Trillingen... Wat nu?

t_cat_97

MF'er
31 jul 2002
33
0
Mijn Thundercat (20.000km) heeft een beetje last van trillingen. Voornamelijk rond de 3000rpm. Ook is ie moeilijk konstant op het gas te houden bij dat toerental. '(

Ik vermoed dat de carbs gesynchroniseerd dienen te worden. Nu zegt de motorboer dat ik dan ook de kleppen moet laten stellen. Klopt dat, of probeert ie me op kosten te jagen. Bovendien heef de Cat een jaar geen beurt gehad volgens de vorige eigenaar... Wat adviseren jullie?

B.v.d. :}
 
Het is inderdaad raadzaam om de carbs te laten synchroniseren en tegelijk de kleppen te laten stellen. Alhoewel mijn Thundercat ('97, 23000km) ook last heeft van (kleine) trillingen onderin het toerengebied, schijnt dit toch ook een beetje een thundercat kwaaltje te zijn. Evenals wat je al beschreef dat hij moeilijk op het gas te houden is in dit gebied, hebben ze allemaal last van, gewoon rond de 5000tpm blijven (of hoger uiteraard) is het euvel al verholpen. Zelfde waar de thundercat last van heeft is het schakelen van z'n 1 naar z'n 2 en weer terug. Lijkt af en toe wel of de bak uit elkaar vliegt. Maar succes en we horen het wel hoe het afgelopen is :] .
 
De laatste beurt heeft ie volgens de vorige eigenaar zo'n 2000km, 1 jaar geleden gehad. De trillingen heeft ie over het hele toerengebied, maar rond de 3000rpm het meest. Je handen gaan er binnen de 10min. van slapen. Ik zal inderdaad maar de kleppen laten checken naast het syncen van de carbs... Weet iemand of dat veel meer kost dan enkele syncen van de carbs? :?

Oh ja, misschien speelt het nog mee dat er een niet-orginele pijp op de Cat geschroefd zit. Namelijk een RVS-Johnson. Kan dat ook invloed hebben?

Tsjeemig, wat zou het fijn zijn als ie wat "ronder" zou lopen... :]
 
Normaal gesproken is 3000rpm inderdaad wat weinig, ja... Maar rijdend op veel te kleine rotonden en in 30km/u-zone's kun je nu eenmaal niet continue in het rode gebied rijden... ;) En ja, om daar te komen, moet je eerst door de 3000rpm heen, toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan