trike

ik weet niet of het diff. op z'n kop kan ? maar dat is ook niet nodig, de hoeken blijfen binnen de mogelijkheden van de homokineet, en.... goed = goed.

dit is geen mock-up maar de defenitieve versie, althans dat dacht ik :)
de oplossing die ik in gedachte heb is om de gele verbinding (plaatje leo) uit te voeren met een M10/M12 draadeind hier komen alleen trekkrachten in. tussen de 2 strippen v/d brug een stuk as met M10/12 schroefdraad (dwars op de as) en draaibaar en op het frame 2 lipjes met zo'n zelfde as. als de brug omhoog of omlaag word gesteld zullen de assen + draadeind mee kunnen bewegen.
zoiets dus:

ZIJ AANZICHT
Naamloos.png


BOVEN AANZICHT
Naamloos1.png
 
Laatst bewerkt:
weet zo niet wat voor materiaal dikte je gebruikt, voor die steunen, als ik het zo bekijk lijkt het wel 4mm, als dat goed gelast zit moet dat geen kwaad kunnen, in de auto industrie gebruiken ze over het algemeen dunner materiaal
 
Wel met kogelkoppen, gewoon omdat het kan.

uiteraard met kogelkoppen (nog niet aan gedacht), word het ook simpeler van.

dank voor het aanbod mr.Q, maar ik verwacht dat het stevig genoeg is, weet zo ook van achter de laptop de maten niet uit mijn hoofd.
 
Uiteindelijk komt alle belasting op de lassen waarmee de brug over het frame zit. Dan vind ik twee trekstangen naar de onderste framebuis wel een nette oplossing. Dan kan je ook slank blijven werken.
 
Als trouw meelezert heb ik de volgende vraag voor de heren:

"en de montage van de veer aan de onderkant dan?"

Zoals ik het zie is de (veer) kracht haaks op het stripje(s).

Wel een gaaf project ! :}
 
de verbinding tussen de 2 onderste draagarmen is een hoeklijn, en uit dat vertikale stripje is een hoek geslepen die "over" de hoeklijn valt, dit om meer laslengte te krijgen. mischien moet ik dit inderdaad nog verstevigen.

Naamloos2.png
 
vandaag een ophang beugel gemaakt voor de uitlaat, en de bovenste draagarm van de voorwiel ophanging verstevigd en af gelast. kleine dingen waar je toch weer 3 kwart dag mee bezig bent.


20180818_162522.jpg


20180818_134024.jpg


20180818_162455.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik ben me een beetje aan het inlezen wat ik moet doen om een VIN te bemachtigen bij de RDW.
in het aanvraag formulier word gevraagd o.a. gevraagd naar "merk + versnellingsbaknummer"

nou heb ik het nodige op mijn bak weggefreesd/gezaagd en daarbij ook mischien het nummer.
weet iemand waar dat nummer normaal op de bak staat ?
 
Denk dat dat meer op gaat voor koekblik versnellingsbakken.
Daar zit een merk en type plaatje op.

Dacht op de bmw bak niet omdat dit eigenlijk 1 geheel met het motorblok is bij vrijwel alle motorfietsen.
Dus zal bij de bmw ook wel zo gezien worden.
 
Voor zover ik weet staat er geen serienummer in die bak. Vermoedelijk wel een typenummer. Ik heb hier zo'n bak liggen, ik zal zo even kijken.
Ik weet wel dat ze er naar zullen kijken. Ze habben vorig jaar de database eens tegen het licht gehouden en toen bleken er verschillende Harlie choppers met hetzelfde blok en motornummer rond te rijden. Veel van die mensen kwamen niet opdagen voor een herkeuring.
 
alvast bedankt :t

bij een harley is de versnellingsbak wel appart (m.u.v. de sportster),...mischien daarom die vraag op het formulier ?
 
Laatst bewerkt:
Ja, daar gaat het om. Ik bedenk nu dat ik gister niet naar mijn bak gekeken heb, zal ik alsnog even doen.
 
Ik vrees idd dat dit niet het juiste nummer is. En als ik kijk naar de foto lijkt het er op alsof je net het stukje met het nummer afgeslepen hebt.
 
vermoedelijk het onderdeel nr van de achterdeksel. heb ook gekeken maar geen nr kunnen vinden op de bak wat slaat op de hele versn bak. vlg mij wordt dit nooit gedaan
 
Je kunt op mijn bovenste foto zien dat er bij mij ook een extra nummer op dezelfde locatie ingeslagen is als bij jou.

Edit: ook goed te zien is dat BMW meerdere gieterijen gebruikt die minimale verschillen in de behuizingen tot gevolg hebben. De uitstoters zitten op andere plekken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan