Trillende XT500

Bleke

Die hard MF'er
6 aug 2005
452
0
Woerden
Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een XT500 uit '81. Ik vind het een fantastische motor, met helaas wél een nadeel: hij trilt nogal. Nu weet ik dat een XT500 niet bekend staat om een trillingsvrij blok, maar het wordt op den duur hinderlijk in je voeten en achterwerk. Iemand enige tips? Ik ben al op zoek naar rubber voetsteunen, nu zitten er stalen op gemonteerd. Of kan het een andere oorzaak hebben? Afstellen blok, versleten bak o.i.d.? Tips welkom!

full
 
Ben bang dat je er voornamelijk aan moet wennen. Probeer losjes op je motor te zitten, dan merk je het al minder.
 
Als je kont al zeer doet met zulk dik schuim ertussen, denk je dan dat een beetje rubber op de voetsteunen iets zal schelen?
ik denk idd ook dat je nog moet wennen. Hoeveel km heb je er al op gereden? en heb je het gevoel dat je over de weg dweilt boven de 100 km/u?


ps. of de balansas ontbreekt..
 
Laatst bewerkt:
ga op zoek naar mensen die er bekend mee zijn ,.....er zijn clubs van ,....
die mensen kunnen je zeggen of 't acceptabel is of buitensporig.
Je weet niet wat aan de motor gebeurd is ,...hij zal ongetwijfeld als eens uit elkaar hebben gelegen ...
misschien moet ie in 't ergste geval krukas en zuiger gebalanceerd/uitgelijnd worden worden
 
ps. of de balansas ontbreekt..
De WAT?

Ik vind overigens mijn XT zeker niet erg trillen. Ja, het is geen 4 cylinder maar het trilt in ieder geval een heel stuk minder dan een KTM LC4 of Honda CR500. Ik vind het zelfs comfortabel te noemen voor een 1 cylinder.

Trillen kan vaak komen doordat er wat los zit. Dan denk ik in eerste instantie aan motorblok, achterbrug, balhoofdlagers, wiellagers of uitlaat
 
Laatst bewerkt:
worden balansassen wel eens verwijderd voor vermogenswinst ?,.....bij HD wordt dit gedaan
 
Hee jongens, wel lief blijven doen he? In een 500 mag ie dan wel niet zitten, in de 550 600 en 660 wel. Ik denk dat lvt werd getriggerd door de kreet dat een XT geen balansas heeft....
 
ach ,...die zitten ook alleen maar in de HD Twincam.
Ik had beter bij m'n maatje moeten opletten , die had laatst zo'n XT500 motortje open
liggen ivm een revisie ,....sorry...
Die XT500 vind ik een leuk ding.....
 
Ik denk dat lvt werd getriggerd door de kreet dat een XT geen balansas heeft....
De manier waarop het gelijk wordt gehaald stuitte mij tegen den borst.
We zitten hier om elkaar, om elkaar, te hellepuh nietwaar *D
 
De manier waarop het gelijk wordt gehaald stuitte mij tegen den borst.
We zitten hier om elkaar, om elkaar, te hellepuh nietwaar *D

Jah, bepaalde iemanden gaan wel s'avonds met gevaar voor eigen leven een carburateuren-loods binnen om een bepaald veertje te zoeken.... :Y ...... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan