trike

Triumph/BSA Oil in frame heeft ook geen 4 liter. Net als klassiekers. Die hebben hoogstens drie liter in de olietank. Ik denk dat je met vijf liter schromelijk overdrijft.
 
M'n TRX heeft ook drysump, in totaal 4.2 ltr olie. Daarvan komt bij aftappen 1.5 liter uit het carter en 2.1 liter uit de olietank. Das samen 3.6 liter, de rest blijft in het blok achter en wordt dus niet ververst, wel gemengd met nieuwe olie natuurlijk.
 
In de hydrauliek wereld is er (was er vroeger) een vuistregel dat de tankinhoud, ik meen, 5x de pompopbrengst per minuut is.
Dan heeft de olie in de tank 5 minuten de tijd om de lucht kwijt te raken.
Een grote tankinhoud heeft dus zeker ook wel zijn voordelen.
Zwaar en groot is dan weer een nadeel.
 
Zwaar en groot wordt het ding toch al. Ik zou inderdaad ook gewoon voor een wat grotere tank kiezen.
 
Klopt ook weer.... Maar ik heb het idee dat het niet echt een enorm scheurijzer gaat worden ;) Dus of hij meteen op het gas gaat..... Komt vast goed, die verschillende aanvoeren voor de verschillende smeerpunten zijn nog wel een dingetje denk ik. Goed in de gaten houden wat er allemaal met elkaar in verbinding staat.
 
ik verwacht/hoop dat door de grote v/d tank het probleem niet zo groot is, wel zou het mischien mooi zijn om in de olie leiding naar het blok zo'n proppelor-achter-glas -ding op te nemen, dan zou mischien kunnen zien of er luchtbelletjes langs komen.

ik hoop met het gewicht onder de 400 kg te blijven, ik had ergens gelezen dat je dan niet APK plichtig bent.
 
In de hydrauliek wereld is er (was er vroeger) een vuistregel dat de tankinhoud, ik meen, 5x de pompopbrengst per minuut is.
Dan heeft de olie in de tank 5 minuten de tijd om de lucht kwijt te raken.
Een grote tankinhoud heeft dus zeker ook wel zijn voordelen.
Zwaar en groot is dan weer een nadeel.

Bij tractoren klopt dat niet denk ik. Volgens mij zo'n 40 liter hydrauliekolie. Dan zou dat minder dan 10 liter per minuut zijn dat lijkt mij wel weinig.
En bij een heftruck hetzelfde. Die hebben toch niet meer dan 100 liter olie bij?
 
Ik praat over 35 jaar terug.
Toen werkte ik aan hydrostatisch aangedreven erwtendorsers en bonenplukkers.
Die hadden een tank van 400 liter.
Het zal verschil maken of je af en toe een cilinder uitduwt of dat de flow continu is.
Maar we dwalen af.
 
Voor een automotor is het normaal gesproken tussen de 30 en 40 liter per minuut.
Dat zal bij een K100 blok niet anders zijn, dat is immers gebaseerd op een autoblok.
 
kijk dat zijn belangrijke getallen, eens kijken of ik daar een mooie pomp voor kan vinden met cilindrische as.
 
ik heb op 30 april een afspraak bij de RDW voor een VIN nummerkeuring.
nu las ik hier egens in een topic van een paar jaar terug dat je tekeningen moest meenemen v/h frame.
klopt dat ?
tnx.
 
Het laatste wat ik weet is dat zelfs dat niet meer nodig is, al blijf ik dat raar vinden, als zij niet vastleggen hoe jouw motor eruit ziet kunnen ze later nooit meer aantonen dat dat framenummer bij die specifieke motor hoort in geval van verzekeringskwestie of diefstal. Toen ik er mee bezig was (2013 ofzo) en het niet heb afgemaakt moest er een tekening zijn met lasvoorschriften en maatvoering erop. Mocht gewoon een schets zijn die met de hand gemaakt was.

Ik denk dat het altijd verstandig is om even te bellen met het keuringsstation en die vraag gewoon daar neer te leggen. De persoon die ik destijds sprak vond het ook van belang om de gegevens van het blok en de andere gebruikte onderdelen erbij te hebben. Zodat er al controle kon plaatsvinden waar die vandaan kwamen indien nodig. Maar dat was eigenlijk alleen van belang bij de definitieve keuring in Lelystad.

Gewoon veel foto's van de bouw meenemen zodat ze een beetje snappen wat je aan het doen bent, scheelt veel denk ik. Als je met slechts een helemaal kaal frame aankomt zetten snappen ze er geen kont van in geval va zo'n trike denk ik. Dus wat extra uitleg over functie en plan kan aardig schelen.

Er zijn nog wel wat meer mensen hier die in de redelijk recente geschiedenis hun motor succesvol hebben laten keuren

Succes :t
 
heb ik dat nodig dan :)
Ja, bij een keuring ben je ten alle tijde een klein beetje overgeleverd aan de grillen van een keurmeester. Als jij een fietsframe meebrengt en uitlegt dat er een hayabusa blok inkomt is afkeur volledig terrecht lijkt mij, ook al is het fietsframe briljant met de mooiste lugs gesoldeerd.

Ze zouden eigenlijk alleen moeten kijken naar een deugdelijk gefabriceerd frame volgens de lettertjes, maar dat gebeurt natuurlijk nooit. Het hele plaatje met bijbehorend plan moet een beetje kloppen.
 
tnx.

er werd mij nog ergens geadviseerd om in mijn versnellingsbak zelf een nummer te slaan, deze zit er bij een K origineel niet in (kan ik niet controleren i.v.m. grote delen weggefreesd alluminium).
kan ik dat dan het beste vermelden bij mijn bezoek ?
 
Laatst bewerkt:
ik ben vandaag dus naar de rdw in venlo geweest voor een VIN nummer, en het is gelukt :) :) :)
zag er wel een beetje tegen op, maar het viel achteraf reuze mee. vriendelijke mensen die weten te waarderen dat je met iets apparts komt.
de trike trok wel wat bekijks. er is meteen het VIN nummer in het frame "geslagen".

7b7411a6-cc5e-415b-a8fc-e86bb63df211.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan