Trillingsdempers VT600 vervangen

Jakhals93

Rookie
15 aug 2017
26
0
Groenlo
Goedenavond allemaal,

Om een ander stuur, met risers, te plaatsen moet ik mijn trillingsdempers vervangen. Het gat in deze dempers is 12,2 en dat is te klein voor de bouten die bij de risers zijn gekomen (1/2x20 UNC).

Heeft iemand hier ervaring met het vervangen van deze dempers?
Hoe zijn deze het makkelijkst te verwijderen en waardoor zouden deze vervangen kunnen worden?

Groet,
Jacco
 
Je kan het denk ik beter andersom aanpakken. Hoeveel mm is het gat in je risers?

Je zou daar eventueel M14 fijn draad in kunnen tappen en dan een einsatz (draadbusje) plaatsen. Die hebben een buitendraad van m14 fijn en m12 binnen.
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond allemaal,

Om een ander stuur, met risers, te plaatsen moet ik mijn trillingsdempers vervangen. Het gat in deze dempers is 12,2 en dat is te klein voor de bouten die bij de risers zijn gekomen (1/2x20 UNC).

Heeft iemand hier ervaring met het vervangen van deze dempers?
Hoe zijn deze het makkelijkst te verwijderen en waardoor zouden deze vervangen kunnen worden?

Groet,
Jacco
Monteer het eens zonder.

Sowieso al een klus om de gaten goed te krijgen voor de bouten vd risers.

Mocht ik het verkeerd hebben, en n opvulling is nodig, koop bij n harleyzaak nylon of teflon bussen. Binnenmaat kun je wss passend kopen, buitenmaat laten afdraaien door iemand.
Bussen kosten denk ik nog geen tientje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verschil tussen 12.2 en half duim unc is maar een halve mm.

Ik denk te moeilijk. TS moet gewoon m12 bouten kopen in de lengte van de bijgeleverde unc bouten.
 
Laatst bewerkt:
Verschil tussen 12.2 en half duim unc is maar een halve mm.

Ik denk te moeilijk. TS moet gewoon m12 bouten kopen in de lengte van de bijgeleverde unc bouten.

M12 ga je daar niet in krijgen, dat had ik al wel geprobeerd. De eerste paar gangen kijkt goed te gaan maar dan draai je de boel vast in elkaar.

@Martell die nylon bussen las ik ook toevallig iets over. Heb de kroonplaat er maar af gedraaid, op het werk kan ik de dempers er wel uit persen en bij een collega kan ik draaien. Gaat die optie worden dus.

Bedankt beiden! *O*
 
Ah het draad zit al in je risers... Dan mn eerste suggestie maar eerst nog even een boor 12.5 er in :)

Kan het wel voor je fixen mocht t nodig zijn. Heb de busjes op mn werk liggen. Kan me voorstellen dat je geen tap m14 fijn hebt liggen.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan een hoop via het werk regelen, ik hintte in de OP al bewust naar vervangen omdat ik het opboren van de dempers al had geprobeerd maar daarbij is het rubber er omheen gescheurd helaas. Zat er we enigszins aan te komen want dit rubber was behoorlijk uitgedroogd.

De draad zit inderdaad in de risers.

Je hebt de nylon busjes al liggen? Dat zou natuurlijk weer een en ander schelen.
 
Ik kan een hoop via het werk regelen, ik hintte in de OP al bewust naar vervangen omdat ik het opboren van de dempers al had geprobeerd maar daarbij is het rubber er omheen gescheurd helaas. Zat er we enigszins aan te komen want dit rubber was behoorlijk uitgedroogd.

De draad zit inderdaad in de risers.

Je hebt de nylon busjes al liggen? Dat zou natuurlijk weer een en ander schelen.
Nee draadbusjes... Heb je niets meer aan aangezien je trillingsdempers naar de haaien zijn -O-
 
Wordt echt een bus draaien dan.

Zijn wel een aantal mensen hier op t forum met een draaibankje ;)

Ongetwijfeld! :]

Maar een collega heeft er ook 1 dus daar ga ik een dezer dagen maar eens langs, enige nadeel is dat alle (zwart) nylon/teflon stafmateriaal wat ik vind verkocht wordt per lengte vanaf een meter...

Als iemand nog tips heeft voor kortere stukken hoor ik het graag, 10cm heb ik namelijk meer als voldoende aan. :+
 
Heb je nog materiaal nodig? Kan eventueel wel wat regelen op mn werk. Rond 30 ofzo?

Stuur maar even een pb.

Met dank aan RockyK voor het materiaal een paar mooie busjes gedraaid die precies in de kroonplaat passen:
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan