trike

ze kunnen mij inziens de politie bellen, maar de trike is dan "veilig" want het is immers geen openbare weg (tenminste dat denk ik, waar kan je dat aan zien ?).
je moet daar ook geen 2 uur gaan rijden natuurlijk, zondag morgen om 9 uur een half uurtje of zo, daar heeft echt niemand last van.
Precies dat. Maar of de trije zomaar veilig is zou ik niet te hard vanuit gaan....
 
de hand rem gemaakt, en dat was nogal behoorlijk wat werk, ik heb daar nog een vraag over. maar eerst de foto's natuurlijk :Y
4b335f50-942d-41b0-96c9-308f91608a56.jpg
1fc1955e-347f-42e6-8a26-2aee4a5b8d15.jpg
4cb9f1f9-85bf-4dc9-b96d-65842b90eb4e.jpg
5f49ec32-6b2a-4eec-b412-02f26950fbe3.jpg
e58ee54a-fb8b-4715-b840-785b50929c15.jpg
 
op de handrem zit normaal een riketiketiketiktiktiktic blokeer constructie. waar is deze eigenlijk precies voor ?
dat hij geblokkeerd blijft wanneer je de handrem gebruik is wel duidelijk, maar heeft die verder nog een functie (i.v.m. de keuring).
het is namelijk een lastig ding om te maken, wanneer hij alleen is om te parkeren, dan is (heel simpel gezegd) een pen in een gat voldoende.
tnx.
 
Die dient er volgens mij alleen maar voor dat je bij toenemende slijtage van de remschoenen, of rek in de kabel, altijd een tandje vindt waar hij, bij voldoende remkracht, achter kan haken.
Anders gezegd, als je de slijtage en speling heel frequent wegsteld, heb je aan één tandje genoeg

Voor een pen en een gat heb je 2 handen nodig.
Ik kan me voorstellen dat het met één handeling gedaan moet kunnen worden.
 
kan dan zo'n pen zijn die met een veer continu tegen een strip drukt, en vervolgens dan ergens in een gat schiet.
 
Dat zou kunnen.
Maar waarom niet een bestaand handvat met tandjes passend maken?
Afgezien, uiteraard, van het feit dat zelf maken veel leuker is
 
omdat ik heel beperkt de ruimte heb. de handel zit boven de bougies, dus ik kan niet iets naar beneden maken.
ik zal eens kijken hoe ze dat nou bij auto's doen.
 
omdat ik heel beperkt de ruimte heb. de handel zit boven de bougies, dus ik kan niet iets naar beneden maken.
ik zal eens kijken hoe ze dat nou bij auto's doen.
Volgens mij heb ik nog zon ding liggen, in compacte uitvoering. Ik had ook al eens plannen voor een handrem....
Geef me ff de tijd, als ik m vind mag je m hebben
 
Kleine inbreng : een vriend van mij heeft ooit een rallye wagen van Jean ragnotti overgenomen
( Renault 5 maxi turbo) En deze werd afgekeurd voor openbare weg omdat er geen riketiketiketiktiktiktic op zat .
En toen ik trouwde wist de chauffeur van onze limo te vertellen ,(ja het was daar best gezellig een fles bubbels en wat bomen over techniek)dat hij jaarlijks problemen had met de keuring ivm handrem , er zat te veel rek op de lange kabel .
Wil maar zeggen dat ze er bij ons in België wel eens over willen lullen bij de keuring

Mooi gemaakt/bedacht:}
 
Laatst bewerkt:
goed idee, moet ik eens over nadenken,........word de cilinderkop weer mooi clean. ik ben niet zo kapot van hoe het er nu uit ziet, maar ik kon geen andere plek bedenken, je trekt nogal hard aan zo'n handel dus het moest stevig zijn.
maar wat voor stevig actuatortje ?
 
Zo'n ding dat gebruikt wordt om een kofferklep van een moderne auto te sluiten, of gewoon een electronische handrem van een modernere auto.
Volgens mij was Renault vrij vroeg er mee.
 
zo'n kofferklep ding lijkt mij veels te groot.
maar dat is ook iets voor in een later stadium, voor nu maak ik het met de handel zoals hij nu zit.
is al bijna klaar, en mocht ik tijdens testen hem nodig hebben als noodrem, dan heb ik hier toch wat meer vertrouwen in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan