Trillend stuur bij remmen

KleijeRR

Die hard MF'er
6 dec 2009
902
1
Hallo Allen,

Ik irriteer me aan een trillend stuur bij remmen. Het is de éne keer meer dan de andere keer, en bij hard remmen/hoge snelheid heb ik er geen last van.

Ik dacht kromme remschijf, maar dan zou ik het bij hard remmen ook moeten hebben.
Wat zou het kunnen zijn? Banden zijn goed/op spanning, balhoofdlager lijkt goed. De remblokjes zijn ook net vervangen, de zuigertjes in de klauwen gaan ook soepel op en neer.

Het gaat om een triumph tiger 1050 '12 met ~15k op de klok.
 
Na wat aflezen dacht ik dit een keer te proberen:
BRAKE JUDDER FIXED! (Or maybe 90% fixed) Started by TailHappy.

Schoonmaken van de bobbins.

xm946b.jpg


Alleen ik krijg geen beweging in deze bobbins (geen enkele) en ook lijkt de schijf muurvast te zitten aan het hart. Hoort hier niet enige speling op te zitten, ook al zijn ze semi-zwevend?
 
Na wat aflezen dacht ik dit een keer te proberen:
BRAKE JUDDER FIXED! (Or maybe 90% fixed) Started by TailHappy.

Schoonmaken van de bobbins.

[afbeelding]

Alleen ik krijg geen beweging in deze bobbins (geen enkele) en ook lijkt de schijf muurvast te zitten aan het hart. Hoort hier niet enige speling op te zitten, ook al zijn ze semi-zwevend?


Semi zwevend in deze context betekent dat het hart/kern van de schijf een "los" onderdeel is, samengesteld door geperste of opgestuikte "bobbins" waardoor er geen speling meer aanwezig is. Wil je ze echt zwevend hebben, stuik wegboren/slijpen en losse bobbins monteren, mits die in een voor jouw schijf leverbaar formaat te krijgen zijn.

Iig zelf ooit gedaan met FZR1000 schijven. :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan