Hallo bikers,
Ik schafte mij enkele weken geleden een Yamaha XJ600S diversion aan.
Bouwj. 1995, 17000 km. Ik heb een paar vragen.
Bij koude motor hoor je het getik van de kleppen, en niet een klein beetje !
Is dit normaal, of moet ik mijn klepspeling bijstellen. (Bij warme motor is getik weg).
De motor draait stationeer niet mooi rond ...Het is alsof ie soms een ontsteking mist (enkel een indruk). of heeft dit iets te maken met klepspeling ? Bij warme motor draait hij mooier, maar mijn insziens nog altijd niet zoals ik het verwacht..
Het stationair toerental gaat van een paar 100 tr/min bij koude motor naar de normale waarde van 1000-1100 tr bij warme motor (Na een minuut of 10 rijden). Normaal ? Ik vind dit een redelijk groot verschil.
Wanneer de motor 3500-4000 draait begint deze nogal te trillen. Het is alsof die bij dat toerental in resonantie komt.Het kuipje trilt dan lustig mee, en je voelt de trillingen in het stuur ...Zou dit kunnen te wijten zijn aan de ophanging van het motorblok ? Wat kan ik hieraan doen ? Of moet ik er maar mee leren leven ?
Tenslotte maakt de koppeling nogal wat kabaal wanneer ik de koppelingshendel loslaat (stationeer draaien). Bij ingetrokken hendel verminderd dit lawaai.Mijn vorige motor (YAM XV500 SE) had dit ook, dit is mischien een kwaaltje van YAM's ?
Zijn dit zaken om mij zorgen over te maken ? Verder vind ik het een ideale motor voor stadsverkeer, heel wendbaar dat ding en last but not least, aan de rode lichten hebben de meeste wagens je toch het nakijken hoor ....
Zijn er mensen die enig advies en/ of ervaringen willen uitwisselen. Ik zou dit ten zeerste op prijs stellen.
Ik schafte mij enkele weken geleden een Yamaha XJ600S diversion aan.
Bouwj. 1995, 17000 km. Ik heb een paar vragen.
Bij koude motor hoor je het getik van de kleppen, en niet een klein beetje !
Is dit normaal, of moet ik mijn klepspeling bijstellen. (Bij warme motor is getik weg).
De motor draait stationeer niet mooi rond ...Het is alsof ie soms een ontsteking mist (enkel een indruk). of heeft dit iets te maken met klepspeling ? Bij warme motor draait hij mooier, maar mijn insziens nog altijd niet zoals ik het verwacht..
Het stationair toerental gaat van een paar 100 tr/min bij koude motor naar de normale waarde van 1000-1100 tr bij warme motor (Na een minuut of 10 rijden). Normaal ? Ik vind dit een redelijk groot verschil.
Wanneer de motor 3500-4000 draait begint deze nogal te trillen. Het is alsof die bij dat toerental in resonantie komt.Het kuipje trilt dan lustig mee, en je voelt de trillingen in het stuur ...Zou dit kunnen te wijten zijn aan de ophanging van het motorblok ? Wat kan ik hieraan doen ? Of moet ik er maar mee leren leven ?
Tenslotte maakt de koppeling nogal wat kabaal wanneer ik de koppelingshendel loslaat (stationeer draaien). Bij ingetrokken hendel verminderd dit lawaai.Mijn vorige motor (YAM XV500 SE) had dit ook, dit is mischien een kwaaltje van YAM's ?
Zijn dit zaken om mij zorgen over te maken ? Verder vind ik het een ideale motor voor stadsverkeer, heel wendbaar dat ding en last but not least, aan de rode lichten hebben de meeste wagens je toch het nakijken hoor ....
Zijn er mensen die enig advies en/ of ervaringen willen uitwisselen. Ik zou dit ten zeerste op prijs stellen.