trillende voorrem

peterbanden

Rookie
31 jul 2008
18
0
katwijk aan zee
hoi , ik wil ervaring uitwisselen. ik heb een 696 1 maand oud en af en toe trilt de voorrem bij bijna stilstand. wie heeft hier een oplossing voor. de dealer tast in het duister. help ;(
 
Moet je toch een beetje meer uitwijden over dit probleem:

is het b.v. na een lange rit (remmen warm)
weersomstandigheden
lichte trilling/zware trilling
gaat 't stuur heen en weer
wegdek
hoe snel is "lage snelheid"
zwevende remschijven/vaste remschijven

lijkt me sterk dat een motor na 1 maand al versleten lagers heeft; ook een Ducati niet.
 
Laatst bewerkt:
;( ;( ...........uh, ik heb het met mijn splinternieuwe S4r.............óók geen goedkope machine
iedereen vraagt: heb je vorst gehad op de motor??
en : kromme schijf.........gek gedaan?
nee, heb niet gek gedaan en geen vorst op de machine en de dealer zegt dattie niet krom is .............wennen, gewoon wennen?
 
Ik heb hetzelfde probleem met mn Cagiva Raptor. Bij hard remmen trillen en bij uitrollen/afbouwen ri stoplicht voelt t als deinen. Naar de dealer geweest en na meting kwamen we erachter dat de schijf niet krom is maar niet overal even dik. Dit schijnt m.n. een Italiaans probleempje te zijn.

Dealer loste t netjes op, nieuwe schijven volledig vergoed en tegen bijbetaling van E50,-/ schijf kon ik ook wave's nemen, wat ik dus uiteraard gedaan heb :)
 
Maand oud...?

Naar de dealer...mag niet kunnen...
Daar moet je zelf dus helemaal niets aan doen, anders vervalt de garantie...
(garantie bij ducati toch wel langer dan een maand?..

Zou hem meteen brengen als hij opengaat... :(

Grtzz...
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dan toch dat je blokken af en toe "happen"
Dit gebeurd idd. voornamelijk bij lage snelheid.
Is een soort breekpunt tussen blokkeren en niet blokkeren van de rem.

Dan zou ik om nieuwe blokken vragen bij je dealer.
Zelf niet aan gaan klooien, hij is nog nieuw, dus enige garantie mag je wel verwachten.
 
Ik heb een soort gelijk probleem gehad met m'n R1.
Deze trilling ontstond om dat de plunjers van de remklauw niet helmaal terug gingen en zodoende tegen de schijf aanliepen wat trillingen veroorzaakte. (vooral bij lage snelheden)
Even de remklauwen uitelkaar en goed schoongemaakt en het probleem was verholpen.
R1 had wel al 18.000 km gelopen.
 
Jongens, even de hulp gevraagd van de R1 (2004-2006) kenners..nu we het toch over remmen hebben..

Ik zit eerder in de custom bouw en heb hier een setje voorste remschijven van een R1 met bijhorende schroeven..denk ik toch.. (M6 Torx)

Nu lijken me die schroeven nogal losjes in de 5 bevestigingsgaten van de schijven te zitten.. mis ik opvulbusjes..? kraagjes..? ringen..?

Graag wat info please !
full
 
Laatst bewerkt:
gisteren de duc bij de dealer opgehaald. na een gedegen testrit blijkt het probleem verholpen.
dealer zegt de schijf te hebben verdraaid . ( de gele markering is nog overal het zelfde ) tja je bent aan de goden overgeleverd. dus geen idee wat hij heeft gedaan.
we houden een ieder op de hoogte .. tot zondag op de monsterdag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan