trike

had ik nog niet bedacht, dat de cockpit ook nodig zou zijn.
daarom wil ik ook graag een tekening waar je dat op kan zien.
aan de ECU zit een connector met een flink aantal draden, als je weet waar die naar toe gaan (tekening) weet je ook wat je moet aansluiten.
viel mij trouwens op dat het startrelais voor de startmotor maar een klein ding is, had ik wat groter verwacht.
 
Ik heb wel eens een K zonder het dashbord aan het draaien gekregen, volgens mij wil de motor graag dat ie in z'n vrij staat en/of koppeling ingeknepen is. De vrijstand/gear indicator op een BMWK is weer een verhaal apart, maar als je de koppeling schakelaar doorverbind en de zijstandaard switch, dan moet dat lukken. Denk ik...
 
De brooddoos is wel redelijk essentieel in het schema. Er zitten wat schakelingen in de brooddoos die nodig zijn voor het lopen. Op flying brick is er wel wat van te vinden maar het forum daar kom ik niet meer bij, vroeger wel.


 
Er zijn verschillende mogelijkheden tegenwoordig om zonder brooddoos te rijden. Er worden zoveel Kaatjes verbouwd dat er hele industrie rond ontstaan is.
TenneT
Axel Joost
BEP
Als je zonder brooddoos wil rijden zonder verlies van functie is er veel mogelijk.
 
straks eens vluchtig over de kabelboom gekeken, en ik denk dat het wel meevalt,...........al denk ik dat wel vaker ;)

ik zat straks naar de benzine tank te kijken, en ik zag 2 aansluitingen waarvan ik zo snel niet wist waar die voor waren.
die 2 boven de oranje/gele tape.
4cb66618-f3eb-4a91-bea5-f851b0e7a6a1.jpg
 
Het is even geleden dat ik dat los heb gehad, maar het heeft dacht ik te maken met de afvoer van het regenwater rond de tankdop. Of als je brast met tanken.
Waarom het er 2 zijn schiet me even niet binnen
 
tuurlijk, klinkt logisch......wellicht water en benzine apart zodat de benzine het luchtfilter in kan, vanwege het mileu.
 
Hoi.

1 is voor de afvoer naast de tankdop, de andere is beluchting, denk ik?
Bij de K100 zat er een beluchtingsgaatje in de tankdop, bij de 1100 via een slangetje.
Dacht ik dan, mijn laatste ervaring met die K dingen is alweer van wat jaren terug.

Beetje lucht op die pijpjes en luisteren waar het blaast.

Groeten, Paul.
 
Hoi.

1 is voor de afvoer naast de tankdop, de andere is beluchting, denk ik?
Bij de K100 zat er een beluchtingsgaatje in de tankdop, bij de 1100 via een slangetje.
Dacht ik dan, mijn laatste ervaring met die K dingen is alweer van wat jaren terug.

Beetje lucht op die pijpjes en luisteren waar het blaast.

Groeten, Paul.
Correct.
1x beluchting, 1x hemelwater afvoer.
Bij een K zit er op het frame een rubberen bakje onder die pijpjes met een afvoerslangetje.
 
Hoi.

Is de papieren versie.

IMG_0091.jpg


Plaatje, met duimstok voor de uitgeklapte maat (idee).

Ze zijn er ook op CD, papier werkt makkelijker.

Groeten, Paul.
 
als het schema klopt met de werkelijkheid, lijkt het mij wel werkbaar.
alleen de opzet van zo'n schema is typisch automotiv, kom je volgens mij ook nagenoeg nergens anders tegen.
je bent veel draadjes aan het volgen kris kras door het schema, en als je bij het uiteinde bent aan gekomen, denk je van.......waarom was ik dit draadje ook alweer aan het volgen :?.
doet mij altijd denken aan zo'n zoek plaatje uit een kleuter boek, links onder een hondje van waaruit 5 draadjes vertrekken en aan het eind van een van die draadje ligt een bot.....ra ra politie pet,.......welk draadje moet ik hebben ?
enigste voordeel van dit type schema's is dat je (ongeveer) kan zien waar de componenten zitten.

ik wacht nog even of hellracer een schema heeft, anders bestel ik deze, kosten vallen mee.
 
Laatst bewerkt:
ik heb de tekeningen waar paulRS naar linkte besteld, en had deze na anderhalve week in huis. even goed moeten kijken hoe deze zijn op gebouwd, dat is niet zo eenvoudig als het lijkt :N, maar ik weet nu weer waarom ik zo'n bloedhekel aan dit soort tekening heb :Y.
de componenten aan gesloten die de bedraad zijn op de ecu, starten en,...................................lopen, ging vrij vlot. enigste rare is dat de benzine pomp relais niet word "op getrokken" dus die liet ik gewoon continu lopen. cockpit/dashboard heb ik niet aan gesloten.
even 2 foto's van de test opstelling, beetje drukke foto's waar veel op te zien is,.......maar dat is ook leuk.
manometer is benzine druk, keurig 2,5 bar (op de foto staat het blok en bezinepomp stil)
ga nu beginnen om alles een definitief plekje te geven en de kabelboom in orde maken (inkorten/verlengen waar nodig.

22bee422-2c80-4cca-990b-f5295050ff04.jpg
0ec56733-5dfa-4468-a804-08144d7efd8b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat is een hele mijlpaal.
Want er is nogal het een en ander heel ingrijpend gewijzigd
Proficiat met deze stap
Wanneer rijdt hij? *D
 
Ik vrees dat hij de koeling nodig heeft. Nog afgezien van de aansluiting voor het aanzuigfilter. Ik zou voor een andere pomp gaan die bedoeld is voor extern. Iets uit de autocross.
 
Ik vrees dat hij de koeling nodig heeft. Nog afgezien van de aansluiting voor het aanzuigfilter. Ik zou voor een andere pomp gaan die bedoeld is voor extern. Iets uit de autocross.
Klopt
Ik had bij mijn BMW span een behuizing gemaakt waar de pomp ingebouwd was.
Een klein tankje als het ware.
Maar dat was een hoop werk en werk heb je al genoeg denk ik.
 
Er zijn volvo 240 met de pomp buiten de tank. Die zou je dus kunnen gebruiken.
Is ook bosch L-jetronic. Als jouw bmw dat tenminste is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan