trike

De mini van mijn meisje heeft nog van die bollen ze zijn van massief rubber en hoe ouder ze worden hoe stugger de vering. standaard is het iets van een cm of vijf, nu na 29 jaar is daar nog een paar cm van over en zit ik bij elke drempel in het dorp met mn kop tegen het dak. mijn vrouw zegt dat ik te hard rijdt want zij heeft daar geen last van.
maar voor de vering van de trike zou ik ze niet aanbevelen en zou wat langer zoeken naar een tweede van een k1100, die moet toch te vinden zijn lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor die trike geen soepele vering willen. Tenzij er een behoorlijk stabilisatie systeem onder zit. Korte veerwegen en stugge demping.
 
De mini van mijn meisje heeft nog van die bollen ze zijn van massief rubber en hoe ouder ze worden hoe stugger de vering. standaard is het iets van een cm of vijf, nu na 29 jaar is daar nog een paar cm van over en zit ik bij elke drempel in het dorp met mn kop tegen het dak. mijn vrouw zegt dat ik te hard rijdt want zij heeft daar geen last van.
maar voor de vering van de trike zou ik ze niet aanbevelen en zou wat langer zoeken naar een tweede van een k1100, die moet toch te vinden zijn lijkt me.

Hou er rekening mee dat er dan ook nog een schokbreker bij gemonteerd moet worden , anders stuiter je van de weg af.
 
Laatst bewerkt:
Wat betreed de handrem,ik zie in de auto sprint veel ombouw naar dit
MOFE Locking Horizontal Vertical Rally Drift Handbrake Hydraulic Hand Brake with Oil Tank + Fitting + Oil Pipe-in Handbrake Switches from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group
Kan gewoon tussen remleidingen,tandheugel zet de hefboom vast,en je hebt een handrem.
Makkelijk om zelf te maken dergelijk systeem,en is apk proof

Hoeft dat geen appart systeem te zijn dan? Zoals bij een auto altijd is, soort noodrem.
Anders kun je makkelijk de handrem uit een auto halen en daarmee je achterrempookje bedienen. Goedkoper en minder kans op lekkage
 
Hoeft dat geen appart systeem te zijn dan? Zoals bij een auto altijd is, soort noodrem.
Anders kun je makkelijk de handrem uit een auto halen en daarmee je achterrempookje bedienen. Goedkoper en minder kans op lekkage


als je naar een RDW keuring moet is het afkeur moet inderdaad een apart systeem zijn.
of het zou de laatste paar jaar verandert moeten zijn.
 
Voor zover ik weet moet het inderdaad een aparte rem zijn, het is net alleen een parkeerrem maar ook een noodrem.

En zo'n getoonde handrem op je gewone remcircuit aansluiten gaat m.i. ook niet lukken, als je druk op de remleidingen zet via de handrem spuit het in je normale remsysteem het voorraadpotje in. Die heeft namelijk een openverbinding met de rem indien deze niet wordt bedient. En andersom dus ook....
 
lijkt mij ook meer zo'n handrem te zijn voor b.v. in een rally auto, waarmee je de auto aan het driften kunt krijgen.

5 cm. veerweg is niet veel, waardoor hij korte bij het scharnierpunt moet worden geplaatst = meer kracht op het scharnier punt.
 
De wagens die ik ken worden ermee apk gekeurd .zonder probleem.Maar dat is apk...
De remdruk gaat inderdaad via de hydraulische handrem bediening en spuit niet uit het reservoir potje.
6761d1207660262-hydraulic-handbrake-factory-handbrake-removal.jpg


Motamec - Rally Brake Hose Setup Hydraulic Handbrake - Motamec.com
 
Laatst bewerkt:
zo'n kabelbediende klauw had ik ook al eens aangehaald, zitten b.v. ook soms op karts. de schijf dikte zal dan wel een probleem zijn (9mm).
 
Heb het al een keer gemeld in dit topic maar er zijn auto remklauwen die op de achteras zitten die zowel hydraulisch zijn voor het gewone remsysteem als ook dat deze een mechanisch systeem hebben voor het handrem mechanisme.
Dus 1 klauw met 2 functies.
Weet het van de honda civic crx en de ford scorpio maar volgens mij hebben de latere golfjes met schijfremmen achter dit systeem ook en nog andere diverse japanners.
Keer een ritje koekblik sloperij doen en dan weet je meer.
 
daddyphilipsen, klopt,...heb ik ook even bekeken, maar de schijfdiam. en dikte moet ook kloppen, ook moet hij eenvoudig te bevestigen zijn. ik ben al bij dat ik deze klauwen heb gevonden die aan de eisen voldoet :).
parkeer rem heeft nu nog geen prioriteit, dat komt later, mischien kun je die kabelklauwen ook wat verbreden met een vulstuk als het niet een gietstuk uit een geheel is, dan is het passend te maken.

ook die achterveer poten van een golf 1 of 2 die je voor stelde ben ik nog aan het bekijken, dank voor de input.
 
Laatst bewerkt:
Zouden ze te slap zijn ? Ik heb ze bij bor-motorparts.com besteld.
Ze hadden meerdere setjes. Ik zal hier een link posten met de desbetreffende pagina.
Aan jullie dan de vraag welk setje geschikt zou zijn.
https://webshop.bor-motorparts.com/nld/onderdelen/onderdeel/vering+schokbreker-set-stereo?q=Stereo
Die ik besteld heb staan er niet meer op, waarschijnlijk word die automatisch verwijderd bij het bestellen.
Alvast bedankt.

Edit: ik heb de vering liever te hard dan te slap.
Ik stel me zo voor dat er een duo passagier op kan zitten van pak hem beet 100 kg.
 
Laatst bewerkt:
met de verhoudingen die jij toepast kun je er vanuit gaan dat stereodempers te licht zijn, tenzij je er aan elke kant 2 zet. aan elke kant een mono demper moet werken maar mogelijk met een zwaardere veer
 
met de verhoudingen die jij toepast kun je er vanuit gaan dat stereodempers te licht zijn, tenzij je er aan elke kant 2 zet. aan elke kant een mono demper moet werken maar mogelijk met een zwaardere veer

ik sluit me hier bij aan, met stereo dempers ga je hier niet uitkomen
 
met de verhoudingen die jij toepast kun je er vanuit gaan dat stereodempers te licht zijn, tenzij je er aan elke kant 2 zet. aan elke kant een mono demper moet werken maar mogelijk met een zwaardere veer

Met verhouding bedoel je dan dat de veerpoot kort bij het scharnierpunt zit ?

Zou een monoshocker van een cbr600 te gebruiken zijn ?
 
Laatst bewerkt:
1x kicken mag wel,....denk ik :)
iedereen zit op het teras of aan het water denk ik, met deze temperaturen.
 
Mono shocker van een CBR heeft denk ik te weinig totale veerweg. Die werkt normaal toch met een link systeem?
 
Terug
Bovenaan Onderaan