Trillen Fireblade

veefour

Rookie
27 jan 2005
5
0
Huizen
Na 13 jaar op een VFR heb ik drie weken terug een Fireblade sc 44 (2001) gekocht. Veel sportiever en sneller natuurlijk. :]
Maar wat me wel stoort zijn de trillingen rond de 3 a 4 duizend toeren. Als je lang in dit toerengebied blijft (en dat gebeurt bij woon/werk) slapen je vingers al na een kwartier. :z
Wie heeft deze ervaring ook en weet misschien een oplossing.
 
je nokkenaskettingspanner iets strakker zetten. En softgrip hadvatten erop zetten.
Heb nergens last van.

kan ook met je lood op je wielen te maken hebben. Verloren of is opnieuw laten balanceren.
 
Ik heb die trillingen ook, erg irritant. Het komt niet door het eventueel missen van lood op de velgen bij mij want als ik de koppeling in knijp is het weg. Hoe kan ik de nokkenasketting opspannen????


Thanx
 
je nokkenaskettingspanner iets strakker zetten. En softgrip hadvatten erop zetten.
Heb nergens last van.

kan ook met je lood op je wielen te maken hebben. Verloren of is opnieuw laten balanceren.
Nokkenaskettingspanner iets strakker zetten :?
Honda gebruikt automatische spanners, die zijn inderdaad strakker te zetten, maar dat lijkt me toch niet de bedoeling.
 
Bedankt voor de reacties. :W
Onbelans in de wielen is het zeker niet. Als ik de koppeling intrek zijn de trillingen weg.
Nooit geweten dat een verkeerde spanning van de nokkenasketting de trillingen kan veroorzaken. Is het veel werk om het aan te laten passen??
 
Terug
Bovenaan Onderaan