Trilling in mijn spiegels, erg vervelend

Siebje

Die hard MF'er
5 jun 2003
844
0
Gister mijn rijbewijs gehad en natuurlijk direct naar Scheveningen gereden :] . Om in Scheveningen te komen moet ik over de snelweg. Nou vind ik de snelweg niet vervelend, maar wel als ik geen R##t meer in mijn spiegels zie.

Wat is het nu het probleem: Wanneer ik boven de 6 a 7000 toeren kom, trillen de spiegels zo veel, dat ik het achteropkomend verkeer niet duidelijk meer kan zien. Best gevaarlijk wanneer je 's avond alleen nog maar vage lichtbundeltjes in je spiegel ziet.

Hoe kan ik dit probleem oplossen? Antwoorden zoals: Schroefjes vstdraaien en nieuwe spiegels kopen zijn mij al bekend
 
Over een maandje ofzo, kijk je waarschijnlijk nog amper in die spiegels. Ik zou op dit punt dus zeker geen diepte-investeringen doen.
 
ik ben trouwens al bekend met dit topic: trillende spiegel voor dat daar weer over gezeurd wordt
Relax man!
Een geintje tussendoor moet ook kunnen.
Aan je icoon te zien rijd je een GS500. Nu heeft mijn vrouw ook zo'n ding en als je daarmee in 6e versnelling rijdt en zo'n 7000 rpm rijd je al ver boven de maximale snelheid. Trillen valt dan ook best nog mee.
Dus of nog een keertje schakelen als je nog niet in 6 zit, of wat gas terug nemen.
Kijk ook even of je ketting niet te strak staat (en goed smeren) en zijn de stuurgewichtjes er nog wel, want dat zijn aardige proppen lood die heel wat trillingen absorberen.
Controleer of je kroonplaat, waar ook weer je stuurhelften aan zitten, nog wel netjes in rubber is opgehangen en er niet te veel ringen zijn gebruikt, die juist weer trillingen doorgeven.
Remschijf voor is toch niet krom?
Suc6
BTW hoort dit niet in 'Techniek' :?
 
Relax man!
Een geintje tussendoor moet ook kunnen.
Aan je icoon te zien rijd je een GS500. Nu heeft mijn vrouw ook zo'n ding en als je daarmee in 6e versnelling rijdt en zo'n 7000 rpm rijd je al ver boven de maximale snelheid. Trillen valt dan ook best nog mee.
Dus of nog een keertje schakelen als je nog niet in 6 zit, of wat gas terug nemen.
Kijk ook even of je ketting niet te strak staat (en goed smeren) en zijn de stuurgewichtjes er nog wel, want dat zijn aardige proppen lood die heel wat trillingen absorberen.
Controleer of je kroonplaat, waar ook weer je stuurhelften aan zitten, nog wel netjes in rubber is opgehangen en er niet te veel ringen zijn gebruikt, die juist weer trillingen doorgeven.
Remschijf voor is toch niet krom?
Suc6
BTW hoort dit niet in 'Techniek' :?

Tja, ik las een ander topic dat mensen helemaal GEK worden wanneer er een vraag wordt gesteld die al eerder gesteld is. Ik wilde dat dus even voor zijn.

Het topic hoort indd in techniek thuis, maar na een dag hard werken en aan het begin van het weekend, kan ik nog weleens moeite hebben om me daarop te concentreren ;)

Bdankt i.i.g. voor je tips, ik zal ze zeker ter harte nemen
 
Trillende speigeltjes een probleem??? Stap eens op een Harley of dat apparaat van mij. Ik verlies elke week wel een paar boutjes daar is geen locktite tegen bestand. Maar ff serieus in het donker is het niet echt een probleem een 2 lampjes achter je die sprongen maken van een paar cm is gewoon een auto. Je ziet ze zelfs beter in het donker. Een donker vlekje in je spiegel is namelijk helemaal niet te zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan