Trillend stuur wildstar

Biker 038

Rookie
7 aug 2017
8
0
Zwolle
Beste mensen
Gisteren tijdens een rit over de snelweg begon opeens mijn stuur heel erg te trillen. Het leek alsof er plots iets veranderde in het rijgeluid en heb besloten mijn weg voort te zetten over de b weg. Ik merkte wel dat bij het sturen (met name naar rechts) een ' hobbel' voelbaar was. Bij het in en uitsturen van de bochten lijkt het alsof mijn achterkant wil uitbreken . Bij acceleratie boven de 100 km begint het trillen opeens erger te worden. Na inhouden van het gas is het onder de 100 km niet meer merkbaar. Alleen het 'uitbreken' is lastig. Volgende week komt er een nieuwe achterband om. Heb al gekeken op diverse fora wat het kan zijn. Ik heb er nooit eerder last van gehad en het ontstond opeens....cupping zou kunnen maar het leek mij meer een ander probleem.. wie kan mij helpen of heeft hetzelfde probleem ( gehad)?
 
Beste mensen
Gisteren tijdens een rit over de snelweg begon opeens mijn stuur heel erg te trillen. Het leek alsof er plots iets veranderde in het rijgeluid en heb besloten mijn weg voort te zetten over de b weg. Ik merkte wel dat bij het sturen (met name naar rechts) een ' hobbel' voelbaar was. Bij het in en uitsturen van de bochten lijkt het alsof mijn achterkant wil uitbreken . Bij acceleratie boven de 100 km begint het trillen opeens erger te worden. Na inhouden van het gas is het onder de 100 km niet meer merkbaar. Alleen het 'uitbreken' is lastig. Volgende week komt er een nieuwe achterband om. Heb al gekeken op diverse fora wat het kan zijn. Ik heb er nooit eerder last van gehad en het ontstond opeens....cupping zou kunnen maar het leek mij meer een ander probleem.. wie kan mij helpen of heeft hetzelfde probleem ( gehad)?
Ik zou toch zo snel mogelijk gestopt zijn om dit te onderzoeken.
 
Ben eerst ook gestopt. Kom op t oog niets vinden en aangezien ik mijn fiets toch naar huis wilde krijgen....mijn passagier is opgehaald omdat ik liever alleen onderuit ga dan samen....met behoedzaam rijden ging het prima
 
Thnx Hanzzzz. Hij is wild zat en heb m goed in bedwang maar dit is even buiten mijn eigen controle 😎 . De loodjes liggen er ook nog om. Hoop volgende week dat bij een nieuwe slof t over is...lagers zijn naar mijjn inzicht ook normaal zonder slijtage.
 
Op de krik gezet. Vorken getrokken en geduwd en sturen. Motor tegen de muur en duwen. Remmen en voorvork in laten veren. Achterdemper gechecked....wat kan ik nog meer doen?

Achterwiel zijwaards proberen te trekken t.o.v. brug. Brug zijwaards proberen te trekken t.o.v. frame. Voorwiel proberen zijwaards te trekken tov vork. Achtertandwiel zijwaards proberen te trekken tov brug.

Elke voelbare speling hoe klein ook is foute boel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan