trillende spiegel

Investig8or

MF veteraan
14 jan 2002
2.232
0
Delft
De linker spiegel is ineens gaan trillen vanaf ongeveer 80 km/h , en hogere toerentallen.Met rechts is niets aan de hand.Maar het is zo erg dat ik erg weinig zie in de linker spiegel , en met de toenamende bekeuringen wil ik toch graag goed achter me kunnen kijken.Rubber vervangen ofzo?Het zal vast niet moeilijk zijn , maar ik heb geen idee waar ik op moet letten.
Vast bedankt.
 
1 keer geprobeerd , sprong meteen een andere los.
Had wel heel even een helder moment , maar dat was dus weer snel weer weg.Ga de volgende keer maar een boutje proberen denk ik.

(maar nou weet ik nog steeds niets over die spiegel)
 
Heb ik met beide en bij elk toerental. Gewoon spiegel vastpakken als je iets wilt zien. :)

Misschien ligt het niet aan je spiegel maar is er iets aan de motor in onbalans geraakt, bv. wielen.
zou die andere spiegel dan ook niet moeten trillen?
En dat vastpakken heb ik al geprobeerd , maar toen kon ik niet bij de toeter om een koekblik te "betoeteren" :+
 
nou , dan zou ik wel mijn linker spiegel erop willen laten.De dooie hoek wordt anders iets te letterlijk.

*Xiphias heeft plots weer een helder moment
Ah , zo hard gaan rijden dat niemand je voorbij kan , geen spiegels meer nodig.
Eerst maar een andere motor kopen dan.
Vind ik een vrij duur alternatief.... :+
 
Bij mij hebbik dat trillen verholpen door de spiegel met een sjorband te verbinden met de bout vd koplamp. Dan trek je nl. spanning op 't steeltje en is 't trillen weg.

Dit is echter strikt een ouwebrikkenoplossing. ;)
En ik zie dat dit bij jou niet kan werken.
zoek_resultaat_foto.asp


Draai idd die boutjes waarhet spiegeltje mee aan de kuip zit eens aan. En ook de boutjes waarmee de kuip aan 't frame vastzit. Verder is er nog de kogel waarop je de spiegel kan verdraaien. Voel eens of die rechts veel strakker zit dan links. Misschien daaromheen heel strak wat tape draaien? Anders andere spiegel proberen (sloop of nieuw).

Suuk6!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ooit eens meegemaakt dat het gewichtje dat in de spiegel zat om het trillen tegen te gaan los was gekomen. Trilde dus als een gek. Nieuwe spiegel op laten zetten, probleem opgelost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan