Trip down Memory Lane. Schweiz.

DRS930

MF veteraan
1 mei 2014
1.819
982
Het doel van deze reis is een kleine trip down memory lane. Gedurende 6 dagen ga ik terug naar mijn jeugd herinnering van Zomers wandelen en winters op ski's of snowboard staan. Geen overnachting op campings maar relax in hotels. Enkel de eerste en laatste dag zullen snelweg zijn, tenzij echt noodzakelijk kwaad zoals een verbindingsweg.

Omdat ik toch het thuisfront ook wil laten weten wat er gebeurd maak ik steekwoordengewijs een verslag. En denk ik zal ze uittypen na het lezen van alle leuke verhalen hier op het forum!

Lees gezellig mee met mijn trip naar Zuid Zwitserland!


Start trip!
Dag 1 Zaterdag 18 Juni

Screenshot_20220704-205446_MyDrive EU.jpg

Na alles de afgelopen dagen gepakt te hebben en de motor gecontroleerd op punten zoals ketting remmen etc. is het zover. We gaan!

Maar eerst rustig ontbijten. Planning? Heelhuids aankomen, verder niet.
De voorspelling is een hitte met tropische storm, en denk dat zal wel los lopen.

Motor naar voor, koffers erop, uitzwaaien en rijden maar. Even tanken en we draaien de snelweg op bij Rotterdam.
Het is nu al een 24 graden en 8.40 uur.

Zo erg zal het niet worden toch?
De temperatuur loopt snel als als ik richting Venlo kom. Hier al een 32 graden! En geen koele rijwind maar warme fohn.
Om de 1.5 uur stop ik om bij te komen en goed te drinken. Ook nog even een praatje met een fransman die engels spreekt! Hoe hij ook de MT09 tracer had en nu echt een BMW1200 beter vond maar wel de tracer mist. Heerlijk motorrijders onder elkaar. Passie!

Eenmaal diep duitsland in gaat de temperatuur hard omhoog en blijf ik rond de 37graden zien op het dashboard terwijl ik mee kom met het verkeer.
Naja meekom... Ik rij zeker 130kmph maar er vliegen Audi's en BMW's me voorbij met een gangetje van 200 of harder want het lijkt of ik stilsta.

Baustelle hier en daar maar niet veel gelukkig. Maximaal 5 heb ik er gezien van hooguit 3km lang. Gelukkig maar want 60 rijden met deze bloedhitte is niks. Dan maar even in de schaduw liggen..

20220618_134246.jpg

Het laatste stuk 200km los ik een extra pauze in, ik ga kapot. Mijn dashboard springt tussen de 39 en 40 graden en ik raak oververhit. Bij een tankstation in de schaduw komen twee Black Devils MC Germany aanrijden. Vriendelijke gasten en een praatje mee gemaakt. Hun vonden het al warm in hun Tshirt en Leather cuts.. grapjassen 🌞. Wel bekijk ik toch even die mooie HD107. Ergens blijft het toch ook in me hoofd om een chopper ooit te rijden. Wellicht in me midlifecrisis, zoals ze altijd zeggen haha!

IMG-20220618-WA0023.jpeg


Laatste stuk nog even volhouden en we zijn bij Binzen. Zo'n 6km boven Basel.
Enige wat ik wil is douche en wat eten.

Gastvrijheid ten top! Ik mag door de keuken heen naar het achterplaatsje lopen waar ik me motor mag neerzetten. Geweldig en verbazingwekkend. En wat ruikt het al lekker in de keuken!
Nu douche dan een koud biertje plus wat eten.

Helaas geen Schnitzel maar wel Schwein medallions. Met een heerlijke Maisels Weisse. Na het eten rondje door het dorp en slapen.

20220704_211341.jpg

Morgen ongeveer 220km binnendoor over de Grimsel maar Obergoms CH. No highway. Eerst eens slapen in deze bloedhitte.
 
Laatst bewerkt:
Ja de zomer lijkt vroeg te zijn qua temperaturen iig in het zuiden.
Goede reis morgen :t
Ja het was bizar warm! Thanks voor het lezen 🤗

Ik ben al weer terug alleen zoek even tijd vior het uittypen!. Hoop ze komende week redelijk uitgetikt te hebben 😁🙏🙏
 
Ja het was bizar warm! Thanks voor het lezen 🤗

Ik ben al weer terug alleen zoek even tijd vior het uittypen!. Hoop ze komende week redelijk uitgetikt te hebben 😁🙏🙏
ah kijk ok, goed dat je dat zegt.
Ik heb zowel tijdens als na een reis een verhaaltje erover geschreven en het leuke van live typen was de vele reacties, maar dat was voornamelijk omdat ik eind 2020 in Spanje en portugal zat , mijn motor uit portugal terug te rijden naar NL terwijl volgens die lieve altijd eerlijke media Madrid op dat moment voor 90% aan de beademing lag.
kortom iedereen zat thuis had tijd zat om het te lezen ;)

Neem lekker de tijd ervoor en bedenkt dat niemand het opvalt als je een keer een foto gebruikt die eigenlijk voor de vorige pas bedoeld was, daar bestaat een apart topic voor ;)
En kans dat Davidzzr het toevoegt aan het reisverhalen topic en maak je er in de winter ook nog wat mensen blij mee die nu zelf in een tentje liggen met een nachttemperatuur van 20 graden ;)
 
Dag 2 - 19 Juni Zondag

Rustig opstaan, wat een warmte nacht.
Eerst een envelop openen van thuis want het is papadag! En papa is er niet, maar wel een lieve kaart!
Nu douche, spullen verzamelen en de motor omrijden! Voor het ontbijt alvast alles doen want we mogen pas 8.15 ontbijten. Hij staat er nog!

Zwitserland Sticker plakken en ketting smeren. Ready. Ik hoor je denken, waarom een sticker als ik geen snelweg pak. Omdat er 2 wegen zijn in het dal die tolweg zijn en als ik perongelijk verkeerde afslag neem geen dure boete wil van meneer politie. Zwitsers nemen hun verkeerswet, snelheden en stiltegebieden geheel serieus!
Maar eerst een Frühstück!

Na een paar broodjes nutella en Emmentaler, een yoghurt abrikoos en capuchino is het wel. De mevrouw van de bediening van gister wist het nog en vroeg gelijk al of ze nog een koffie moest brengen. Nou graag!

Na het ontbijt naar de kamer, koffers op de motor ,Omkleden, Uitchecken en gaan. Enkel duurde uitchecken langer want geen enkel pinapparaat werkte! Hehe, 6 pogingen en 3 apparaten, we gaan! Het is 9.25!

Door anders weg te rijden dan tomtom zegt wordt ik gelijk getrakteerd op een flinke heuvel met bochten. Wat heerlijk, maar dit bleek later niks voor te stellen.
Het doel is via Luzern af te zakken en over de Grimsel in Oberwald te komen.

1657104807372.png
1657104681490.png


Maar eerst gaan we bij Rheinfelden de Rijn over en Schweiz in. Wat machtig mooi! Daarna gelijk langs grensbewaking. Wordt naar me geknikt en mag door .. jaaaa die sticker zit erop meneer! Dit soort kleine op en af snelweg is officieel ook snelweg.

Daarna via Sissach , Olten en Zofingen naar Sursee. Het idee was enkel B wegen maar toch gooide tomtom af en toe snelweg erdoor. En dit was stiekem een verwelkome verademning met 34 graden.

Bij Sursee ga ik net twee rotondes verder door nieuwsgierigheid en krijg een prachtig uitzicht. In de verte al de bergen en een prachtig meer. De Sempachersee. Perfecte stopplek!

1657104910646.png
1657104960426.png



Na deze pauze krijg ik zin om door te gassen naar de pas. Want immer zie ik in de verte al de bergen.
Maar dat schijn bedriegt is waar want dat is zeker nog 130km (3 uur) rijden!

Dus eerst maar snelheid erop en naar Luzern, een mooie brug bewonderen. Via de Tanberg rij ik verder, totdat tom me een pad op stuurt en ik denk. Ja gaaf... you must be taking a piss!
Terwijl ik dit sluipdoor pad volg sta ik ineens aan start van een gravelweg uhhhh... En voorzichtig door!

1657105160274.png


Eindelijk rijden we Luzern in. Wat een drukke warme bedoeling. Even kijken bij de bruggen en op adem komen. Het valt me op hoe druk het toerisme hier weer op gang is. Maar vooral ladingen chinezen/jappen etc. Busladingen vol!
1657105168144.png


Gezien ik nog 10km door de stad moet met om de 200 meter een stoplicht probeer ik me jas in me koffer te krijgen. Tevergeefs. Dan maar flink open zetten, de arko. ALLE RITSEN KUNNEN OPEN .
Daarna mini stukje snelweg en tunnels richting Stansstad. Heerlijk die verkoeling.

Na Stansstad begint het feest. Langs een gigantisch meer, waar ik een snelle foto maak, over de Blauwe 9 naar Sarnen.
Zo blijf ik 15 minuten langs dit meer rijden waar ik van geniet. Ook krijg ik trek en besluit ik als ik wat leuks zie te stoppen. Dat gebeurd een stukje verderop bij plaatsje KaisersStuhl. Het is immers bijna 1 uur smiddags! En dit uitzicht. Heerlijk!

1657105228616.png
1657105241894.png


Even op adem komen voordat we doorrijden naar de Grimselpas.
Na een half uur rustig eten en water drinken stap ik weer op! Nog 60km tot de pas! Yes here we go!

Ik kan fotos blijven maken en probeer dat te doen, en toch ook de vaart erin te houden. Dit is lastig want wie Schweiz kent weet ook dat na elke bocht en elke hoek het uitzicht weer prachtig is!
De temperatuur zakt al richting de 26 graden als ik naar boven rijd en is gedaalt naar 21 graden als we boven komen. Wat een verademing die tunnels en koele wind!
Bovenop genieten, bijkomen en drinken.

1657105369145.png


We rijden de Grimsel af aan Valais/Wallis kant met uitzicht op de Furka en ik zeg "tot snel!"
Als ik voorbij het hotel rij is het 3 uur en besluit ik door te rijden naar Fiesch en Lax. De plekken uit mijn jeugd.
Met dat ik de bochtige wegen volg zie ik Fiesch (50) verschijnen. Maar vanuit een kant hoe ik nog nooit het dorp ben ingereden dus een tikkie verbaasd!

Maar ik kom wel uit bij de oude kabelbaanhuis. Onwerkelijk dat dit niet meer is. Hier stapte ik altijd met Zomer en Wintersport in met ruim 150 man. Raar om te zien. En al helemaal om te bedenken na 2 jaar corona tijd.

Ik kijk naar de nieuwe kabelbaan en denk "Alles moet eens een keer vernieuwd worden" . Daarnaast lijkt alle tijd stil te staan hier in het dal. Zie dezelfde mensen, dezelfde boompjes, dezelfde afgeknakte metalen paal.

1657105438705.png


We stappen snel op. Richting Lax! Het dorp waar we verbleven. De mensen waar we altijd van huurden hebben het verkocht dus kon er niet meer echt heen. Als ik na 10 minuten rijden bij de garages sta is het een DejaVu. Niks veranders en nogsteeds mist de 1 van de 17 op de garage. Deze mist al zeker 20 jaar.
Ik besluit hier me eigen koffie te maken en te genieten. Eerste keer met dit setje en het werkt goed en snel! Lekker bakkie!
Na ruim 45 minuten ga ik naar het hotel om 16.15, is nog ongeveer 15 minuten rijden...

1657105480060.png


Inchecken maar! Krijg een kamer op de 4de verdieping nr 406, side note. De lift is kapot. Trappen lopen maar!
Uitpakken, douche en omkleden.
Keuken gaat om 1800 open maar pakken eerst een Stange. PROOST!
1657105798186.png


Sta te praten met twee Belgen van de BMWGS club en zie een UK plaat aankomen die niet vrolijk kijkt. Het zal wel dacht ik, maar later zie ik z'n uitlaat op de grond liggen. Ai niet goed!
Tijdens het avondeten zie ik hem zitten in zak en as en vraag ik of ik moet helpen. Hij waardeerd het en we kijken wat we kunnen.
Helemaal prima maar eerst eten! Een Schwein gegrilt mit pommes en vooraf had ik een FruhlingZwiebeln creme suppe! Jammie!

Na helpen en napraten bleek; Hij heeft de motor, een Ninja 1000SX, pas een maand en moet nog 20 dagen vakantie! En rijd morgen naar Frankrijk en dan Spanje. Hij gaat toch maar opzoek naar een dealer voor een nieuwe slip'on. Het schuivertje gebeurde met 30mph in een haarspelt.

1657105738954.png


Uiteindelijk gaan we allebei naar onze kamer. Bijkomen na een lange dag rijden. Ik schrijf in steekwoorden nog dit verslag die al weer veel langer wordt dan gedacht. Morgen de Nufenen, Gotthard en Furkapas op de planning, goed vooruitzicht. Wellicht nog verder maar dat zien we wel! Het is 22:00 , kijk een aflevering van me serie en ik ga lekker slapen. Ik ben kapot.
 
Is wat voor te zeggen, je mag er rijden als je je gedraagt. hier verneukt 10% het voor de rest met die blerr pijpen.
Allemaal dijken dicht. Niet dat ik hier de discussie wil starten, absoluut niet (zal vast wel een ander topic voor zijn)
maar ik ben blij dat ik rustig door de natuur mag rijden en genieten!
 
Zo het duurde even, heb tussendoor nog een ander evenement gereden, en nu weer even tijd gehad.
Hier dag 3 van mijn Tour "memory lane"
Fijne avond!


Dag 3 - 20 Juni Maandag
Een lange dag staat me te wachten, vooral omdat ik pas om 1 uur sliep door de warmte en om 6 uur de zon al weer in me raam schijnt.
Ach rustig blijven liggen en uitrusten. Half 8 eruit, douche en ontbijten.
Eerste ontbijt hier dus ben benieuwd, lekker 2 broodjes en een croissant op. Nog een bakje koffie en rond 9 uur lekker wegrijden richting de Nufenenpas.

De planning is namelijk de Nufenenpass, Gotthard, een gedenkplek en dan de Furka.
Na de Furka gas erop richting het stuwmeer aan de andere kant van het dal.
De start temperatuur is 23 graden, en dat om 9 uur! Heerlijk!

1 - Passen Route.JPG


Met dat ik onderaan de Nufenen aankom wordt ik eerst getrakteerd op een treinovergang. Na het treintje even een foto bij de koeien en dan begint het! Bocht na bocht en we steigen hard! Dit is enorm wennen kwa bochten maken in rap tempo maar elke bocht gaat beter en me lach groeit. Ik geniet!

Hoe harder we omhoog gaan hoe sneller daalt de temperatuur. Het zakt terug naar 10 graden en ik sta spontaan naast sneeuw!
Daar zijn we om 9.45 Bovenop de pas. Het is fris maar adembenemend, een klein meertje en de wolken dansen om me heen.

1-nufenen.jpeg
2 - nufenen .jpeg
3 - nufenen.jpeg


Na even uit te wapperen gaan we aan de andere kant naar beneden, het dal uit en richting de Gotthard.

De weg naar beneden is een en al betonplaat en doet me denken aan Duitse autobahn. Stuiter de stuiter!
Halverwege kom ik de typische koeien in de wei tegen! Hier moet ik even een foto en filmpje maken. Het geluid van de bellen.

Gelukkig gaat de weg over in asfalt en geniet ik enorm en nog meer. De Gotthard start komt in zicht om ongeveer 10.15uur. Onderaan is de keuze oud of nieuwe route, en mijn tomtom zegt al de oude. Logisch want dat had ik ingesteld en stiekem denk ik yess let's go!

Na 4 scherpe bochten en steile helling komt er alleen de verrassing ; De oude is enkel kinderkopjes en succes!!
We kruipen met 20 a 30 kmph steil omhoog. Het valt me op dat ik enkel fietsers en een motorrijder zie.

Met sommige bochten voel ik de motor zoeken over de gladde warme koppen. Op ongeveer de helft vind de motor het wel even best. 105 graden tikt het blok aan, de fan slaat aan en ik besluit ook even te rusten. Ook zelf wat te drinken om af te koelen. Op deze helling is het namelijk ook 28 graden en windstil.

Na talloze bochten kom ik boven en kijk ik rond. De beelden maar het bordje Pas ontbreekt. Deze bevind zich net 2km verder! Hier ben ik om 11 uur.

4 - gottard.jpeg
4-2 gotthard.jpeg
5 - gotthard.jpeg


Natuurlijk gaan we ook via de oude route naar beneden, dit kan nog voor 1/4 deel. En ja, kinderkopjes! Hierna moet ik op het Asfalt verder. Wel is dit keurig onderhouden en vers neer gelegd! Ik suis naar beneden en merk op dat het me steeds beter af gaat, en zeg mezelf dat ik niet overmoedig moet worden. Dan maak je brokken.
Dus snelheid weer iets terug en opletten!

Onderaan de Gotthard noord zijde is de keuze links naar de Furka of rechts naar Andermatt. De Tracer stuur ik naar rechts. Want we gaan eerst kijken bij de Teugelsbrücke en het Rusisch gedenkmal.
Hier hebben namelijk Franse en Russen hard gevochten in 1799. Met dat ik er sta komt ook, hoe kan het ook anders, het rode treintje langs voor hij wederom in een berg verdwijnt.
Want ja wij zijn goed in waterbouw, maar Zwitsers in tunnelbouw!

7 - gedenkmal .jpeg
6 - gedenkmal .jpeg


8 - gedenkmal.jpeg
9 gedenkmal .jpeg


Na deze sight seeing gaan we op naar pas nummer 3. De Furka! Op weg naar boven stuit ik op eem bord "James Bond Straße".
Deze weg is namelijk in Goldfinger (1964) gebruikt, en nu in memorial voor Sir Sean Connery.
We blijven mooie steile bochten volgen die steeds smaller worden. En er komt een bord tevoorschijn dat de Postbus altijd voorrang heeft. We gaan het meemaken!

Geen bus maar wel mooie bochten naar de top! En hop eroverheen en aan de andere kant naar beneden met uitzicht op de Grimsel. Het valt mij op dat we beduidend hoger zitten doordat ik letterlijk OP de Grimsel kijk. Het ploppen in me oren negeer ik al een beetje omdat dit pas nr 3 is.

10 - furka.jpeg
11 - furka.jpeg

11-1 furka grimsel.jpeg


Om half 1 ben ik onderaan de Furka en voel ik wat druppels met de donkere lucht.
Op de remmen in een tunnel en me normale motorbroek aan. Ik rij al hele tijd in jeans met deze temperaturen van 30+ in het dal. Maar nu is het 18 graden.
Is het niet dat ik ik 3 kilometer verder weer in de bloedhitte rijd en niet weet hoe snel ik die broek weer uit moet doen!

Het is kwart voor 1 en ik bekijk me plan. Lunchen en naar de dam.. Aii dat is 3 uur rijden het dal door! Dat vertik ik want dan wordt het extreem lange dag. Dus ik pak de Simplon, dat is ook helemaal terug Brig-Gils maar iets minder ver.

2 - Walliser Sonne - Simplon.JPG


Maar eerst naar Fiesch de CooP in. Lunch! Een giga croissant en een chocobroodje. Ook besluit ik me te trakteren op een ijsje want dat heb ik wel verdient na al dat sturen en de warmte!
De croissant in de schaduw oppeuzelen en dan naar de Simplon pas. Voordat ik het dal uit kom heb ik twee wegwerkzaamheden. Ik brand weg bij 33 graden en 100 graden motorblok. Het duurde 4 minuten maar leek wel een half uur. Groen!!! Snel rijwind!

Het is ondertussen kwart over twee en zie dat het nog 45 minuten rijden is. De Simplon is de saaiste pas om omhoog te rijden en je merkt dat het een doorgaande route naar Italie is. Perfect asfalt en maar 2 haarspelden. De rest lang, glooiend en flauw. Wel enorm grote betonnen brug over het dal en tunnels.

Bovenop de Simplon om iets voor drie uur Lekker het chocobroodje! Het chocola is weer gesmolten en daardoor extra smeuig!

12 - simplon .jpeg
13 - simplon .jpeg
14 simplon.jpeg


Ik toets in "hotel" en zie dat dat ruim een uur rijden is, ik calculeer al stiekem een koffie pauze in Lax of een andere mooie plek. Naar beneden van de Simplon is gaaf, lekker doorrijden en genieten.
Tijdens de koffiepauze, die ik wederom voor de oude garage doe, schrap ik de tankbeurt. Morgen kom ik er weer langs terug naar de Dam, poging 2.

Waarom bij de garage? Een leuk uitzicht, schaduw, en vooral, schaduw. Lamgs de hele dalweg zijn er weinig stopplekken. En dit is fijn.

Terug bij naar het hotel om 16.45 begint er gelijk een Nederlander tegen me te blaten nog voordat ik me helm af heb. Normaal niet erg, maar met 30 graden na een dag van 8 uur hoeft dat niet. Blijkt hij had ook een Tracer...

Daarna gedoucht en omgekleed. Eerst een biertje. Praatje met de eigennaar dr zoon. Het verbaasde hem dat ik vanaf de Furka doorging naar de Simplon.. jaaa dat klopt dat is het hele dal door terug naar Brig om even boven te knallen!

Vanavond hebben ze al weer de menukaart klaar liggen, verder in de buurt is er niet veel. Wel ditkeer schnitzel paniert. Hij zei wel,, de zwitserse niet de duitse. Ach als het maar lekker is!
Niet gelogen het eten is heerlijk, brocollo bloemkool soep vooraf. En schnitzel met pommes als hoofdgerecht!
Vanavond bijkomen en serie kijken of boekje lezen. Het was me een dagje wel!

15 avondeten.jpeg
 
Leuk om te lezen hoor. Doet me denken aan m'n jeugd. Ben daar zo vaak geweest dat ik alles nog kan dromen. Zou de weg naar de camping (waar m'n ouders 20 jaar een sleurhut hadden staan) zonder na te denken kunnen rijden. Die passen ook allemaal. Had toen nog geen mrbw . Maar met m'n eigen auto was het geweldig buiten het vakantieseizoen was het ook niet druk op de weg en kon ik zelfs met het koekblik heerlijk spelen in de bochten (lichte auto met behoorlijk wat vermogen en een top stuureigenschappen).
 
Zwitserland is prachtig!!!
Slechts 2 dingen zijn daar gratis: het klimaat en scenery. Verder moet je in Zwitserland veel betalen voor alles. (Lees: heel veel). Net als de koffie langs (Duitse en) Zwitserse Autobahnen.
Maar.....het ligt relatief dichtbij Nederland!

Als ik de volgende keer daar heen ga zet ik de tent op de camping in Andermatt, bij de skilift. Kan je lopen naar het stadje en vandaar kan je heel veel in 1 dagtocht rijden, dus meerdere dagen vanuit 1 punt. En probeer ik ook zelf wat blikjes bier maar mee te nemen en instant food. Campings nabij Brienz en Interlaken zijn ook gaaf. Veel heel dikke auto's in Zwitserland die uiterst traag rijden ivm controles.
 
Die oude Tremolapass staat ook bij mij nog steeds een keer in de planning. Echter dan wordt het ook daar gewoon kamperen en wat eten en drinken meenemen want de prijzen in Zwitserland zijn echt niet leuk.
 
Zwitserland is prachtig!!!
Slechts 2 dingen zijn daar gratis: het klimaat en scenery. Verder moet je in Zwitserland veel betalen voor alles. (Lees: heel veel). Net als de koffie langs (Duitse en) Zwitserse Autobahnen.
Maar.....het ligt relatief dichtbij Nederland!

Als ik de volgende keer daar heen ga zet ik de tent op de camping in Andermatt, bij de skilift. Kan je lopen naar het stadje en vandaar kan je heel veel in 1 dagtocht rijden, dus meerdere dagen vanuit 1 punt. En probeer ik ook zelf wat blikjes bier maar mee te nemen en instant food. Campings nabij Brienz en Interlaken zijn ook gaaf. Veel heel dikke auto's in Zwitserland die uiterst traag rijden ivm controles.

Ik vind Zwitserland ook echt een mooi land, ben er heel veel geweest. Mijn ouders hadden een caravan op een camping in Wallis (ergens tussen sierre en visp). En in interlaken ben ik ook vaak geweest. Een broer van mijn opa had een huis in grindelwald. Kom er eigenlijk nooit meer, gewoon omdat ik (en ik niet alleen) het schrikbarend duur vind daar.

Een leuke herinnering was dat we naar saas-fee gingen en dan naar boven wandelen en eenmaal boven dan kwam je bij de murmeltiere (grote bergmarmot) die je dan kon voeren en uit je hand kon laten eten. Je moest er dan wel vroeg bij zijn want, als je rond de middag boven kwam waren ze al volgevreten en zaten ze in hun hol.

En natuurlijk met de autotrein bij kandersteg.
 
Laatst bewerkt:
Toch niet toevallig camping “Du Monument”?

Nee die niet. Daar gingen mijn oom en tante altijd naartoe.

Wij zaten in agarn camping "torrent" tegenover zat een motorgarage waar ik altijd stond te kwijlen bij de nieuwe honda's die ze hadden staan.
 
Laatst bewerkt:
Nee die niet. Daar gingen mijn oom en tante altijd naartoe.

Wij zaten in agarn
Ah ok. Schoot me even zo te binnen, daar zat ik als kind ‘s zomers in de jaren ‘70 een aantal jaar.
Wil er nog graag eens kijken, altijd leuk gehad daar. We zijn ieder jaar wel 1 of 2x keer in CH (Vierwaldstättersee) maar van daaruit is het nogal een gedoe om er te komen.
 
Ah ok. Schoot me even zo te binnen, daar zat ik als kind ‘s zomers in de jaren ‘70 een aantal jaar.
Wil er nog graag eens kijken, altijd leuk gehad daar. We zijn ieder jaar wel 1 of 2x keer in CH (Vierwaldstättersee) maar van daaruit is het nogal een gedoe om er te komen.

Ja dat is waar. Even naar een ander dal is soms best een onderneming.
 
En ik kom ook een paar bekende namen tegen. 2 keer met mijn ouders in Reckingen (Wallis) met de caravan op de camping gestaan. En de Grimselpas met de motor gereden (1965) toen op weg van Tenero (Lago Magiore) via de Cento-Valli en de Grimsel naar Reckingen. Dezelfde route van en naar dezelfde plaatsen op de huwelijksreis (begin juni 1972) en weer in Reckingen op de camping gestaan met een tent. 's-Ochtends wakker worden lag er 100 m hoger sneeuw die die nacht gevallen was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan