trillend stuur

boshaar

MF'er
4 mei 2004
94
0
Heee beste mensen, Ik heb een vraagje over het volgende. Ik heb een suzuki gs 500 e uit 91. Er zit geen orgineel stuur meer op(clip on), maar een recht stuur waar door je een rechtere zit hebt. Op zich best fijn alleen zijn de orginele spiegels dan te kort. Ik heb ze dus 5 centimeter laten verlengen.

Nu voel ik tijdens een snelheid van rond 80 km per uur een lichte trinling in het stuur niet echt hinderelijk. Maar op de snelweg begint het toch echt vervelend te worden.
Zou dit hier mee te maken kunnen hebben. Mischien heeft iemand er ook ervaring mee.
 
Voel je een trilling die begint bij een bepaalt aantal toeren? Dan denk ik ook aan hierboven.
stuurgewichten halen die trillingen voor een groot gedeelte weg.
Dit is een hoog frequentie trilling, krijg je een soort dood gevoel van in je handen na verloop van tijd.


Is het een zwabber die snelheids afhankelijk is, dan moet je het ergens anders zoeken. Je zithouding, dus plaats van je gewicht is veranderd waardoor je dit misschien krijgt. Misschien ergens slijtage (balhoofd, voorband) die doordat er minder gewicht op staat, nu beter voelbaar wordt.

Edit: ff irri typfout verwijderd.
 
Laatst bewerkt:
idd, balanceren.

Kijk even of je een loodje op je velg hebt zitten. Die van mij is eraf gevallen. Vanmiddag gelijk ff doen, want echt een veilig gevoel is het niet :)
 
Als de trilling niet van het motortoerental afhankelijk is dan heb je heb je waarschijnlijk met shimmy'en te maken.
De oorzaak is dan een in slechte conditie verkerende voorband.
Gebruik de zoek optie eens en typ "shimmy"in.
Dat geeft je voorlopig genoeg informatie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan