Trillingen na het plaatsen van lichtere rollen in Variateur

Jullie vergeten iets belangrijks, je kan wel zeggen dat je met een bepaald rollengewicht over de hele linie het snelst optrekt en de hoogste top hebt , maar bij een piaggio beverly is dat al gedaan . met de standaard rollen is jou vermogen optimaal van 120-180 op teller. ik heb dit uitgetest met 2x beverly 500, 1 helemaal standaard, en die van mij met verschillende rolgewichten, en wat blijkt? met geen enkel rolgewicht was de 120-180 sneller dan met de standaard rollen (we hebben vanaf ongeveer 120-150 getest maar dan was het al duidelijk dat de standaard beverly telkens zou winnen) het is dus zo dat je met de standaard rollen bij hoge snelheden nog steeds je max vermogen afgeeft. bij lichtere rollen zit je dus bij deze snelheden over je vermogenspiek heen (overtoeren)het enige wat je dus met lichtere rollen bereikt is dat je vermogenspiek op een lagere snelheid komt te liggen,dus 17 gram zou het beste gewicht kunnen zijn voor over de hele linie,maar niet voor de snelste 0-100 en ook niet voor de hoogste top
 
Bij mij gaven de 16 grams rollen de beste acceleratie van 0-100, ik heb dan wel een malossi koppeling met rode trekveren, malossi vario en malossi v-snaar. ps de meegeleverde rollen bij de malossi vario waren dan ook 16 grams, dat zal ook niet zonder reden zijn... dit wil dan niet zeggen dat 16 gram het beste is voor in d standaard vario! want de hellingshoek kan varieren per vario. succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan