Trillende voorkant bij remmen (ZX6R 2001)

Sleutel

Die hard MF'er
5 jan 2003
581
81
Maurik
Ik heb gezocht op het forum maar heb geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

Mijn ZX6 begint stevig te strillen wanneer ik ga remmen..
Als ik bij hoge snelheid inrem begint hij 2 a 3 sec. te trillen daarna stopt het en komt bij lage snelheid weer terug...

Mijn remschijven hebben geen kromming of dikte verschil, het is geen balhoofd speling en geen vette blokken..

Iemand een idee wat dit trillen eventueel kan zijn ?
 
Ik heb gezocht op het forum maar heb geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

Mijn ZX6 begint stevig te strillen wanneer ik ga remmen..
Als ik bij hoge snelheid inrem begint hij 2 a 3 sec. te trillen daarna stopt het en komt bij lage snelheid weer terug...

Mijn remschijven hebben geen kromming of dikte verschil, het is geen balhoofd speling en geen vette blokken..

Iemand een idee wat dit trillen eventueel kan zijn ?
Gebruik je originele remblokken????
 
Heb het laatst bij een kennis z'n motor ook meegemaakt. Schijven waren niet krom (semi zwevend), geen speling op balhoofd o.i.d. Dus toen de voorband eens nader geinspecteerd. Hij had voor een BT010 omliggen, maar reed voornamelijk (veel) snelwegkilometers, waardoor de band in het midden veel harder sleet dan aan de zijkanten. Als je er met de hand overheen wreef, voelde je duidelijk, heel duidelijk het cuppen van de band. Andere band erop en weg was het probleem
 
zijn je schijven krom!

kawa kwaaltje, mijn schoonzusje heeft op een zx6r 2001 3 keer nieuwe schijven vergoed gekregen (garantie)

Ik zou ermaar nog even goed naar laten kijken
 
Je schijven kunnen krom zijn, maar denk eerder dat je vering niet goed staat of dat voorband niet meer goed is.
Een goede veerinstelling http://www.sportrider.com/bikes/146_susp_settings/ (staat hier) Deze instelling bevalt mij perfect!

Edit: en hier staat een algemene handleiding voor het instellen van je vering. Staat ook in waardoor jou probleem (waarschijnlijk) komt (ingaande/uitgaande demping/preload)
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn die suntour schijven met semi floaters.
De verpersing van de floaters is hier wat twijfelachtig van. Ik heb de floaters vervangen voor deelbare van Spiegler. Dit raad ik niemand aan want die komen onder extreme omstandigheden los. |( Nu heb ik waveys van Braking.

Probeer de floaters met een lijmtang wat los te wrikken. Er zit een enkele wat vast waarschijnlijk. met aanleggen van de rem en lossen van rem voel je dit het meest. Bij doorknijpen is de trilling weg zeg maar.
 
ow ff voor de duidelijkheid.
De floaters zijn die metalen tonnetjes een stuk of 8 tussen het alu hart en de stalen ringschijf.
De stalen ring moet een klein beetje kunnen bewegen. Als een of meedere floaters vast gebakken zitten dan kan de schijf trillen. meestal merk je dit al met het duwen van de motor. ipv een redelijk continue sissen, hoor je onderbroken sleep, sleep, sleep.
met remmen op snelheid merk je trillen in je remhandel met aanleggen en lossen van de rem.
btw problemen met de 6 pots tokico veroorzaken geen trillen. Het probleem is meestal dat een vd zuigers blijft plakken wat een vaag drukpunt geeft.
 
ow ff voor de duidelijkheid.
De floaters zijn die metalen tonnetjes een stuk of 8 tussen het alu hart en de stalen ringschijf.
De stalen ring moet een klein beetje kunnen bewegen. Als een of meedere floaters vast gebakken zitten dan kan de schijf trillen. meestal merk je dit al met het duwen van de motor. ipv een redelijk continue sissen, hoor je onderbroken sleep, sleep, sleep.
met remmen op snelheid merk je trillen in je remhandel met aanleggen en lossen van de rem.
btw problemen met de 6 pots tokico veroorzaken geen trillen. Het probleem is meestal dat een vd zuigers blijft plakken wat een vaag drukpunt geeft.
ok, weer wat geleerd |(

straks bij mijn eigen motor toch ook maar even controleren ;)
 
check !
full

is dus duidelijk geen zwevend type ;)
oorzaak moet dus ergens anders liggen
 
Terug
Bovenaan Onderaan