Trike

Meatloaf

MF'er
17 mrt 2003
103
0
Kerkrade
Mensen, even een algemene oproep. Waarschijnlijk is dit niet de goede discussiegroep, maar toch:

ik ben op zoek naar een betaalbare 3-persoons trike. Heeft iemand enig idee waar ik het beste kan gaan zoeken. Als zoekopdracht bij de bekende machines krijg ik bijna geen antwoorden. Een niet al te oude motor met zijspan zou ook al kunnen voldoen, maar de trike heeft toch mijn voorkeur.

Alvast bedankt voor de reacties (als die al komen).


:] Keep on riding :]
 
kijk hier maar even www.trike.nl/inhoudverkoop.htm Er zit een 3 persoons uitvoering tussen.
Of trike.pagina.nl ;)

[edit]
Bedoel je zoiets?
boom2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Voor zo'n ding heb je toch een B-rijbewijs nodig :? (en hoef je geen helm te dragen)
Hoe zit het dan met zwaaien :? (aangezien ik dus laatst geen zwaai terug kreeg '( )
 
Voor zo'n ding heb je toch een B-rijbewijs nodig :? (en hoef je geen helm te dragen)
Hoe zit het dan met zwaaien :? (aangezien ik dus laatst geen zwaai terug kreeg '( )


Lang leve GOOGLE:

Voor een driewielig motorrijtuig volstaat het rijbewijs A niet meer. Sinds 1 juni 1996 is voor het rijden met dergelijke voertuigen, waaronder ook de Reliant, een B-rijbewijs vereist (en vanwege de symmetrisch geplaatste wielen geldt dat ook voor quads en trikes). Alleen degenen die konden aantonen dat zij vóór deze datum al eigenaar van het voertuig waren konden er nog onderuit komen. Voor hen was destijds een beperkt B-rijbewijs verkrijgbaar. (IB)


Deze 'vraag & antwoord' is eerder gepubliceerd in AutoWeek nr. 9 van 2001.
 
Lang leve GOOGLE:

Voor een driewielig motorrijtuig volstaat het rijbewijs A niet meer. Sinds 1 juni 1996 is voor het rijden met dergelijke voertuigen, waaronder ook de Reliant, een B-rijbewijs vereist (en vanwege de symmetrisch geplaatste wielen geldt dat ook voor quads en trikes). Alleen degenen die konden aantonen dat zij vóór deze datum al eigenaar van het voertuig waren konden er nog onderuit komen. Voor hen was destijds een beperkt B-rijbewijs verkrijgbaar. (IB)


Deze 'vraag & antwoord' is eerder gepubliceerd in AutoWeek nr. 9 van 2001.
Je was me net voor met het plaatsen van bovenstaand verhaaltje! ;)
Ik wilde vertellen dat ik een Reliant had, helaas mocht ik er niet in rijden met motorrijbewijs. En wegens plaatsgebrek heb ik hem verkocht (voor een pracht-prijsje)

PS was een Reliant Regal ;)
www.pistonheads.com/pic2.asp?picture=features/reliant/reliant-01.jpg&title=Reliant+Regal
 
Laatst bewerkt:
Maar mensen toch, wat een snelle respons op mijn vraag. Hartelijk dank hiervoor. Ik zal als motorrijder (met 10 jaar rijervaring) waarschijnlijk wel naar motorrijders zwaaien.

Ach wat lul ik nou, tuurlijk zwaai ik, wordt toch al veel te weinig gedaan tegenwoordig, of niet soms?

Ik zal deze links in ieder geval napluizen.

:} :} Dank :} :}

Keep on riding
 
Ik wist niet beter |(
(ik zal alleen nog maar een uitzondering maken voor de jag-trike van nitromax, mocht ie daar ooit nog de weg mee op gaan)
(Afbeelding)
Dank je ;)
Ik ga er volgende week weer mee aan de slag, automatenbak is ( weer ) gereviseerd( nieuwe oliepomp, oliepomphuis en converter weer afgesteld ) en de axiale lagers van het blok zijn vervangen ( ebn dat alles na 50 km rijden, duur grapje |( )

Helm is tegenwoordig ( September 2001 geloof ik ) verplicht en veiligheidsgordels of een kooiconstuctie op nieuwe modellen ( die dus destructief getest moet zijn ).
 
Wat een helm aangaat, heb ik het volgende gehoord: óf een helm, óf een gordel, maar je bent verplicht één van de twee te dragen. De keuze is aan de rijder zelf. Als chopperrijder stop ik mijn haar altijd onder de helm (een paardestaart van 40 cm raakt behoorlijk snel in de knoop) maar ik enk dat ik op een trike toch eerder een gordel zal dragen, gewoon om meer wind in mijn smoel te krijgen.
 
Dank je ;)
Ik ga er volgende week weer mee aan de slag, automatenbak is ( weer ) gereviseerd( nieuwe oliepomp, oliepomphuis en converter weer afgesteld ) en de axiale lagers van het blok zijn vervangen ( ebn dat alles na 50 km rijden, duur grapje |( )

Helm is tegenwoordig ( September 2001 geloof ik ) verplicht en veiligheidsgordels of een kooiconstuctie op nieuwe modellen ( die dus destructief getest moet zijn ).
Jemigdepemig, zit er nog wel iets aan die trike wat je nog niet vervangen hebt :?
Maar goed, ik hoop dat we binnenkort kunnen
34568
34568
naar dat monster.
(en naar Meatloaf op z'n trike natuurlijk)
 
Wat een helm aangaat, heb ik het volgende gehoord: óf een helm, óf een gordel, maar je bent verplicht één van de twee te dragen. De keuze is aan de rijder zelf.

Als de trike zwaarder weegt als 400 of 450 kg, wordt ie gekeurd als auto.
(dan moet ie ook voorzien zijn van een handreminstallatie, dubbele koplampunit etc.)
Zonder helm mag, mits de trike voorzien is van een veiligheidsgordel (en deze ook gebruikt wordt)
Is de trike lichter als 400/450 kg, dan wordt ie gekeurd als motor en geldt dus ook de helmplicht. k zal vanavond als ik thuiskom ff in de RDW/APK map kijken voor de precieze omschrijving....(zo uit mijn hoofd weet ik het niet precies meer)
 
Terug
Bovenaan Onderaan