Trillen tijden remmen

Havefun

MF'er
22 aug 2020
34
2
Hallo,

Als ik mijn voorrem inknijp tijden het rijden dan trilt de rem erg nu dacht ik eerst dat misschien de remschijven krom zijn of 1 maar ik heb eens aan de remklauw gevoeld en de linker heeft wat speling.
En vooral bij het gedeelte waar de pijl staat, en vroeg me ook af wat dat eigenlijk is. ABS ???

Gaat om een CBR 1000 F uit 1987 de SC21.

Greets
 

Bijlagen

  • IMG_8103 copy.jpg
    IMG_8103 copy.jpg
    231,7 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Vanmorgen even gereden en dus ook langzaam maar de voorvork trilt niet ofzo ik voel echt op de rem dat deze niet gelijkmatig aangrijpt.
Heb even naar de remblokken gekeken maar die waren nog voldoende.
Misschien eerst een keer met remreiniger inspuiten en dan nog een keer proberen om te kijken of ik verschil merk??
Als ik de remschijven vervang, moeten dan ook de remblokken vervangen worden?
 
Het gaat om een CBR1000, niet om een CBR1100. De 1100 heeft een gecombineerd remsysteem, de 1000 alleen een antiduikdinges.

In dit stadium al beginnen over remschijven vervangen.... koop dan gelijk een andere motor.
Je hebt gelijk, dit is geen CBS. DCBS kwam een paar jaar later, als eerste op diezelfde CBR1000F
Maar dit was de eerste motor waar DCBS op zat, toen was de Blackbird er nog niet eens.



Maar er is een simpel testje om er achter te komen of het in de schijven zit, kun je gericht zoeken.

Ga op de motor zitten, duw hem vooruit terwijl je het remhendel heel lichtjes ingedrukt houdt. Als het aan dikteverschil in een schijf ligt gaat het hendel heen en weer en herhaalt zich dat precies elke wielomwenteling.
 
Had de motor op de bok gezet en dan met een tyreb de voorrem licht ingetrokken en kan duidelijk voelen waar de schijf makkelijk voorbij de remnlokken gaat en waar hij bijna vast loopt dus dat eerst maar eens vervangen.
Bedankt voor het meedenken en bedankt voor de site KwaSuz :t:t:t
 
Het gaat om een CBR1000, niet om een CBR1100. De 1100 heeft een gecombineerd remsysteem, de 1000 alleen een antiduikdinges.

Waarom gaan zoveel mensen in op dingen die helemaal niet op deze motor zitten ?


En terug naar het originele probleem:
Hoe is de staat van onderhoudt van je motor, specifiek van je remmen ?
Hoe zijn je remschijf en blokken er aan toe ?
Ik zou s beginnen met de boel los te trekken, schoon maken en deugdelijk monteren. Dan verder kijken.

In dit stadium al beginnen over remschijven vervangen.... koop dan gelijk een andere motor.
Rustâââhg
 
Vanmorgen even gereden en dus ook langzaam maar de voorvork trilt niet ofzo ik voel echt op de rem dat deze niet gelijkmatig aangrijpt.
Heb even naar de remblokken gekeken maar die waren nog voldoende.
Misschien eerst een keer met remreiniger inspuiten en dan nog een keer proberen om te kijken of ik verschil merk??
Als ik de remschijven vervang, moeten dan ook de remblokken vervangen worden?
Op je remschijven zit er vaak een laag remstof van je remblokken.
Als de verdeling niet egaal is, krijg je ook een trillende rem.
Met een schuurspons of fijn schuurpapier over de remschijven gaan kan ervoor zorgen dat je de laag remvoering verwijdert.
 
O
Op je remschijven zit er vaak een laag remstof van je remblokken.
Als de verdeling niet egaal is, krijg je ook een trillende rem.
Met een schuurspons of fijn schuurpapier over de remschijven gaan kan ervoor zorgen dat je de laag remvoering verwijdert.
ok dan ga ik dat eerst eens proberen voordat ik nieuwe remschijven laat monteren.
 
Heb gister met heel fijn schuurpapier de schijven geschuurd maar heeft niet geholpen helaas.
Kwam er wel achter dat als ik onder het rijden het stuur loslaat deze ook erg gaat trillen...???
 
Weet niet of je handig bent maar op basis van mijn ervaringen zou ik ook controleren of je zuigers niet vastgerot zitten in je remklauw waardoor hij scheef remt. Ook kunnen je remklauwen zo vervuild zijn dat je geen niet goed functioneert en verkeerd aangrijpt. Zou beginnen met een schoonmaakbeurt en controle remklauw.
 
En als ik de remklauwen los heb kan ik maar beter ook meteen nieuwe remblokken plaatsen denk ik.
Ik weet niet of ik zo handig ben ga maar eens kijken.....
 
Het is niet heel moeilijk maar de onderdelen moeten wel goed zitten. Check even of er een YouTube filmpje beschikbaar is voor jouw fiets of dat je hulp vraagt aan iemand uit je omgeving. Er is niets zo gevaarlijk als een niet functionerende rem omdat je een foutje hebt gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan