Trillend stuur

richard75

Rookie
21 jan 2011
28
0
Groningen
Hallo

Ik zit met het volgende probleem:

Ik rijdt een verbouwde yamaha dragstar.

Ik heb last van een erg trillend stuur. Voornamelijk bij rond de 80 km per uur en op het moment dat ik het gas dicht gooi doet ie het ook.

Ik dacht eerder dat het aan mijn voorband lag.
Maar nu met nieuw voorwiel en nieuwe band hou ikmhetzelfde probleem.

Ik heb van de voorvork alleen de poten eruit gehad en verder niks bijzonders mee gedaan.

Wie heeft een idee wat dit kan zijn?

Vr Gr. Richard
 
wat heb je allemaal verbouwd dan. andre rijhoogte voor of achter andere voorvoork andere achter brug andere veering andere balhoofd hoek. al dat soort dingen kunnen invloed hebben op de wegligging. maar ook dingen als plaatwerk veranderingen kunnen net bij een bepaalde snelheid zo´n turbulentie opwekken dat de rijder geschud wordt die het dan doorgeeft aan het stuuur waardoor de hele fiets gaat slingeren.
de makkelijkste manier om zonder zoeken de simptomen aan te pakken is natuurlijk het plaatsen van een stuurdemper maar een betere oplossing is natuurlijk het opsporen van de oorzaak en die weg nemen.
 
Hallo

Ik zit met het volgende probleem:

Ik rijdt een verbouwde yamaha dragstar.

Ik heb last van een erg trillend stuur. Voornamelijk bij rond de 80 km per uur en op het moment dat ik het gas dicht gooi doet ie het ook.

Ik dacht eerder dat het aan mijn voorband lag.
Maar nu met nieuw voorwiel en nieuwe band hou ikmhetzelfde probleem.

Ik heb van de voorvork alleen de poten eruit gehad en verder niks bijzonders mee gedaan.

Wie heeft een idee wat dit kan zijn?

Vr Gr. Richard

Gaat het trillen weg als je harder gaat rijden ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan