trillend stuur

Boefje

MF veteraan
Donateur
28 jan 2002
8.812
582
Vraagje betreft een yamaha maxim 750,...

Het stuur trilt als je links of rechts door de bocht gaat, ook als je je handen loslaat begint hij te trillen....

enkele ideeen behalve balhoofd ????
 
overigens begint het stuur pas bij zo rond de drie duizend toeren te trillen, en is het alleen echt aanwezig als je je handen van het stuur afhaalt,....
 
bij mij is de voorband versleten (nieuwe al besteld)en als ik nu het stuur durf loslaten begint het te slaan als een gek!

denk dat het een kwestie is van uitlijnen/versleten banden/gewichtjes aan de stuurhelften/parkinson
 
Op zaterdag 11 mei 2002 19:10 schreef Drei het volgende:
misschien is het stuur wel het enigste onderdeel dat niet trilt, maar de rest van de motor wel, dan lijkt het net of het stuur trilt maar is dus niet zo.

Goh wat ENIG! Moedt zegen dat jouw Nederlandts ook nied ales is. *D
 
overigens begint het stuur pas bij zo rond de drie duizend toeren te trillen, en is het alleen echt aanwezig als je je handen van het stuur afhaalt,....
ik denk ook in een andere versnelling bij andere toerentallen
snelheid is een betere bepaling nu

PS: jij wilde Vmax gaan rijden }) , dan heb je er nog veel meer last van
 
-onbalans in de wielen
-stuurstabilisator (lek?) als je die hebt :?
-bij elk toeren tal?
anders kan 't ook je blok zijn, 'k heb 't ook een keer gehad...in een bepaald toerental, ff de bouten aan gedraaid van de ophanging en 't was weer weg.
-bij 't remmen? schijven krom?
-en zoals 'k al ergens zag staan: je wiellagers
En in 't ergste geval, kunnen 't je (krukas)lagers in je blok zijn, die voor onbalans zorgen en ook behoorlijke trilling kunnen veroorzaken
(duur geintje, ervaring mee ;( )

Anyway..suc6 'r mee
Ciao
Thijs
 
ik denk ook in een andere versnelling bij andere toerentallen
snelheid is een betere bepaling nu

PS: jij wilde Vmax gaan rijden }) , dan heb je er nog veel meer last van

Het is niet de mijne, motor van het vrouwtje...

Ik zag trouwens op je web site dat jij je ophangrubbers van het blok had verwisseld tegen hard plastic, wat kost dat, kan dat voor alle motoren ???
 
Het is niet de mijne, motor van het vrouwtje...

Ik zag trouwens op je web site dat jij je ophangrubbers van het blok had verwisseld tegen hard plastic, wat kost dat, kan dat voor alle motoren ???
het is nylon, super hard spul, wilde eerst aluminium ( wat je kant en klaar voor de Vmax zo kan kopen ) , maar ik wilde wat anders
kan in principe voor elke motor
scheelt verdomde veel in de bochten met stabiliteit op een Vmax
blok is nu ook een stresfactor voor het frame geworden
BTW, is het slingeren, wiebelen of trillen in het stuur ?
 
Laatst bewerkt:
het is nylon, super hard spul, wilde eerst aluminium ( wat je kant en klaar voor de Vmax zo kan kopen ) , maar ik wilde wat anders
kan in principe voor elke motor
scheelt verdomde veel in de bochten met stabiliteit op een Vmax
blok is nu ook een stresfactor voor het frame geworden
BTW, is het slingeren, wiebelen of trillen in het stuur ?

Stuur gaat wiebelen, ongeveer 1,5 seconde nadat je het stuur loslaat,....
 
Banden zien er redelijk uit, al heeft ie wel een jaar stil gestaan op de banden, dus mischien zijn ze misvorms...

Trillen van het stuur is inderdaad rond de 60 km/uur....
 
Terug
Bovenaan Onderaan