Trilling in motor (Z750 '04)

15 okt 2018
181
341
Boskoop
Zijn er mensen met ervaring m.b.t. trilling in de motor van een Kawasaki Z750 (2004)?

Het valt me de laatste tijd op dat ik boven de 6000 toeren bijna niks meer scherp zie in mijn spiegel. Dit komt door de trilling in de motor. Het is toerenafhankelijk en niet snelheidsafhankelijk. Als ik bijvoorbeeld met 130 km/u de koppeling intrek en de toeren terug laat lopen, is het trillen weg en heb ik ook weer scherp beeld in m'n spiegel. Ik heb de motor gekocht met ongeveer 20.000 km op de teller en er staat nu bijna 30.000 km op. Voor mijn gevoel was de trilling in het begin niet zo erg, maar dat kan tussen m'n oren zitten.

Weet iemand of zo'n trilling normaal is bij een Z750? Zo niet, waar moet ik beginnen met zoeken naar de oorzaak? Kan het iets simpels zijn dat ik eventueel zelf kan repareren/vervangen? Breng hem het liefst niet zomaar zonder eigen idee naar een garage. Voor je het weet zit je aan een fortuin aan onnodige onderhoudskosten.
 
Mijn Z1000 uit 2004 had ook een trilling in het stuur waardoor de spiegels bijna niet te zien waren bij bepaalde snelheden.

Zoek maar eens naar z750 vibration, je bent niet de enige.
 
controleer eens of alle motorblok bouten nog goed vast zitten
Dit wordt m'n eerste missie. Zodra ik tijd heb zal ik ze eens nalopen.

Standaard en originele spiegels?
Standaard origineel stuur.
Stuureind gewichten nog wel in het stuur?
Aftermarket spiegels. Maar wel met flink stug kogelgewricht. Linkje
Stuur is origineel incl. stuureindgewichten.
 
Mijn Z1000 uit 2004 had ook een trilling in het stuur waardoor de spiegels bijna niet te zien waren bij bepaalde snelheden.

Zoek maar eens naar z750 vibration, je bent niet de enige.
Inderdaad veel mensen die ook vibraties ervaren. Blijkt deels gewoon door het ontwerp te komen. Enige wat raar is, is dat het nu erger lijkt dan een aantal duizend km geleden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan