trike

Vooral bij scheepsmotoren en dergelijke zie je dat vaak.
Inderdaad, wij doen niet anders. Vooral de hoog vermogen snellopers. Zoals de V16's met 8 turbo's hier. Leven duidelijk langer. Externe pomp, drukschakelaar en dan pas wordt start signaal vrijgegeven.
 
Hahaha, da's niet zoveel. 2800. Maar weten er redelijk vermogen uit te persen. Gaan relatief niet zo lang mee ook. Overigens geen voorstuwings motoren, maar hydrauliek pomp aandrijving..
 
ja dat wist ik toevallig, ik weet niet of je mastermilo kent op youtube, die restaureert o.a. een oude tank die je ook eerst moet primen.
Ja ik ken Emiel wel, ik heb aan hem een paar keer een draadtap geleend in een vreemde maat. Hij zit ook niet zo heel ver bij mij vandaan. Ik ben soort van een ex-collega van hem, hij heeft vroeger bij Holmatro gewerkt waar ik ook een paar klussen voor gedaan heb.
 
vanmiddag de testopstelling uitgebreid, met de olie tank, retour pomp en motorblok. de mano meter op het nokkenas kanaal gezet, wat een mooie strakke aanwijzing geeft.
weer met de oliepomp op 2000 rpm getest, alles loopt nu wat rustiger, het blok zelf zorgt voor de 2,75 bar drukopbouw, ik heb hem zo zeker een 10 minuten laten lopen. ik ben er wel tevreden mee, al zit er wel wat lucht in de olie, ik weet ook niet in hoeverre die lucht vrij hoort te zijn ?
nu moet ik als eerste de zit positie gaan bepalen, dan weet ik waar ik alles kan gaan plaatsen.
 
Ik kan me niet voorstellen dat de olie in een motorblok helemaal zonder luchtbellen wordt rondgepompt
Ik denk dat je zo een opstelling hebt die de echte situatie mooi benaderd
 
Reservoir groot genoeg maken.
De retour onder het olie niveau laten uitkomen, en de retour en aanzuig zover mogelijk uit elkaar plaatsen.
Zomaar een paar trucs om een mooie constante flow en minder schuim/lucht te krijgen.
 
Reservoir groot genoeg maken.
De retour onder het olie niveau laten uitkomen, en de retour en aanzuig zover mogelijk uit elkaar plaatsen.
Zomaar een paar trucs om een mooie constante flow en minder schuim/lucht te krijgen.
De retour onder de vloeistof uit laten komen is niet zo eenvoudig in een motorblok. Bij de nokkenas bijvoorbeeld loopt de olie bijvoorbeeld gewoon op zwaartekracht terug. Maar het is wel de manier. Bij de graafmachines waar ik mee werk is lucht in de olie ook het grootste gevaar.. snelheden zijn zo hoog dat je dat absoluut niet wil hebben.
 
ik zou ook graag een "kijk venster" in de persleiding na de oliepomp willen plaatsen om te zien of er licht in de olie zit.
weet toevalig iemand daar een oplosiing voor ?
ik kom zelf niet verder dan een stuk doorzichtige slang.
 
ik zou ook graag een "kijk venster" in de persleiding na de oliepomp willen plaatsen om te zien of er licht in de olie zit.
weet toevalig iemand daar een oplosiing voor ?
ik kom zelf niet verder dan een stuk doorzichtige slang.
Je wil dat toch niet permanent? Stuk doorzichtige slang kan als test dan toch? Aanzuig zo laag mogelijk in de voorraad, ruime hoeveelheid olie zodat het kan settelen. In een lage druk systeem zoals een motorblok zal het niet zo'n kwaad kunnen. Pas bij echt grote flows en drukken veroorzaakt lucht schade.

Op zich ben je niks anders aan het doen dan het al was. Je verplaatst enkel delen, pomp enzo. Zelfde hoeveelheid olie gebruiken, zelfde druk.. dan moet het kunnen.
 
ik ben voor een auto dynamo aan het rondkijken voor op de trike, wie weet hoeveel amp dynamo er standaard oop de k1100lt zit ?
 
Oude K100/k1100 33 A , na 96 zijn het 50 A types geworden. Misschien dat de politieuitvoeringen nog wat meer aan boord hadden maar veel meer dan de 50A zal het niet zijn denk ik.
 
mooi bezig man , zag het woord trike staan en was bang dat het om zo`n afgekeurde halve kever ging , maar gelukkig is het echt iets interessants , top man
 
mooi bezig man , zag het woord trike staan en was bang dat het om zo`n afgekeurde halve kever ging , maar gelukkig is het echt iets interessants , top man
Afgekeurd halve kever....

Hier, "bij de zijspannen" respecteren we elkaar smaken en elkaars voertuigen. Als hier, bij de zijspannen nu iemand met "zo'n afgekeurde kever" meeleest, heeft die man/vrouw een slechte avond. Dat wil je toch niet?

O-) :+
 
Afgekeurd halve kever....

Hier, "bij de zijspannen" respecteren we elkaar smaken en elkaars voertuigen. Als hier, bij de zijspannen nu iemand met "zo'n afgekeurde kever" meeleest, heeft die man/vrouw een slechte avond. Dat wil je toch niet?

O-) :+
hahaha , nou , om eerlijk te zijn interesseert me dat niet veel ,ik vind het lelijke dingen en het zijn geen motoren , punt . en als iemand daar om moet huilen dan is dat dan jammer voor hem/haar
 
Terug
Bovenaan Onderaan