Trillende remmen

ForShizzle

MF veteraan
19 okt 2007
1.741
11
Noord-Holland
Ik heb sinds het vervangen van nieuwe (Lucas) remblokken (voor de eerste keer zelf gedaan) last van trillende remmen. Dit trillen gebeurt alleen bij lage snelheid.

Voor het vervangen nog nergens last van, dus kromme remschijven is denk ik niet van toepassing. Wat zou het nog meer kunnen zijn?
Ik moet toegeven dat ik geen kopervet heb gebruikt (zal dat wat uitmaken?) en ik heb de cylinders niet schoon gemaakt (dit omdat er nog maar weinig km's op de motor staan en ik dacht dat dat nu nog niet hoefde).

Het gaat om een CBR600RR uit 2006 met zo'n 8000 km op de teller.

Thx voor de hulp! :Y
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reacties.

Ik had uiteraard al wat topics gevonden met info, maar hoopte wat specifieker te kunnen zoeken.
Wat ik trouwens ook merk is dat niet elke keer dat ik rem er last van heb. Vreemd dus. Van de week maar weer alles uit elkaar halen en nakijken.
 
Bedankt voor je reacties.

Ik had uiteraard al wat topics gevonden met info, maar hoopte wat specifieker te kunnen zoeken.
Wat ik trouwens ook merk is dat niet elke keer dat ik rem er last van heb. Vreemd dus. Van de week maar weer alles uit elkaar halen en nakijken.
Aaaah, dat is weer superfrustrerend.
 
Hier hetzelfde! Nieuwe blokken van Lucas (gesinterde) bij mijn vriendin d'r Thundercat geplaatst, gewoon zachtjes ingeremd (ze heeft net d'r rijbewijs), niet te warm laten worden. Echter, als je bijv. op een stoplicht kom afrijden en je staat bijna stil, voel je ook trillingen, maar niet altijd.

Ik kan het gevoel het best omschrijven als een ABS-systeem dat in werking komt, alleen heeft de Thundercat natuurlijk geen ABS :P Remschijven zijn 1000% zeker recht, want VOOR dit probleem hadden we een ander probleem: trillende remhendel bij remmen boven de 120km/h. Probleem was: kromme rechterschijf. Toen is er een nieuwe geplaatst SAMEN met de Lucas blokjes, dat remhendel probleem was over, maar toen kwam jouw omgeschreven probleem, waar ik de Lucas blokjes dus van verdenk, omdat 'ie daarvoor niet dat probleem had bij bijna stilstand.

Geen idee hoe het kan. Overigens wel kopervet gebruikt ;)
 
Laatst bewerkt:
Hier hetzelfde! Nieuwe blokken van Lucas (gesinterde) bij mijn vriendin d'r Thundercat geplaatst, gewoon zachtjes ingeremd (ze heeft net d'r rijbewijs), niet te warm laten worden. Echter, als je bijv. op een stoplicht kom afrijden en je staat bijna stil, voel je ook trillingen, maar niet altijd.

Ik kan het gevoel het best omschrijven als een ABS-systeem dat in werking komt, alleen heeft de Thundercat natuurlijk geen ABS :P Remschijven zijn 1000% zeker recht, want VOOR dit probleem hadden we een ander probleem: trillende remhendel bij remmen boven de 120km/h. Probleem was: kromme rechterschijf. Toen is er een nieuwe geplaatst SAMEN met de Lucas blokjes, dat remhendel probleem was over, maar toen kwam jouw omgeschreven probleem, waar ik de Lucas blokjes dus van verdenk, omdat 'ie daarvoor niet dat probleem had bij bijna stilstand.

Geen idee hoe het kan. Overigens wel kopervet gebruikt ;)

mmm, misschien dat het wel gewoon aan die blokken ligt? Ik vind ze sowieso al niet heel erg goed remmen, tenminste als je ze vergelijkt met de originele Honda blokjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan