trillende spiegels

Klickstart

MF veteraan
21 aug 2003
5.058
36
Tongeren (Limburg, BE)
Met mijn allroadje waag ik me tegenwoordig wel eens met hogere snelheid (120 - 140) op de snelwegen. De spiegels trillen dan zo hard dat ik het achterliggend verkeer gewoon niet meer zie.
Waar kan dit aan liggen?

Kawasaki KLE 500 met gewone ronde spiegels met metalen bevestiging.
Als ik aan de spiegels kom bougeren ze niet.

full
 
Met mijn allroadje waag ik me tegenwoordig wel eens met hogere snelheid (120 - 140) op de snelwegen. De spiegels trillen dan zo hard dat ik het achterliggend verkeer gewoon niet meer zie.
Waar kan dit aan liggen?
Dat is nou eenmaal zo bij een 1 cylinder. Er zijn speciale adaptertjes te koop, waar een dempend rubbertje in zit, die je tussen je spiegel en stuur kunt zetten. Verder kun je andere spiegels proberen of van die stuurgewichten aan je stuuruiteinden.
Kawasaki KLE 500 met gewone ronde spiegels met metalen bevestiging.
Als ik aan de spiegels kom bougeren ze niet.
Dat lijkt me logisch... alhoewel... Bougeren: Is dat met vonken?
 
Mijn motor is een tweecylinder...

Stuurgewichtjes kunnen er niet op wegens die Acerbis handkapjes.
Maar ik zal eens gaan zien voor die 'dempertjes'

Mercikes





"bougeren" is belgisch ;)
 
Met mijn allroadje waag ik me tegenwoordig wel eens met hogere snelheid (120 - 140) op de snelwegen. De spiegels trillen dan zo hard dat ik het achterliggend verkeer gewoon niet meer zie.

Mijn vrouw heeft net de originele spiegels van d'r Shadow vervangen door mooie, kleine stoere exemplaren. Met van die anti-vibratiedingetjes er onder maar ze trillen als een gek vanaf een 80 km/u. Ik denk niet dat je veel aan die dingen zult hebben. De beste oplossing is om niet meer 120 te rijden *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan