(Tricky) Motorparkeerplaatsen in de steden

Motorparkeerplaatsen erbij!!!

  • Ja

    Stemmen: 9 15,3%
  • Nee

    Stemmen: 49 83,1%
  • Geen mening

    Stemmen: 1 1,7%

  • Totaal aantal stemmers
    59

edwardd

MF'er
5 apr 2004
131
0
Zaamslag
Veel grote & kleine gemeentes hebben vaak te weinig parkeerplaatsen geregeld voor motorrijders die in het centrum graag een uitstapje maken willen. Graag zou ik willen voorstellen om een petitie aan te bieden aan alle gemeentes in nederland. wie is voor. O-)
 
Waarom? Ik parkeer hem altijd gewoon op de stoep, als je het zo doet dat niemand er last van heeft is er niets aan de hand.

Als er motorparkeerplaatsen komen zal je net zien dat dat niet meer gedoogd wordt.
 
je bedoeld speciale parkeerplaatsen met grondankers ofzo?

want anders snap ik even niet waar je op doelt. in amsterdam en den haag heb ik namelijk geen enkel probleem om mijn fiets ergens te dumpen. altijd wel een plekkie te vinden hoor.
 
Nee, hij bedoelt natuurlijk dat motorrijders dan ook het recht hebben om te betalen...... Je kunt er makkelijk twee kwijt op één plekkie....levert de gemeente dubbel zoveel op..... :X :X
 
Een motorparkeerplaats = waar ik 'm neer zet.

Als ze 'officiële' parkeerplaatsen gaan maken, is de volgende stap dat je 'm niet meer overal neer mag zetten. Je moet 'm dan immers op de 'daarvoor bestemde plaats' parkeren.

Stap 3 laat zich raden.. €€€
 
Een motorparkeerplaats = waar ik 'm neer zet.

Helemaal mee eens. gemeentes verdienen al genoeg aan boetes. Straks krijgen motorrijders ook bonnetjes voor het niet op de juiste plek parkeren, of omdat je parkeerbonnetje(want het wordt dan wel BETAALD parkeren) net 5 min verlopen is. :(
 
Een motorparkeerplaats = waar ik 'm neer zet.

Als ze 'officiële' parkeerplaatsen gaan maken, is de volgende stap dat je 'm niet meer overal neer mag zetten. Je moet 'm dan immers op de 'daarvoor bestemde plaats' parkeren.

Stap 3 laat zich raden.. €€€

:^
 
idd beetje ´stom´ idee, motor parkeerplaatsen maken..

cker nog nooit in den haag geweest, als je daar je auto onder de grond zet betaal je je scheel! en dan zal je dat nog ff met de motor gaan krijgen ook. lekker is dat B|

ik heb dus NEE gestemd :+
 
Een motorparkeerplaats = waar ik 'm neer zet.

Als ze 'officiële' parkeerplaatsen gaan maken, is de volgende stap dat je 'm niet meer overal neer mag zetten. Je moet 'm dan immers op de 'daarvoor bestemde plaats' parkeren.

Stap 3 laat zich raden.. €€€

:^ :^ :^

En ik ben het nog met Ippy eens ook!
 
stomme groenlinks gezeik, alles helemaal dood-reguleren... er is toch geen probleem met het parkeren van motoren? waarom zou je er dan over gaan zeiken :?
 
In assen hebben we een speciale plek om de motoren te parkeren, kompleet met een grondanker om de motor aan vast te zetten.
Wat wil je nog meer ?

Egberto
 
Kijk eens naar Valkenburg, daar MOET je je motor ergesn aan de rand van het dorp neerzetten en dan gaan lopen. Nou is dat niet zo heelk erg, want het betreft geen marathon afstand, maar ik vind het toch wel prettig om m'n brommertje in de buurt neer te zetten al ik even een terrasje pik. Heb ook nog nooit parkeerproblemen ondervonden, waar ik in Europa ook kwam met de motor. Voor mij hoeft een speciale parkeerplaats dus niet. Zul je zien dat ze er nog geld voor gaan vragen ook. Nee hoor, laat maar. Je zult inmiddels vast wel de argumenten tégen hebben gelezen en daar zitten naar mijn mening hele goede tussen. Misschien kun je eens uitleggen waarom jij wél graag motorparkeerplaatsen wil zien verschijnen?
 
en waar zou ik mijn parkeerkaartje moeten leggen dan? zonder het risico te lopen dat het of wegwaait of gejat wordt? of wordt er voor een bewaakte parkeerplaats a la scheveningen gepleit? das wel een goed initiatief, vooral omdat je voor weinig je pak ook kan achterlaten..

voor mij gewoon de stoep of naast de fietsenstalling hoor..
 
Helemaal mee eens. gemeentes verdienen al genoeg aan boetes. Straks krijgen motorrijders ook bonnetjes voor het niet op de juiste plek parkeren, of omdat je parkeerbonnetje(want het wordt dan wel BETAALD parkeren) net 5 min verlopen is. :(
En waar laten we dat bonnetje?
 
'k zou eerlijk gezegd niet weten waar nog van die ouderwetse geldinwerpdraaiknopdingen staan....

Dat wil nog niet zeggen dat ze niet een dergelijk systeem bij motorparkeerplaatsen in zouden kunnen voeren. Ik heb ook weleens een systeem gezien waarbij de parkeervakken genummerd waren en je bij de parkeerautomaat het nummer van je vak moest invullen en je verder geen kaartje kreeg (ik dacht dat dit ergens in het buitenland was). Ook zo'n systeem kan werken bij motorparkeerplaatsen.

Ik vind de stoep dus prima. Daar zijn ook altijd wel genoeg lantaarnpalen e.d. te vinden om m'n motor aan te verankeren.
 
het was maar een voorstel. niet iets wat ook direct moet. alleen kan ik mij voorstellen dat er motorrijders zijn die liever hun motor op een bewaakte parkeerplaats zetten (in het centrum) dan aan een paaltje of aan de grond nagelen.

Ed
 
Ach bewaakte stalling.. betere bewaking als tegenover het terras waar je zit met uitzicht op je fiets kan bijna niet.. en guess what, nog gratis ook
 
Terug
Bovenaan Onderaan