid geworden, dus hopelijk een stok achter de deur.
Zijn er van hier wel eens daar aan het rijden ?
 
Jeps, pas 1x . Ben er met de zoon geweest/MSC Breda groep-uitje. Betreft een pracht locatie. Wel een stuk rijden vanuit Breda maar de moeite waard. Volgens mij hadden we daar 27 maart as onk/nkj maar das helaas geannuleerd ivm corona crisis. Baancommissaris rijd daar rond in een quad of wat het ook is, terrein is mega groot. We gaan er zeker vaker heen.
 
Ik kom er ook wel eens. Prachtige omgeving. Verder rij ik vaker in Europoort en Schijndel. Paar keer in Breda geweest.
 
Ondertussen al weer een paar dagen spelen verder.
Wat een gaaf terrein zeg ! En zelfs nog veel groter dan ik dacht.
We proberen er nu iedere woensdag te rijden.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210414-234142_Video Player.jpg
    Screenshot_20210414-234142_Video Player.jpg
    183,4 KB · Weergaven: 10
We willen een andere motor aan schaffen.
Is 125cc een optie? Of is dat meer voor kinderen?
 
Onze oudste van 12 rijdt op een Sherco 125 van 2005, en mijn vrouw op een Scorpa 125 4T uit 2012.
Die 125 Sherco is super licht en wendbaar, en genoeg power. En makkelijk te starten.
Vind wel dat je er al snel op aan het schakelen bent, maar ik ben gewend aan een tractor, die nooit uit z'n tweede versnelling komt.

Grootste issue op die oudere Sherco's is het aan/uit gevoel van de koppeling. Dat kost je echt punten.
Vanaf 2009 zijn ze volgens mij beter.

Een 250 2T is eigenlijk best of both worlds.
 
Veel schakelen en minder vergevingsgezind. Hij slaat veel makkelijker af, terwijl je een 250 echt kunt afwurgen. Vliegwiel veel inder massa.
Vriend heeft op zijn 125 GASGAS een 200 kit gezet.
125 is de jeugd-competie, iedereen de gelijke motor.
 
Hij was net verkocht, we kijken weer verder.
We hebben nu een Scorpa sy250.
Die is voor mijn vriendin wat lastig te starten een 125cc zou dan misschien niet eens zo gek zijn.
 
Mijn vrouw (50kg) kreeg een 290 zelf niet gestart, maar de 125 doet ze zonder enig probleem.
 
Het is een 250cc Beta 4takt geworden.
Heel verrast hoe makkelijk ie start.
Nu kijken hoe die bevalt, ik heb een sterke voorkeur voor 2takt.
Ook nog met kenteken zelfs :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan