trillende en stuiterende voorkant GSX-R 600

Quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 23:12 schreef Wazowski het volgende:
* Wazowski komt ook altijd met roodgloeiende remschijven tot stilstand voor een rood stoplicht




zeker geverfd :r :r
 
Ik heb sinds vorige week zaterdag een gsxr 750 2004
dezelfde remmen zitten ook op een kawa zx6 anno 2003
die (kawa) remmen en(suzuki) remmen kwamen als een van de betere uit de test
Ik heb nu 800km weg maar geen last van trillingen bij hard remmen .Heeft het niks met je lagers te maken?
en is je band wel goed gebalanseerd?
en als je schjiven krom zijn dan kan je niet meer remmen want dan moet je blijven pompen. bij iedere omwenteling word je remzuigers weer naar buiten gedrukt.


Veel succes ermee en gewoon steeds terug gaan naar dealer want dit is garantie!! :(

Dan is die van jou waarschijnlijk niet van een voorserie ( wat dat ook moge betekenen)

Moto73 deed hun eerste test in februari. Mocht er iets fout zijn met de eerste modellen dan zullen ze die nu toch verholpen hebben, neem ik aan. Aangezien zij ook met het latere model geen problemen hebben.

Wat betrefd die concessies, B*ll s**t
 
Wat betrefd die concessies, B*ll s**t
Domme kennisloze broekies zijn jullie :z
Motoren moeten sneller en lichter,maar een schijf die niet vervormd bij hoge temperaturen moet nog worden uitgevonden,althans betaalbaar.
Probeer eens keramische schijven,dat is pas goed.
 
Laatst bewerkt:
Quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 23:12 schreef Wazowski het volgende:
* Wazowski komt ook altijd met roodgloeiende remschijven tot stilstand voor een rood stoplicht




zeker geverfd :r :r

Voor de humorlozen onder ons: dit was dus ironisch bedoeld :+
Ironie = spot waarbij men het tegendeel zegt van wat men bedoelt te zeggen. (Bron van Dale)
 
gevonden!

Staat in moto73 nr15 blz 31 rechterkant.

over de eerste fiets (van de voorserie)
sterke trillingen van het blok zelf en het sterke trillen van de voorkant bij remmen. Dus niet eens hard remmen

Bij de nieuwe motor hadden ze hier geen last van.
Dus als ik jou was ging ik er bovenop zitten. Is erg zonde, heb je voor veel geld een motor gekocht blijkt dat ie nie deugt.

Stuur me ander een mailtje met je adres, dan stuur ik je een copietje
wat dacht gixxerbas van scannen en dan posten dan kunnen we het allemaal lezen
 
E = 1/2 m.v^2
P = W/s

Stel dus: motor + rijder = 250 kg = 2500 N.
Snelheid: 100 km/h = 27 m/s
Vertraging van 100 tot 0 km/h in 10 seconden.

E = 1/2 * 2500 * 27^2 = 911250 Joule.

P = W/s = 911250 / 10 = 91125 W = 91 kW.

Er moet dus 91 kW (minus wat rondweerstand, enz..) gedissipeerd worden in de schijven om tot stilstand te komen.
Je beetje elektrische kookplaat is ongeveer 1.5 kW. Er wordt dus 91/1.5 = 60 maal meer energie in je schijven gestopt dan nodig is om een eitje te bakken.
Die schijven worden dus echt wel heet.
Einde natuurkunde les.

"grapje zeker "
Jij (en een ander) bent zeker niet helemaal wakker. Wat denk je dat je koopt als je een GSX-R600 koopt. Een fiets om de wereld mee rond te gaan? Dream on. Dat ding is gebouwd om maximaal 50000 kilometer mee te gaan. Dan rotten de kleppen eruit, zijn de velgen vierkant, is het plaatwerk lelijk, enz. Vergelijk eens met een BMW RT-1200, dat is gemaak om 250.000 km mee te gaan. Iets ander gewicht ook.
Jij koopt een vederlichte race-fiets en denkt stadsfiets betrouwbaarheid te krijgen. :Z


"Het leuke is dat er nergens staat dat hij nadat hij geremd heeft de rem ingehouden houd. Handig dat jij die conclusie getrokken hebt."
En het leuke is dat ik nergens die conclusie trekt. Eerst lezen dan schrijven.
 
Laatst bewerkt:
Zou het probleem misschien veroorzaakt kunnen worden door een verschillende druk in beide voorvorkpoten. Bij het inremmen komt er dan meer kracht op de ene kant te staan (met de meeste druk), waardoor de boel uit balans raakt. Dat dan ook je remschijven krom trekken kan hier ook een oorzaak van zijn.

Mijn broer had dit een tijd geleden ook met zijn oude 600SRAD ('97). Bij inspectie bleek de druk aan een zijde van zijn voorvork drastisch lager te zijn dan aan de andere kant. Dat dit een zeer gevaarlijk weggedrag oplevert vertelde je zef al...

Succes ermee !!!
 
E = 1/2 m.v^2
P = W/s

Stel dus: motor + rijder = 250 kg = 2500 N.
Snelheid: 100 km/h = 27 m/s
Vertraging van 100 tot 0 km/h in 10 seconden.

E = 1/2 * 2500 * 27^2 = 911250 Joule.

P = W/s = 911250 / 10 = 91125 W = 91 kW.

Er moet dus 91 kW (minus wat rondweerstand, enz..) gedissipeerd worden in de schijven om tot stilstand te komen.
Je beetje elektrische kookplaat is ongeveer 1.5 kW. Er wordt dus 91/1.5 = 60 maal meer energie in je schijven gestopt dan nodig is om een eitje te bakken.
Die schijven worden dus echt wel heet.
Einde natuurkunde les.

"grapje zeker "
Jij (en een ander) bent zeker niet helemaal wakker. Wat denk je dat je koopt als je een GSX-R600 koopt. Een fiets om de wereld mee rond te gaan? Dream on. Dat ding is gebouwd om maximaal 50000 kilometer mee te gaan. Dan rotten de kleppen eruit, zijn de velgen vierkant, is het plaatwerk lelijk, enz. Vergelijk eens met een BMW RT-1200, dat is gemaak om 250.000 km mee te gaan. Iets ander gewicht ook.
Jij koopt een vederlichte race-fiets en denkt stadsfiets betrouwbaarheid te krijgen. :Z


"Het leuke is dat er nergens staat dat hij nadat hij geremd heeft de rem ingehouden houd. Handig dat jij die conclusie getrokken hebt."
En het leuke is dat ik nergens die conclusie trekt. Eerst lezen dan schrijven.
Welke fiets je ook koopt , in zo'n korte tijd mag dit niet gebeuren. :o
Misschien even rustig adem halen en dan uitleggen wat er gebeurt , ipv boos zijn omdat anderen een ander idee hebben en ze dan meteen affikken :Z
 
E = 1/2 m.v^2
P = W/s

Stel dus: motor + rijder = 250 kg = 2500 N.
Snelheid: 100 km/h = 27 m/s
Vertraging van 100 tot 0 km/h in 10 seconden.

E = 1/2 * 2500 * 27^2 = 911250 Joule.

P = W/s = 911250 / 10 = 91125 W = 91 kW.

Er moet dus 91 kW (minus wat rondweerstand, enz..) gedissipeerd worden in de schijven om tot stilstand te komen.
Je beetje elektrische kookplaat is ongeveer 1.5 kW. Er wordt dus 91/1.5 = 60 maal meer energie in je schijven gestopt dan nodig is om een eitje te bakken.
Die schijven worden dus echt wel heet.
Einde natuurkunde les.

"grapje zeker "
Jij (en een ander) bent zeker niet helemaal wakker. Wat denk je dat je koopt als je een GSX-R600 koopt. Een fiets om de wereld mee rond te gaan? Dream on. Dat ding is gebouwd om maximaal 50000 kilometer mee te gaan. Dan rotten de kleppen eruit, zijn de velgen vierkant, is het plaatwerk lelijk, enz. Vergelijk eens met een BMW RT-1200, dat is gemaak om 250.000 km mee te gaan. Iets ander gewicht ook.
Jij koopt een vederlichte race-fiets en denkt stadsfiets betrouwbaarheid te krijgen. :Z


"Het leuke is dat er nergens staat dat hij nadat hij geremd heeft de rem ingehouden houd. Handig dat jij die conclusie getrokken hebt."
En het leuke is dat ik nergens die conclusie trekt. Eerst lezen dan schrijven.

Om te beginnen is het niet de bedoeling dat je bij het rekenen aan een horizontale versnelling of vertraging de (verticale) gravitatieversnelling in de berekening meeneemt (in jouw geval afgerond op 10 m/s^2). Je moet dus de massa(kg) gebruiken en niet het gewicht(N). Jouw berekening valt dus een factor 10 lager uit (9,1 kW) wat al iets dichter bij dat kookplaatje in de buurt komt (in zoverre die vergelijking opgaat). Van 100 Km/h naar 0 Km/h in 10 seconden (-2,8 m/s^2) is dan ook geen extreme remvertraging.

Om even met jouw manier van benaderen verder te rekenen (is niet mijn manier):
(lucht-,rol-,en mechanischeweerstand ten onrechte verwaarloost)

GSXR600 (161 kg), rijklaar (+30 kg volgens Moto 73), met bestuurder (80 kg) weegt totaal 271 kg. Remt van 100 Km/h (27.7 m/s)naar stilstand in 5 seconden.
P= (0,5·271·27,7^2)/5= 20793,56 W= 20,8 kW

BMW R1150RT (262,5 kg), rijklaar (+35 kg schatting), met bestuurder (80 kg) en passagiere (60 kg) en met bagage (30 kg) weegt totaal 467,5 kg. Remt eveneens van 100 Km/h (27,7 m/s) naar stilstand in 5 seconden.
P= (0,5·467,5·27.7^2)/5= 35870,8 W= 35,9 kW :?

En zo kan iedereen zich naar zijn eigen gelijk toe rekenen. Deze berekeningen zijn even indrukwekkend als inhoudsloos. Feit is dat volgens de wet van behoud van energie er een omzetting plaatsvindt naar thermische energie waardoor remschijven (bij alle type motoren) zeer heet kunnen worden. Hoe heet is afhankelijk van de capaciteit van het betreffende remsysteem (bij gelijke omstandigheden). Feit is ook dat remmen hier nou eenmaal voor gemaakt zijn.
De theorie van kromme schijven door het vast blijven houden na het remmen is (weliswaar onder extreme omstandigheden) waar, maar om dit nou tot algemene oorzaak exclusief voor supersports uit te roepen is een beetje kort door de bocht. Er zijn op motor-forum al in diverse topics oorzaken aangedragen voor dit probleem waarvan dit er slechts één is.
Dit is bedoeld als oprechte reactie dus 'no offence' :)
 
Laatst bewerkt:
^+= 5X% x12 >'x*< +- = kromme schijf !
Beste John , ik bent heus wel wakker , ik bewonder je vastberadenheid , en ik
begrijp dat je als coureur levensduur van onderdelen anders bekijkt dan
niet coureurs. Maar vastberadenheid is ook een van mijn eigenschappen , en daarom
deel ik jouw mening niet , dit is de eerste keer dat ik gebruik maak van dit forum
en wat ik eigelijk had gehoopt is dat er mensen zouden reageren met de zelfde
ervaring en niet dat ik moest gaan discuseren dat dit een probleem is van het hedendaagse ss rijden en dat ik eigelijk niet moet zeuren.
De motor staat op dit moment bij de dealer , die het zelf ook onbeschrijpelijk vind. Mochten er nog mensen met de zelfde ervaring zijn ,hoor ik het graag.
(ps :z ijn er al foto's van de RT1200?)Groetjes
 
Rij zelf sinds 4 weken een nieuwe GSXR600. Heb het probleem (nog) niet. Maar ik ga het nu wel wat beter in de gaten houden. Een gewaarschuwd mens telt voor twee zeg maar...
 
Jij (en een ander) bent zeker niet helemaal wakker. Wat denk je dat je koopt als je een GSX-R600 koopt. Een fiets om de wereld mee rond te gaan? Dream on. Dat ding is gebouwd om maximaal 50000 kilometer mee te gaan. Dan rotten de kleppen eruit, zijn de velgen vierkant, is het plaatwerk lelijk, enz.

:^

Inkoppertje })
 
Terug
Bovenaan Onderaan