trike

trixo

MF veteraan
25 aug 2007
1.354
9
51
omg. den bosch
ik weet niet of het diff. op z'n kop kan ? maar dat is ook niet nodig, de hoeken blijfen binnen de mogelijkheden van de homokineet, en.... goed = goed.

dit is geen mock-up maar de defenitieve versie, althans dat dacht ik :)
de oplossing die ik in gedachte heb is om de gele verbinding (plaatje leo) uit te voeren met een M10/M12 draadeind hier komen alleen trekkrachten in. tussen de 2 strippen v/d brug een stuk as met M10/12 schroefdraad (dwars op de as) en draaibaar en op het frame 2 lipjes met zo'n zelfde as. als de brug omhoog of omlaag word gesteld zullen de assen + draadeind mee kunnen bewegen.
zoiets dus:

ZIJ AANZICHT


BOVEN AANZICHT
 
Laatst bewerkt:

Dick T

MF'er
9 aug 2018
34
4
56
Dedemsvaart
weet zo niet wat voor materiaal dikte je gebruikt, voor die steunen, als ik het zo bekijk lijkt het wel 4mm, als dat goed gelast zit moet dat geen kwaad kunnen, in de auto industrie gebruiken ze over het algemeen dunner materiaal
 

trixo

MF veteraan
25 aug 2007
1.354
9
51
omg. den bosch
Wel met kogelkoppen, gewoon omdat het kan.
uiteraard met kogelkoppen (nog niet aan gedacht), word het ook simpeler van.

dank voor het aanbod mr.Q, maar ik verwacht dat het stevig genoeg is, weet zo ook van achter de laptop de maten niet uit mijn hoofd.
 

Simpel360

MF'er
7 sep 2003
142
0
Utrecht
Als trouw meelezert heb ik de volgende vraag voor de heren:

"en de montage van de veer aan de onderkant dan?"

Zoals ik het zie is de (veer) kracht haaks op het stripje(s).

Wel een gaaf project ! :}
 

trixo

MF veteraan
25 aug 2007
1.354
9
51
omg. den bosch
de verbinding tussen de 2 onderste draagarmen is een hoeklijn, en uit dat vertikale stripje is een hoek geslepen die "over" de hoeklijn valt, dit om meer laslengte te krijgen. mischien moet ik dit inderdaad nog verstevigen.

 

trixo

MF veteraan
25 aug 2007
1.354
9
51
omg. den bosch
vandaag een ophang beugel gemaakt voor de uitlaat, en de bovenste draagarm van de voorwiel ophanging verstevigd en af gelast. kleine dingen waar je toch weer 3 kwart dag mee bezig bent.






 
Laatst bewerkt:

trixo

MF veteraan
25 aug 2007
1.354
9
51
omg. den bosch
ik ben me een beetje aan het inlezen wat ik moet doen om een VIN te bemachtigen bij de RDW.
in het aanvraag formulier word gevraagd o.a. gevraagd naar "merk + versnellingsbaknummer"

nou heb ik het nodige op mijn bak weggefreesd/gezaagd en daarbij ook mischien het nummer.
weet iemand waar dat nummer normaal op de bak staat ?
 

daddyphilipsen

MF veteraan
31 mei 2008
6.798
344
52
Denk dat dat meer op gaat voor koekblik versnellingsbakken.
Daar zit een merk en type plaatje op.

Dacht op de bmw bak niet omdat dit eigenlijk 1 geheel met het motorblok is bij vrijwel alle motorfietsen.
Dus zal bij de bmw ook wel zo gezien worden.
 

halflive

MF fossiel
9 apr 2004
26.243
513
Purmerend
halflive.000webhostapp.com
Voor zover ik weet staat er geen serienummer in die bak. Vermoedelijk wel een typenummer. Ik heb hier zo'n bak liggen, ik zal zo even kijken.
Ik weet wel dat ze er naar zullen kijken. Ze habben vorig jaar de database eens tegen het licht gehouden en toen bleken er verschillende Harlie choppers met hetzelfde blok en motornummer rond te rijden. Veel van die mensen kwamen niet opdagen voor een herkeuring.
 

trixo

MF veteraan
25 aug 2007
1.354
9
51
omg. den bosch
alvast bedankt :t

bij een harley is de versnellingsbak wel appart (m.u.v. de sportster),...mischien daarom die vraag op het formulier ?
 
Laatst bewerkt:

Hellracer

Pas op! Schwenkt uit!
15 apr 2004
11.419
4.177
46
Standdaarbuiten
Ik vrees idd dat dit niet het juiste nummer is. En als ik kijk naar de foto lijkt het er op alsof je net het stukje met het nummer afgeslepen hebt.
 

fgmtech1

Die hard MF'er
1 mei 2013
581
11
69
valkenswaard
vermoedelijk het onderdeel nr van de achterdeksel. heb ook gekeken maar geen nr kunnen vinden op de bak wat slaat op de hele versn bak. vlg mij wordt dit nooit gedaan
 

Hellracer

Pas op! Schwenkt uit!
15 apr 2004
11.419
4.177
46
Standdaarbuiten
Je kunt op mijn bovenste foto zien dat er bij mij ook een extra nummer op dezelfde locatie ingeslagen is als bij jou.

Edit: ook goed te zien is dat BMW meerdere gieterijen gebruikt die minimale verschillen in de behuizingen tot gevolg hebben. De uitstoters zitten op andere plekken.
 
Laatst bewerkt: