Trilling gsx-r 600 k6

25 apr 2018
13
2
Zo rond de 5000 rpm trilt mijn motor wat, dit is vooral merkbaar door een tintelend gevoel in de handen na het rijden en slecht zicht in de spiegels. Verder zitten er geen voordelen aan, want ik heb geen passagierszitje en neem dus nooit chicks mee achterop.
Boven de 8000 toeren worden de trillingen duidelijk minder en is er weer goed zicht in de spiegels. De motorfiets is helemaal origineel en alles lijkt verder prima in orde te zijn. Wel moet ik voor het begin van volgend seizoen de kleppen stellen, maar dit lijkt me niet gerelateerd te zijn.

Zijn deze trillingen normaal voor dit type motor? Heeft iemand hier ervaring mee?
 
#me2, mijn motor doet dat ook. Mijne heeft ondertussen 20.000 gedraaid, ook een K6. Schijnt meer voor te komen. Soms valt mijn hand of onderkant voet in slaap daardoor. Zit er over na te denken om bij 24.000 kleppen te laten stellen en hem een keer op de rollerbank te zetten voor een ECU flash. Met de stille hoop dat het dan beter wordO-)

Tevens ook compleet standaard, zonder chick steunen.
 
Ik zou zeggen zet die chick steunen eens terug, wellicht heft het de trillingen op.

Ja misschien als je een chick met 2 grote trillingsdempers mee neemt is het helemaal klaar!*O*

Misschien hier de vraag even stellen, hier zitten de ervaringsdeskundigen:
Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Ik heb de motor nog maar een halfjaar.

Edit:
Tevens dat van de spiegels is nog het meest irritante, je ziet dan bijna niks
 
Laatst bewerkt:
Dat je niets ziet in die spiegels soms vanwege trillingen is volgens mij normaal.

Er zit natuurlijk een grens \ marge aan hoe erg het trilt, maar ik weet niet beter dat ik met mijn 750 K6 destijds soms op de snelweg ook maar de koppeling introk zodat ik ff goed kon spiegelen. Ligt denk ik vooral aan de spiegels die Suzuki gebruikt.

Mijn K8 heeft dezelfde spiegels en die trillen ook meer dan bij mijn vorige motoren die "normale" spiegels hebben.

Tintelingen in mijn hand krijg ik er niet door.

Ik kan vanaf mijn scherm natuurlijk niet beoordelen hoe erg het bij jouw motor is en of dat normaal is of niet.
 
#me2, mijn motor doet dat ook. Mijne heeft ondertussen 20.000 gedraaid, ook een K6. Schijnt meer voor te komen. Soms valt mijn hand of onderkant voet in slaap daardoor. Zit er over na te denken om bij 24.000 kleppen te laten stellen en hem een keer op de rollerbank te zetten voor een ECU flash. Met de stille hoop dat het dan beter wordO-)

Tevens ook compleet standaard, zonder chick steunen.
Die klepspeling hoor je sowieso bij 24k te controleren volgens de handleiding :)

Het GSXR 600/750 topic is overigens een aanrader.

Leukste topic op MF!!! By far!
Nu een beetje stil, maar roep wat en het ontploft *O*
 
Die klepspeling hoor je sowieso bij 24k te controleren volgens de handleiding :)

Klopt, volgens mij om de 12k controleren bij de 24k stellen. Misschien verkeerd omschreven, maar zit er over na te denken de ecu flash dan ook te doen. Nadat ik sowieso de klepspelling bij 24k laat doen. Leek me een mooi 0 punt.
 
#me2, mijn motor doet dat ook. Mijne heeft ondertussen 20.000 gedraaid, ook een K6. Schijnt meer voor te komen. Soms valt mijn hand of onderkant voet in slaap daardoor. Zit er over na te denken om bij 24.000 kleppen te laten stellen en hem een keer op de rollerbank te zetten voor een ECU flash. Met de stille hoop dat het dan beter wordO-)

Tevens ook compleet standaard, zonder chick steunen.
Oké, volledig normaal dus. En zoals Mit46 zegt, het komt ook voor bij andere GSX-R's. De mijne is nu net bij de 24.000. Wat helpt is om simpelweg in een lagere versnelling te rijden om zo de motor wat meer toeren te laten draaien. Wat hoger in toeren voelt de motor ook veel lekkerder aan, maar het nadeel is dat dit niet echt aansluit bij rustig cruisen. Met onze Nederlandse snelheidslimieten, verkeersdrukte en politiecontroles is dat natuurlijk op zijn tijd ook wel van belang.
 
Klopt, volgens mij om de 12k controleren bij de 24k stellen. Misschien verkeerd omschreven, maar zit er over na te denken de ecu flash dan ook te doen. Nadat ik sowieso de klepspelling bij 24k laat doen. Leek me een mooi 0 punt.
Nee, "inspect" bij 24k. Mijn k6 destijds laten doen en alles was binnen de marge bij 24k volgens hen.

Mijn K8 zelf gedaan en wat doorgereden tot ongeveer 30k. Toen heb ik wel een aantal kleppen moeten stellen en ook maar meteen de kleppen meegenomen die nog wel binnen de marge waren, maar net aan. Ik denk dat een zaak die niet doet tenzij je zelf erbij vermeld dat je dat graag wilt.
 
Oké, volledig normaal dus. En zoals Mit46 zegt, het komt ook voor bij andere GSX-R's. De mijne is nu net bij de 24.000. Wat helpt is om simpelweg in een lagere versnelling te rijden om zo de motor wat meer toeren te laten draaien. Wat hoger in toeren voelt de motor ook veel lekkerder aan, maar het nadeel is dat dit niet echt aansluit bij rustig cruisen. Met onze Nederlandse snelheidslimieten, verkeersdrukte en politiecontroles is dat natuurlijk op zijn tijd ook wel van belang.

Klopt, ik betrap me er zelf ook op dat ik vaak tussen de 5000/6000 toeren rijd. Als ik daarboven rijd begint er wat meer power te komen. Dan sla ik wat door in de hooligan style. Is een beetje jammer dat hij juist in dit gebied trilt, ook bij 120/130 op de snelweg.
 
Ik ga niet wachten met kleppen stellen tot de 30k. Ik heb op youtube wat tutorials gekeken over kleppen stellen, en Suzuki schijnt daar toch een stuk gevoeliger in te zijn dan bv Yamaha. Wel goed dat je alles hebt meegepakt, dan kan je er weer 24.000 tegen aan. En LockOn, we mogen binnenkort nog maar 100, dus geen probleem, dan blijven we gewoon super laag in toeren, te langzaam om te trillen _O-
 
Ik ga niet wachten met kleppen stellen tot de 30k. Ik heb op youtube wat tutorials gekeken over kleppen stellen, en Suzuki schijnt daar toch een stuk gevoeliger in te zijn dan bv Yamaha. Wel goed dat je alles hebt meegepakt, dan kan je er weer 24.000 tegen aan. En LockOn, we mogen binnenkort nog maar 100, dus geen probleem, dan blijven we gewoon super laag in toeren, te langzaam om te trillen _O-

Niet zo gevoelig als een Kawasaki, die moest om de 12.000|( Was bij 24.000 een heel slagveld geworden. Er was geen 1 klep die goed stond. Hoop dat de GSX het een beetje beter doet, aangezien de intervallen groter zijn. Lijkt me goed om gewoon de specificaties aan te houden👍

Ja dat wordt nog wat, denk dat er heel wat personen hun roze papiertje gaan inleveren_O-
 
Zo rond de 5000 rpm trilt mijn motor wat, dit is vooral merkbaar door een tintelend gevoel in de handen na het rijden en slecht zicht in de spiegels. Verder zitten er geen voordelen aan, want ik heb geen passagierszitje en neem dus nooit chicks mee achterop.
Boven de 8000 toeren worden de trillingen duidelijk minder en is er weer goed zicht in de spiegels. De motorfiets is helemaal origineel en alles lijkt verder prima in orde te zijn. Wel moet ik voor het begin van volgend seizoen de kleppen stellen, maar dit lijkt me niet gerelateerd te zijn.

Zijn deze trillingen normaal voor dit type motor? Heeft iemand hier ervaring mee?
Niet specifiek ervaring met deze motor, maar kunnen hier de gasklephuizen ook niet gesynchroniseerd worden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan