Trilteller ZXR-750 '93

L3MMING

MF veteraan
22 aug 2005
2.510
0
Hilversum
Facebook
Ik heb met mijn ZXR-750 '93 een probleempje, echt belangrijk is het niet.. maar ik vraag me meer af wat er aan de hand is zodat ik het misschien simpel kan oplossen...

De Kilometertellernaald heeft de neiging tussen 20km/u heen op en neer te dansen.. dan bedoel ik, met welke snelheid ik dan ook rijdt, mijn teller springt tussen de 10 km/u er onder tot 10 km/u er boven ongeveer heen en weer.. Ik dacht eerst dat het misschien aan het wegdek lag, wat... ook wel bij lijkt te dragen.. maar hij doet het ook op strak asfalt..

Iemand een idee? Misschien mijn kabel/teller huis/aandrijving in het voorwiel?

Ik ben net overgestapt op Michelin Pilot power bandjes... en gezien dat al een reuze verbetering was tov mijn Metzler banden.. dacht ik laat ik eens kijken wat ik verder nog kan verbeteren.
 
Dat heb ik ook gehad met mijn ZXR, kwestie van de KM-tellerkabel eens doorsmeren en dan is het probleem weg :Y

Gewoon bovenaan de km-teller loshalen en er wat druppels olie in laten lopen... easy as that!
 
Ja, geolied houden dat kabeltje en ook opletten dat het zo glad en "recht" mogelijk ligt want ieder bochtje er in levert extra wrijving/slijtage.

Breekt er eenmaal een "haartje" van de binnenkabel dan is het feest natuurlijk wel meteen aan de gang.
 
Laatst bewerkt:
Als er een "haartje/draadje" breekt van de binnenkabel gok ik dat het feest binnen een paar tellen/kilometers over is voor de gehele kabel?

Dat is tenmiste mijn ervaring met mijn voorgaande fiets.. (NX-250)
 
Kijk eerst maar eens of de aansluiting van de kabel bij de aandrijving in het voorwiel wel goed zit.

Als OK dan kan het ook zijn dat de kabel op zijn eind is.
Ja, daar onderaan wil het weleens half-los wurmen. Meestal een verbinding met een vierkant stiftje in een gaatje en als dat er te ver uit komt, beschadiging door slippen/lubberen, 1 van 2 of allebei niet vierkant meer.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan