Trilling dempers op stuur

Fazer128

MF'er
13 apr 2004
85
0
Hoofddorp
Helpt het nou van die trillingdempertjes die je op het uiteinde van je stuur monteerd? Helpt dat tegen tintel (slaap) Handen?
 
Mij is verteld dat tintelde handen vooral komt door te krampachtig je stuur vast te houden.

Ik houd tegenwoordig op saaie lange stukken (snelweg) mn handen een stuk losser om het stuur en heb er sindsdien eigenlijk nooit meer last van.
 
Trillingsdempers zijn niet meer en minder dan energie-etertjes.
Als audiofreak ben ik vaak bezig met vibraties/trillingen van onderdelen waarvan je eigenlijk niet wil dat ze trillen.

Energie die aan je stuur wordt doorgegeven en daar wordt omgezet in een trilling is weldegelijk van invloed op het gevoel dat je in je handen hebt. Hoe minder een stuur trilt hoe minder last je hebt van uitwerking van die trillingen op je zenuwen en bloedvaten.
 
ik denk dat "stuurgewichten" een betere term is dan "trillingdempers" :)

Zwaardere stuurgewichten gaan het zinderen van de handvaten idd verminderen maar kunnen volgens mij het stuurgedrag ook lichtjes aanpassen.

Ik heb een nieuw paar stuurgewichten moeten monteren. Deze waren beduidend lichter en sindsdien heb ik ook "last" van zinderende handvaten. (een of andere klootzak had er eentje van m'n geparkeerde motor gevezen :( )
 
ik had op mijn andere motor wel stuurgewichten ,maar op mijn huidige niet. merk geen verschil ,na 30 minuten rijden gaat mijn recherhand tintelen. :(
 
met "echte" motorhandschoenen (met verdikking aan de handpalm) en in je stuur niet te hard knijpen terwijl je rijdt (tenzij je heel snel gaat natuurlijk) voorkomt de tintellingen in je handen.
zo heb ik het tenminste toch ondervonden.
 
haal ze er maar eens vanaf dan merk je zeker verschil :)
 
ik heb mijn motor laten synchroniseren en het werd een heeeeeel stuk beter
 
Nadat ik een dragbar had geplaatst had ik na 20 kilometer het gevoel in mijn handen alsof ik een lange tijd een schuurmachine had vastgehouden, helemaal suf dus. Een amerikaan trilt een beetje zoals waarschijnlijk weten ;)
Nadat ik een paar van die dingen bij het stuur had ingebracht is het resoneren stukken minder geworden.
Zijn overigens in verschillende gewichten te verkrijgen. Experimenteren dus met de juiste grammen om de meeste resonantie op te heffen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan