Triangel voor Motorfiets als aanhanger

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.266
112.234
Rèswèk
Is er al zoiets voor een motorfiets?

Lijkt me ideaal om een klein en compact apparaat te hebben dat je niet op een parkeerplaats kwijt moet en omdat het in de kofferbak zou moeten kunnen passen niet gestolen wordt tijdens je twee weken vakantie. Zou een optie met een soort dolly waar het voorwiel in staat ook nog mogelijk zijn. Ik kan me voorstellen dat een "onbestuurde" motorfiets wel eens zou kunnen gaan tankslappen.

1588831712140.png
 
Kan me niet voorstellen dat de vrijloop van je achterwiel het zo leuk gaat vinden..
( ok, voor 20km kan er veel .. maar verder .. )

En je achterwiel nog steeds vierkant na 1600 kilometer naar t zuiden rijden..


Voor berging / nood lijkt me zo iets wel makkelijk
 
Ik denk dat je dan het voorwiel op moet tillen en stabiliseren/fixeren, waardoor je eigenlijk al een halve motoraanhanger hebt.
 
Ik meen mij te herinneren dat dit in Nederland niet is toegestaan, net zoals een dolly niet is toegestaan.
Daarnaast mogen de meeste auto's niet zoveel gewicht op hun trekhaak hebben.
 
Als je budget het toelaat kun je eens naar de Motolug kijken. Die is wel toegestaan en houdt ook je motor heel.
 
Ik heb ook wel eens hele korte aanhangertjes gezien waarop de motor overdwars staat. Vooral achter een camper een paar keer gezien geloof ik
 
een auto met een triangel mag dacht ik ook niet in alle landen. (Belgie en Frankrijk niet als ik het goed heb)
Daarnaast kun je niet achteruit rijden en dat zou ik zelf vervelend vinden.
Ik zou liever een aanhanger hebben die uit elkaar kan en in de auto.
 
zo'n frame achterop je oto moet vastgezet worden aan t chassis vd oto..
en dat gaat niet overal erg makkelijk,
en lijkt mij dat het gekeurd mag worden bij de RDW
je veering zal ook aangepast moeten worden.

my 2cts...
 
Terug
Bovenaan Onderaan